AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #1 Skrevet 3. juli 2022 Ble veldig skeptisk da jeg leste dette. Har en venninne som skal på fem dagers ferie og jeg har lovet å hjelpe henne med valpen hennes. Den er fem måneder, men veker allerede over 20 kg. Har vært her på besøk alene også. Hunden var veldig stresset da tydeligvis, fordi den tisset inne gjentatte ganger til tross for mange turer ut. Har egen hund, har to barn i barnehage og skolealder. Leste disse artiklene og ble redd. https://www.dagbladet.no/nyheter/lexi-4-ble-bitt-i-hjel-av-familiens-nye-hund/61809329 https://www.spaniaidag.no/2017/11/06/angrepet-av-hunder-livet-fare/ Hva gjør jeg? Vil ikke svikte min venninne,men vil heller ikke være redd. Har delt artiklene med henne nå og delt skepsisen, men hun har nok lagt seg. Anonymkode: d4ede...9ba
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #2 Skrevet 3. juli 2022 Dette er en valp. Det kommer til å gå helt fint. Hadde uansett ikke latt hundene (hvilken som helst rase) og barna vært sammen uten tilsyn. Jeg vet ikke hvilken hund du har, men når noen passet min (chihuahua), og de hadde større hunder (terriere) så sov hun om natten i buret sitt av flere grunner, blant annet for hun da var trygg. Anonymkode: 7ca12...29c 14
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #3 Skrevet 3. juli 2022 her ville jeg pustet med magen hvis jeg var deg. Du har gravet frem en artikkel fra 2013 hvor en mishandlet omplasseringshund drepte et barn og en annen fra det som ser ut som en svært upålitelig kilde. Her har du vel egentlig lett etter noe du kan bruke som unnskyldning for å ikke passe den, eller? Hunden du skal passe er fem mnd (og det er helt naturlig at den fortsatt har uhell inne i den alderen, det vet vel du som selv har hund hvis du har litt kunnskap om dyret?) og sjansen for at den skader noen er minimal. Molossere er ofte veldig snille, lojale hunder med godt gemytt og helt ufarlige for mennesker, uavhengig av hvordan de behandler hunden. syns faktisk det er ganske dårlig gjort av deg og sende se artiklene til venninna di så sent en søndag og prøve å sno deg ut av å passe hunden hennes hvis du har sagt ja sånn at hun må stresse masse med å finne ny pass på et så tynt grunnlag. Hennes hund har jo aldri skadet noen? Hvis du skal holde deg unna hunder av alle raser som noen gang har skadet noen pga menneskelige svikter (feks mishandling av dyret så det blir uforutsigbart) er det ikke mange dyr du kan være rundt, for å si det sånn. Min niese har feks et stort arr midt i ansiktet etter at naboens pomeranian angrep henne. Anonymkode: 6da8c...72c 15 10
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #4 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette er en valp. Det kommer til å gå helt fint. Hadde uansett ikke latt hundene (hvilken som helst rase) og barna vært sammen uten tilsyn. Jeg vet ikke hvilken hund du har, men når noen passet min (chihuahua), og de hadde større hunder (terriere) så sov hun om natten i buret sitt av flere grunner, blant annet for hun da var trygg. Anonymkode: 7ca12...29c Valpen veier over 20 kg. Mye mer enn mitt yngste barn. Ja hunden min sover i bur alltid uansett. Anonymkode: d4ede...9ba
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #5 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): her ville jeg pustet med magen hvis jeg var deg. Du har gravet frem en artikkel fra 2013 hvor en mishandlet omplasseringshund drepte et barn og en annen fra det som ser ut som en svært upålitelig kilde. Her har du vel egentlig lett etter noe du kan bruke som unnskyldning for å ikke passe den, eller? Hunden du skal passe er fem mnd (og det er helt naturlig at den fortsatt har uhell inne i den alderen, det vet vel du som selv har hund hvis du har litt kunnskap om dyret?) og sjansen for at den skader noen er minimal. Molossere er ofte veldig snille, lojale hunder med godt gemytt og helt ufarlige for mennesker, uavhengig av hvordan de behandler hunden. syns faktisk det er ganske dårlig gjort av deg og sende se artiklene til venninna di så sent en søndag og prøve å sno deg ut av å passe hunden hennes hvis du har sagt ja sånn at hun må stresse masse med å finne ny pass på et så tynt grunnlag. Hennes hund har jo aldri skadet noen? Hvis du skal holde deg unna hunder av alle raser som noen gang har skadet noen pga menneskelige svikter (feks mishandling av dyret så det blir uforutsigbart) er det ikke mange dyr du kan være rundt, for å si det sånn. Min niese har feks et stort arr midt i ansiktet etter at naboens pomeranian angrep henne. Anonymkode: 6da8c...72c https://www.aftenposten.no/norge/i/awaLA/kamphunder-forsoekte-aa-dra-toaaring-inn-i-skogen hva med dette? Anonymkode: d4ede...9ba 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #6 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Valpen veier over 20 kg. Mye mer enn mitt yngste barn. Ja hunden min sover i bur alltid uansett. Anonymkode: d4ede...9ba Det er fortsatt en valp. Med valpetenner og hele pakka. Hadde vært mer redd for skoene mine sånn sett. Du kommer uansett til å bruke mest tid til å ta den ut for tissing og husk å gi den tyggeben ol inne så den ikke ødelegger andre ting pga kløende tenner. Ta forhåndsregler på at hundene, og barna og hundene, aldri er alene uten tilsyn. Dette går helt fint. Det er ingen grunn for at denne valpen skal gjøre noe mot deg, barna eller din hund da den (høyst sannsynlig) ikke er misbrukt og ikke er i en flokk (som er fellesnevneren i artiklene du viser til). Anonymkode: 7ca12...29c 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #7 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er fortsatt en valp. Med valpetenner og hele pakka. Hadde vært mer redd for skoene mine sånn sett. Du kommer uansett til å bruke mest tid til å ta den ut for tissing og husk å gi den tyggeben ol inne så den ikke ødelegger andre ting pga kløende tenner. Ta forhåndsregler på at hundene, og barna og hundene, aldri er alene uten tilsyn. Dette går helt fint. Det er ingen grunn for at denne valpen skal gjøre noe mot deg, barna eller din hund da den (høyst sannsynlig) ikke er misbrukt og ikke er i en flokk (som er fellesnevneren i artiklene du viser til). Anonymkode: 7ca12...29c Men det er en fare her. Den er i en veldig stresset situasjon med nytt sted. Anonymkode: d4ede...9ba 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #8 Skrevet 3. juli 2022 Jeg synes TS skal ha ros for å være litt reservert. Tror selvsagt ikke denne 5 måneder gamle valpen vil gjøre noe av det TS frykter, men det er lov å være litt skeptisk når man overtar et slikt ansvar. Hva slags hund har du selv TS? Hvis du har miniatyrhund ville jeg sagt nei, fordi store hunder kan skade små kun ved lek. Anonymkode: c1622...f4d 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #9 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men det er en fare her. Den er i en veldig stresset situasjon med nytt sted. Anonymkode: d4ede...9ba Det er en valp. Anonymkode: 08f2d...586 7
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #10 Skrevet 3. juli 2022 Og hvorfor sa du ja hvis du egentlig ikke vil passe den? Anonymkode: 08f2d...586 12
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #11 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes TS skal ha ros for å være litt reservert. Tror selvsagt ikke denne 5 måneder gamle valpen vil gjøre noe av det TS frykter, men det er lov å være litt skeptisk når man overtar et slikt ansvar. Hva slags hund har du selv TS? Hvis du har miniatyrhund ville jeg sagt nei, fordi store hunder kan skade små kun ved lek. Anonymkode: c1622...f4d Jeg kom tilfeldigvis over denne artikkelen. Mulig fordi jeg har googlet bilder av rasen for å vise til en som jeg fortalte at vi skulle passe hunden. Derfor søkte jeg opp, og fikk flere artikler. Har en gjeterhund, ca 12 kg. Anonymkode: d4ede...9ba
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #12 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og hvorfor sa du ja hvis du egentlig ikke vil passe den? Anonymkode: 08f2d...586 Jeg ville passe den og gledet meg, men kom over dette og ble skeptisk. Jeg ønsker også være grei, når min venninne er så grei å passer vår. Anonymkode: d4ede...9ba
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #13 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville passe den og gledet meg, men kom over dette og ble skeptisk. Jeg ønsker også være grei, når min venninne er så grei å passer vår. Anonymkode: d4ede...9ba Kjenner du ikke hunden? Anonymkode: 08f2d...586 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #14 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): https://www.aftenposten.no/norge/i/awaLA/kamphunder-forsoekte-aa-dra-toaaring-inn-i-skogen hva med dette? Anonymkode: d4ede...9ba Det kunne jo ja vært en hvilken som helst rase. Dette har skjedd med retrievere, rottweilere, og husker du kanskje lille blandingshunden av rasene bichon Havanas og shin yuzu Teddy som ble avlivet av politiet i fjor etter å ha angrepet flere mennesker, også barn? Huskyen Luk? alle hunder er potensielt farlige, og da særlig under dårlig eierskap. og igjen; det er en valp på fem mnd. Det er ekstremt sjeldent at valper er aggressive, og en rase av såpass størrelse bruker enda lengre tid på å modne og er derfor enda mer «baby» i hodet. Anonymkode: 6da8c...72c 9 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #15 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjenner du ikke hunden? Anonymkode: 08f2d...586 Nei ikke møtt den så mye enda, hun har jo bare hatt den et par måneder. Møtes ikke så ofte at jeg kjenner hunden. Den var her en dag forje uke for å bli litt kjent,men det har den jo sikkert glemt om noen uker når vi skal passe den. Anonymkode: d4ede...9ba
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #17 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde sagt nei. Anonymkode: 95fbd...4dc Du hadde? Men føler ansvaret for å skaffe henne en ny passer. Ellers må jeg faktisk si ja. Anonymkode: d4ede...9ba
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #18 Skrevet 3. juli 2022 18 minutter siden, AnonymBruker said: Du hadde? Men føler ansvaret for å skaffe henne en ny passer. Ellers må jeg faktisk si ja. Anonymkode: d4ede...9ba Ja, hadde ikke tatt sjansen. Det er en kamphund. Hva hvis.. Kennel hadde vært min utvei, tror jeg nok. Selv om det sikkert går bra Anonymkode: 95fbd...4dc
Momma Skrevet 3. juli 2022 #19 Skrevet 3. juli 2022 Dette hadde jeg så definitivt droppet om jeg var deg 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #20 Skrevet 3. juli 2022 Momma skrev (2 minutter siden): Dette hadde jeg så definitivt droppet om jeg var deg AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, hadde ikke tatt sjansen. Det er en kamphund. Hva hvis.. Kennel hadde vært min utvei, tror jeg nok. Selv om det sikkert går bra Anonymkode: 95fbd...4dc Hatt mange runder med min venninne, hvor jeg har fått henne til å garantere at hunden er snill. Hun har også små barn. Jeg leser jo også at de er veldig snille hunder, men er det hva hvis jeg sliter med. Den ser jo litt sint ut i utsende sitt og tenker hva gjør vi om det skjer en usikker situasjon og de er på ferie. Er oppvokst med, og hatt hund nesten hele livet, men ikke så stor hund. Anonymkode: d4ede...9ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå