AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #1 Skrevet 3. juli 2022 Jeg er på dag 3 av mensen nå , den første dagen var smertene sterke, andre dagen var de litt vonde,men idag er de tilbake for fullt, sikkelig smerter, mensen er også veldig ustabil, ble det etter jeg tok korona vaskinen, og vet flere slet med det ( er veldig glad for jeg har tatt korona vaskinene ) kan gå alt fra 4-6mnd før jeg før mensen, deilig når den er borte,men fy fader for noe smerter jeg får har prøvd premeno og naproxen noe som dessverre hjelper veldig lite. Varme flaske hjelper veldig og samme med varm dusj. men har jo ikke tilgang på varm dusj og varme flaske hele dagen. paracet tar noe av smertene ,men ikke alle dessverre,kan ikke ta ibux da jeg har astma Anonymkode: fa66d...b34
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #2 Skrevet 3. juli 2022 Hormonspiral eller Cerazette, da slipper du mens og alle problemene som følger med det. Anonymkode: 5379d...cd7 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #4 Skrevet 3. juli 2022 Bestill time hos gyn og få presentert alternativer. Anonymkode: 11882...297 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #5 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sex hjelper. Anonymkode: db5b9...3ac Da har du ikke hatt så sterke smerter at du kaster opp. Anonymkode: 1dba1...045 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #6 Skrevet 3. juli 2022 Kanskje du har muskelknuter. Ta en undersøkelse hos gynekolog. Anonymkode: 9d4bb...76f 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #7 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Sex hjelper. Anonymkode: db5b9...3ac Aldeles ikke. Sex medfører mer smerte for meg etterpå. Anonymkode: baa24...2d4 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #8 Skrevet 3. juli 2022 Har du prøvd å kombinere naproxen og Paracet? Jeg pleier å massere og kna i muskulaturen rundt, det lindrer litt. Ellers hjelper hormonprevensjon (ikke at det hjelper deg her og nå) Anonymkode: 1dba1...045 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #9 Skrevet 3. juli 2022 Har du blitt undersøkt av gynekolog? Hvis ikke, så vil jeg anbefale det. Anonymkode: a6957...6b5 5
Natta1980 Skrevet 3. juli 2022 #10 Skrevet 3. juli 2022 ignorin, reseptbelagt, hjelper meg. jeg har i årevis vært sterkt plaget av både pms to uker før mens og sinnssyke smerter gjennom hele menstruasjonen. naproxen var ingen hjelp i for meg. ignorin må tas med det samme man kjenner smertene. enig i at om blødningene har blitt værre, er det viktig å sjekke om det kan være muskelknute. det var det hos meg.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #11 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er på dag 3 av mensen nå , den første dagen var smertene sterke, andre dagen var de litt vonde,men idag er de tilbake for fullt, sikkelig smerter, mensen er også veldig ustabil, ble det etter jeg tok korona vaskinen, og vet flere slet med det ( er veldig glad for jeg har tatt korona vaskinene ) kan gå alt fra 4-6mnd før jeg før mensen, deilig når den er borte,men fy fader for noe smerter jeg får har prøvd premeno og naproxen noe som dessverre hjelper veldig lite. Varme flaske hjelper veldig og samme med varm dusj. men har jo ikke tilgang på varm dusj og varme flaske hele dagen. paracet tar noe av smertene ,men ikke alle dessverre,kan ikke ta ibux da jeg har astma Anonymkode: fa66d...b34 Jeg har også hatt sterke mensen smerter, det var et helvete hver mnd men etter at jeg begynte å drikke kamomille te, så har jeg nesten ikke smerter. Drikker kamomille te hver dag, et glass, gjort det i 5 mnd og mensensmerter er så å si borte. Kom med tips til deg, men tviler på at du er villig til å prøve, men…Te viste seg å være bedre enn noen tabletter. Anonymkode: 7e73a...cd6
liljene Skrevet 4. juli 2022 #12 Skrevet 4. juli 2022 Da jeg kom i overgangsalderen, kombinert med covid-vaksinene, ble det ekstremt store og langvarige blødninger. Gynekologens undersøkelse viste at alt var bra. Min løsning ble to ampuller med helsekosten agnus castus og å redusere karbohydrater. Ligger på en ca 50g om dagen ift karbohydrater. Da jeg har mensen unngår jeg melkeprodukter.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #13 Skrevet 4. juli 2022 Pinex (reseptfritt) Anonymkode: c43f3...76b
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #14 Skrevet 4. juli 2022 Jeg sverger til paralgin forte, er det eneste som har hjulpet meg Anonymkode: 6cb8f...a9d
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #15 Skrevet 4. juli 2022 takk for alle svar. er sterlisert, så vet ikke om jeg får bruke hormonsprial og slik da. Jeg har prøvd og mix medisiner ja,men funker ikke. Får man Paralgin forte uten reseps eller med ? Jeg har akkurat vert og tatt celleprøver og andre prøver ,så har ingen muskelknuter Anonymkode: fa66d...b34
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #16 Skrevet 4. juli 2022 Generelt så er NSAIDS det beste. De vanligste er voltaren (virkestoffet diclofenak og finnes i mange billigere synonympreparater), Naproxen og Ibux. Om du har astma så er det alle disse du kan reagerer på, men ikke alle astmatikere gjør det. Paralgin forte må du få resept på av fastlegen din. Jeg tar en blanding av paralgin forte og naproxen eller ibux ( det jeg har tilgjengelig, synes de virker like bra). Varme er ofte effektivt. Og ikke minst så kan hormonprevensjon hjelpe til og da fikk jeg tips om at hormonspiral er det beste fra min gynekolog. Snakk med fastlegen din eller en gynekolog om det. Det finnes hjelp. Kanskje skal du utredes for endometriose? Anonymkode: 66ad8...28b 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #17 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Generelt så er NSAIDS det beste. De vanligste er voltaren (virkestoffet diclofenak og finnes i mange billigere synonympreparater), Naproxen og Ibux. Om du har astma så er det alle disse du kan reagerer på, men ikke alle astmatikere gjør det. Paralgin forte må du få resept på av fastlegen din. Jeg tar en blanding av paralgin forte og naproxen eller ibux ( det jeg har tilgjengelig, synes de virker like bra). Varme er ofte effektivt. Og ikke minst så kan hormonprevensjon hjelpe til og da fikk jeg tips om at hormonspiral er det beste fra min gynekolog. Snakk med fastlegen din eller en gynekolog om det. Det finnes hjelp. Kanskje skal du utredes for endometriose? Anonymkode: 66ad8...28b Takk for et fint svar de har allerede utredes meg for det, hadde det ikke Anonymkode: fa66d...b34
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #18 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Takk for et fint svar de har allerede utredes meg for det, hadde det ikke Anonymkode: fa66d...b34 fikk du laproskopi? Det er den eneste måten å se om man har endometriose på. Anonymkode: dc796...2ed 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #19 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): fikk du laproskopi? Det er den eneste måten å se om man har endometriose på. Anonymkode: dc796...2ed ja det gjorde jeg Anonymkode: fa66d...b34
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #20 Skrevet 4. juli 2022 Kanskje du har adenomyose? Det kan gynekolog finne ut. Jeg hadde intense smerter og visste at noe ikke var som det skulle være og gynekolog sa at jeg har adenomyose, dvs kraftigere blødninger og smertefulle mens. Anonymkode: 7e73a...cd6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå