AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #81 Skrevet 4. juli 2022 Er folk her klar over forskjellen på bilstol og beltestol? Anonymkode: 2d3c5...993
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #82 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg og barna mine var med en venninne av meg for å bade. Hun hadde også med 2 barn på 6 år og 6 mnd.. I mens hun ordnet og fikset på babyen tenkte jeg å hjelpe eldste med å sette seg inn i bilen og få på henne belte og sånt. Når jeg åpnet bildøra lå det bare baby bilstol der og jeg kunne ikke se bilstol eller beltepute til 6 åringen... jeg spurte venninna mi om hvor bilstolen til barnet er? Hun bare: hun bruker ikke bilstol. Hun skal bare sitte sånn uten noen ting🤯😳😳 hæææ?? Men der og da ble jeg stille. Hun kjørte i ca 40 km. Altså 80 km tur/retur og UTEN bilstol. Er det mulig? Anonymkode: d4c05...269 overreaksjon fra din side, min satt på pute siden hn var 6,5 år da var hn høy nok til og sitte på pute. her inne skal man ha bilstol til man er konfirmert omtrent og helst bakover like lenge også Anonymkode: adc6f...9e4 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #83 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): overreaksjon fra din side, min satt på pute siden hn var 6,5 år da var hn høy nok til og sitte på pute. her inne skal man ha bilstol til man er konfirmert omtrent og helst bakover like lenge også Anonymkode: adc6f...9e4 Ts sier barnet ikke satt på pute en gang. Overdrivelse din er så jævla patetisk. Aldri har jeg hørt noen si at man skal bruke beltwstol(!!!!! Lær forskjellen) til konfirmant. Anonymkode: 2d3c5...993
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #84 Skrevet 4. juli 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: En 9 åring med sykt mye muskler? Anonymkode: c42c1...67c Det finnes. Min 9-åring har absolutt ikke det (kan ikke se noen synlige muskler på ham), men en venn av ham har det jeg vil kategorisere som "sykt mye muskler". Til barn å være da, kan jo ikke sammenlignes med en voksen bodybuilder akkurat. 😛 Anonymkode: ee865...e2d
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #85 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ts sier barnet ikke satt på pute en gang. Overdrivelse din er så jævla patetisk. Aldri har jeg hørt noen si at man skal bruke beltwstol(!!!!! Lær forskjellen) til konfirmant. Anonymkode: 2d3c5...993 ja vet du er patetisk... er sannheten jeg kommer med Anonymkode: adc6f...9e4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #86 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): overreaksjon fra din side, min satt på pute siden hn var 6,5 år da var hn høy nok til og sitte på pute. her inne skal man ha bilstol til man er konfirmert omtrent og helst bakover like lenge også Anonymkode: adc6f...9e4 Overreaksjon? Nope! Si det samme når ulykken skjer Anonymkode: e5ae6...9aa
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #87 Skrevet 4. juli 2022 Når skal folk lære at mange folk her på kg driter i om barna deres dør i ulykker så lenge de får spart noen kronasjer på bilstol eller what so ever! Folk her kommer med de villeste BS-historiene om at barna deres ikke kan sitte i x og x bilstol fordi de er unormalt lange, spyr hele turen eller at det gikk greit med foreldrene da de vokste opp for 30-40 år siden og derfor kommer det helt sikkert til å gå bra med barna. Anonymkode: 72730...92c 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #88 Skrevet 4. juli 2022 Er ikke slike stoler for store barn / ungdom beregnet for barn med slags typ handicap? Klarer hvertfall ikke få ungen min på 175 inn i en bilstol, ser heller ikke nytten av det. Mye man skal lese idag om hva som er best for barn Anonymkode: 1c269...08d
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #89 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sikker på dette ikke barnet unntak da? Jeg har også kjørt uten riktig sikring ved et par anledninger i min mammakarriere. En gang da svigers hadde kjørt av gårde med bilstolen hjem til seg, og vi måtte komme oss til barnehagen om morgenen. En gang ungen hadde spydd ut setet uten av vi hadde merket det, og vi måtte rekke noe. Kan jo være dette var et unntak. Anonymkode: 65f89...39b Det er virkelig ikke gode nok grunner Man kjører ALDRI uten bilstol, ihvertfall ikke med barnehagebarn! Synd du ikke ble stoppet og fikk en kraftig bot. Anonymkode: a1ade...114 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #90 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hm, sånn er jeg vokst opp og det Jan jeg vel si nå, 34 år senere at har gått veldig bra altså… Anonymkode: 76f5c...7e1 Haha, samme her, det og askebeger i bil samt lærekjøring på pappas fang. Ingen i vår alder eller over har vel hatt noe mer enn en sånn pute eventuelt, til den og ble slengt. Anonymkode: b9b28...342
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #91 Skrevet 4. juli 2022 Athena Catalina skrev (3 timer siden): Tenkte 1. klassinger jeg. Mulig de sitter i stol frem til de begynner på skolen De bør sitte bakovervendt til skolestart, deretter kan man gå over til beltestol. Å kjøre uten bilstol med en førsteklassing er så dumt at jeg ikke har ord. Anonymkode: a1ade...114 2
Hedda-78 Skrevet 4. juli 2022 #92 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er ikke slike stoler for store barn / ungdom beregnet for barn med slags typ handicap? Klarer hvertfall ikke få ungen min på 175 inn i en bilstol, ser heller ikke nytten av det. Mye man skal lese idag om hva som er best for barn Anonymkode: 1c269...08d Her er det jo ikke snakk om barn på 175 cm. Selvfølgelig skal de ikke sitte i noen stol, utsagnet ditt er bare tåpelig. Regelen er at barn under 135 cm SKAL bruke en form for stol (ulike typer ihht vekt, selvfølgelig). Barn mellom 135 cm og 150 cm skal bruke stol dersom det er tilgjengelig. Alder er uvesentlig. Så det store spørsmålet her er jo hvor høydenne 6-åringen egentlig er. Er hun under 135 cm er det ulovlig å bare bruke bilens belter. Er hun over 135 cm er det lovlig hvis hun ikke HAR en stol, men ikke spesielt smart. Mine sluttet med beltestol da de var ca 145 cm høye, da passet ikke beltestolen lenger (rygglengde) 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #93 Skrevet 4. juli 2022 Hedda-78 skrev (1 time siden): Her er det jo ikke snakk om barn på 175 cm. Selvfølgelig skal de ikke sitte i noen stol, utsagnet ditt er bare tåpelig. Regelen er at barn under 135 cm SKAL bruke en form for stol (ulike typer ihht vekt, selvfølgelig). Barn mellom 135 cm og 150 cm skal bruke stol dersom det er tilgjengelig. Alder er uvesentlig. Så det store spørsmålet her er jo hvor høydenne 6-åringen egentlig er. Er hun under 135 cm er det ulovlig å bare bruke bilens belter. Er hun over 135 cm er det lovlig hvis hun ikke HAR en stol, men ikke spesielt smart. Mine sluttet med beltestol da de var ca 145 cm høye, da passet ikke beltestolen lenger (rygglengde) Skulle ikke forundre meg. Mye løvemammaer der ute. Anonymkode: 1c269...08d 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #94 Skrevet 4. juli 2022 Må kortvokste sitte i bilstol? Jeg bare lurer? Anonymkode: 9028c...a01 2
Hedda-78 Skrevet 4. juli 2022 #95 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skulle ikke forundre meg. Mye løvemammaer der ute. Anonymkode: 1c269...08d Når mener du at det er trygt nok for et barn å sitte i bil med bare bilens belter, da? Eller, du synes vel at å bruke sikkerhetsbelter er hysterisk også? Og airbags er bare nymotens fjas? Og at litt svinn må man bare regne med når så mange barn er ute i trafikken?
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #96 Skrevet 4. juli 2022 Går ikke på alder, men på høyde. Anonymkode: e1814...6ab 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #97 Skrevet 4. juli 2022 Mine satt på pute fra de var 6 år og til de var 8-9 år. Jeg har 5 barn. Har aldri sett 6åringer i bilstol/beltestol og 10-12 åringer med pute😳 Anonymkode: 4a542...1ef 1
Hedda-78 Skrevet 4. juli 2022 #98 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mine satt på pute fra de var 6 år og til de var 8-9 år. Jeg har 5 barn. Har aldri sett 6åringer i bilstol/beltestol og 10-12 åringer med pute😳 Anonymkode: 4a542...1ef Jeg ser ingen grunn til å gå over fra beltestol til pute så lenge beltestolen fortsatt passer. Hvorfor gjør man det? 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #99 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Mine satt på pute fra de var 6 år og til de var 8-9 år. Jeg har 5 barn. Har aldri sett 6åringer i bilstol/beltestol og 10-12 åringer med pute😳 Anonymkode: 4a542...1ef Dette ser jeg er en gjenganger. Jo flere barn man har, jo sløvere er man på sikring i bil. Er det fordi dere har så mange, at et dødsfall fra eller til ikke spiller så stor rolle? 🤔 Anonymkode: a1ade...114 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #100 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette ser jeg er en gjenganger. Jo flere barn man har, jo sløvere er man på sikring i bil. Er det fordi dere har så mange, at et dødsfall fra eller til ikke spiller så stor rolle? 🤔 Anonymkode: a1ade...114 Man blir tryggere og mindre hysterisk med alderen😊 Anonymkode: 4a542...1ef 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå