Mwfa Skrevet 3. juli 2022 #1 Skrevet 3. juli 2022 (endret) Pappaen til sønnen har planlagt å ta med sønnen på telttur om noen dager. Jeg som mamma er nervøs og litt redd. Men det hadde jeg sikkert vært om han var 13 år også 😅 Jeg hadde ikke tatt han med på telttur, da han er en veldig forsiktig, engstelig og redd gutt. Men, det er no sånn at jeg har ingenting med hva som skjer under samvær. Håper det kan bli en god opplevelse for dem begge I den forbindelse har jeg noen spørsmål rundt dette. Kanskje noe er noe jeg kan medele videre til far av tips. Dette er også hans første telttur. Noen som har erfaring med telttur med barn? Noen tips eller råd å komme med? Hva er lurt å ha med? Sikkert teit spørsmål. Men noen som har råd til hvordan få barn til å synes det er ufarlig å gå på do ute i naturen? Sønnen sliter mye med uhell og har alltid vært skeptisk til å gå på do ute i naturen. Kanskje denne telturen kan hjelpe han med å gjøre det til en mindre skummel ting. Endret 3. juli 2022 av Mwfa 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #2 Skrevet 3. juli 2022 Det er derfor fedre er så enormt viktig for unge gutter. De gjør gutter til menn. Ikke rart det er så mange gutter av alenemødre som faller ut av samfunnet når dette er holdningen. Slipp taket. Anonymkode: d4d3c...206 13 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #3 Skrevet 3. juli 2022 Det beste rådet mitt, er at du ikke blander deg inn og gir råd Anonymkode: 09ebe...f32 21 1
Mwfa Skrevet 3. juli 2022 Forfatter #4 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er derfor fedre er så enormt viktig for unge gutter. De gjør gutter til menn. Ikke rart det er så mange gutter av alenemødre som faller ut av samfunnet når dette er holdningen. Slipp taket. Anonymkode: d4d3c...206 Når du ikke vet noen ting om disse personene eller barnet, tenker jeg det er helt på sin plass at du passer dine egne saker. Dette er en tråd for å høre om erfaringer og få tips slik at det kan legges tilrette for at det er større sannsynlighet for at det går fint. Slapp av litt du. Dette er kun en mor som vil det beste for sønnen sin. 3
Mwfa Skrevet 3. juli 2022 Forfatter #5 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det beste rådet mitt, er at du ikke blander deg inn og gir råd Anonymkode: 09ebe...f32 Takk.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #6 Skrevet 4. juli 2022 Om ikke far heller har sovet i telt før, skal de neppe langt. Uansett, pass på at utstyr er ok. Anonymkode: 7ea14...fbf 1
atropos Skrevet 4. juli 2022 #7 Skrevet 4. juli 2022 Det kan være lurt med en varm pysj. Selv om det er varmt om sommeren blir det ofte kaldt om natta. Vi har erfaring med teltturer med små barn (mindre enn 5) og det går helt fint. Ikke stress og la far få en fin tur uten mas fra mor. Fint du ventilerer her, hvis du har en venninne du kan ventilere til så gjør gjerne det også. 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #8 Skrevet 4. juli 2022 Jeg støtter de som sier at du ikke trenger å gi noen råd her, best om du heller jobber med dine egne følelser rundt turen enn å påføre de til andre. Så fint at pappaen vil ta med gutten på telttur. Hva kan egentlig gå galt tenker du? Det er ikke så mye som kan gå galt, med en såpass stor gutt. Tipper de får det fint. Eller så får de det kjipt (telttur er ikke min favoritt), men da har de prøvd og så drar de hjem igjen en erfaring rikere. Anonymkode: 7c0ef...a50 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #9 Skrevet 4. juli 2022 Så flott at de skal på telttur. Benytt sjansen nå npr han er ung. Når han er 13 er det vanskeligere å få han med på slikt uten feks en kompis, da er det gjerne andre ting som interesser han og tur med foreldre er gjerne ikke høyest på lista. Anonymkode: 76a86...f1e 2
Biloba Skrevet 4. juli 2022 #10 Skrevet 4. juli 2022 Mwfa skrev (10 timer siden): Jeg hadde ikke tatt han med på telttur, da han er en veldig forsiktig, engstelig og redd gutt. Hvordan skal han få blitt noe annet enn en veldig forsiktig, engstelig og redd gutt? Så bra at han har en far som ser verdi i å gi ham utfordringer og mulighet for mestring! Det blir gjerne mygg på kvelden, hardt underlag, tvilsom hygiene, småkaldt på kvelden og svett oppvåkning grytidlig hvis teltet står i morgensol. Bare ønsk dem god tur. 11 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #11 Skrevet 4. juli 2022 Ønsk dem god tur uten noe mer. Om jeg var faren her så ville jeg kanskje følt meg litt overkjørt dersom jeg hadde fått en haug råd og formaninger uten å ha spurt om det. Husk at dette er mestring for faren også. Hans første telttur med sønnen alene. Det er fint. Temperaturen er helt fin så om de skulle mangle noe så går det bra. Anonymkode: 11e7d...88b 11
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #12 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ønsk dem god tur uten noe mer. Om jeg var faren her så ville jeg kanskje følt meg litt overkjørt dersom jeg hadde fått en haug råd og formaninger uten å ha spurt om det. Husk at dette er mestring for faren også. Hans første telttur med sønnen alene. Det er fint. Temperaturen er helt fin så om de skulle mangle noe så går det bra. Anonymkode: 11e7d...88b Enig her. Kjedeligste som kan skje er vel at faren resignerer og ikke drar hvis det blir for mye mas og dilldall. Anonymkode: 76a86...f1e 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #13 Skrevet 4. juli 2022 Mwfa skrev (10 timer siden): Pappaen til sønnen har planlagt å ta med sønnen på telttur om noen dager. Jeg som mamma er nervøs og litt redd. Men det hadde jeg sikkert vært om han var 13 år også 😅 Jeg hadde ikke tatt han med på telttur, da han er en veldig forsiktig, engstelig og redd gutt. Men, det er no sånn at jeg har ingenting med hva som skjer under samvær. Håper det kan bli en god opplevelse for dem begge I den forbindelse har jeg noen spørsmål rundt dette. Kanskje noe er noe jeg kan medele videre til far av tips. Dette er også hans første telttur. Noen som har erfaring med telttur med barn? Noen tips eller råd å komme med? Hva er lurt å ha med? Sikkert teit spørsmål. Men noen som har råd til hvordan få barn til å synes det er ufarlig å gå på do ute i naturen? Sønnen sliter mye med uhell og har alltid vært skeptisk til å gå på do ute i naturen. Kanskje denne telturen kan hjelpe han med å gjøre det til en mindre skummel ting. Hvis han er en redd og engstelig gutt på 5 år, da er nok en telttur akkurat det han trenger. Jeg var også engstelig for å tisse i naturen når jeg var så liten, men etter det var gjort én gang gikk det seg til… Barn er ikke skjørt tynt glass, som man må sy puter på alle kanter hos. 😂 Anonymkode: 6dbb6...2e4 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #14 Skrevet 4. juli 2022 Biloba skrev (28 minutter siden): Hvordan skal han få blitt noe annet enn en veldig forsiktig, engstelig og redd gutt? Så bra at han har en far som ser verdi i å gi ham utfordringer og mulighet for mestring! Det blir gjerne mygg på kvelden, hardt underlag, tvilsom hygiene, småkaldt på kvelden og svett oppvåkning grytidlig hvis teltet står i morgensol. Bare ønsk dem god tur. Signerer dette. Foreldre nå i dag, virker som at mange av de anser barna sine som skjørt tynt glass - som de må sy puter på alle kanter hos. Det er jo det som potensielt brekker en personlighet 😅.. Man må faktisk kjenne på motstand, utfordringer og mestring for å utvikle seg - tror det er mange som har glemt dette. Eller ikke fått det med seg i det hele tatt. Anonymkode: 6dbb6...2e4 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #15 Skrevet 4. juli 2022 Send med superundertøy han kan sove i, og myggmiddel. Anonymkode: d557c...5d4
Mamajune11 Skrevet 4. juli 2022 #16 Skrevet 4. juli 2022 (endret) Mwfa skrev (11 timer siden): Pappaen til sønnen har planlagt å ta med sønnen på telttur om noen dager. Jeg som mamma er nervøs og litt redd. Men det hadde jeg sikkert vært om han var 13 år også 😅 Jeg hadde ikke tatt han med på telttur, da han er en veldig forsiktig, engstelig og redd gutt. Men, det er no sånn at jeg har ingenting med hva som skjer under samvær. Håper det kan bli en god opplevelse for dem begge I den forbindelse har jeg noen spørsmål rundt dette. Kanskje noe er noe jeg kan medele videre til far av tips. Dette er også hans første telttur. Noen som har erfaring med telttur med barn? Noen tips eller råd å komme med? Hva er lurt å ha med? Sikkert teit spørsmål. Men noen som har råd til hvordan få barn til å synes det er ufarlig å gå på do ute i naturen? Sønnen sliter mye med uhell og har alltid vært skeptisk til å gå på do ute i naturen. Kanskje denne telturen kan hjelpe han med å gjøre det til en mindre skummel ting. Håper du ikke viser at du er så engselig ovenfor barnet. Denne turen må du hype up så gutten blir skikkelig gira og gleder seg! Det blir en opplevelse for begge, og det bør du som mor sette pris på å være GLAD for. Tenk så heldig gutten din er som har en far som vil ha han med på aktiviteter! Vi sov i telt med 2åringen forrige helg. Det er kjempe gøy for alle. Endret 4. juli 2022 av Mamajune11 4 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #17 Skrevet 4. juli 2022 Mamajune11 skrev (3 minutter siden): Håper du ikke viser at du er så engselig ovenfor barnet. Denne turen må du hype up så gutten blir skikkelig gira og gleder seg! Det blir en opplevelse for begge, og det bør du som mor sette pris på å være GLAD for. Tenk så heldig gutten din er som har en far som vil ha han med på aktiviteter! Vi sov i telt med 2åringen forrige helt. Det er kjempe gøy for alle. Dette! Anonymkode: ce7bd...673
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #18 Skrevet 4. juli 2022 Vi sover en del i telt med både baby og 3-åring. Er bare å ta med ull selv om det er sommer, myggmiddel eller thermacell og mat barna liker! Er bare gøy. En smart ting kan være å ha med en tarp man kan henge utenfor teltet for å skjerme mot morgensolen, det er ikke noe gøy å stå opp klokka 4:30 😜 Anonymkode: dbe88...c64 2
missLynch Skrevet 4. juli 2022 #19 Skrevet 4. juli 2022 Hvorfor skulle ikke dette gå bra? Folk overnatter i telt på vinterstid med barn- med riktig utstyr, vel og merke. Her må du vel bare stole på barnets far, og la han få ordne dette i fred 😊 Synes det er kjempefint at far tar med sønnen på tur.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #20 Skrevet 4. juli 2022 Just now, AnonymBruker said: Vi sover en del i telt med både baby og 3-åring. Er bare å ta med ull selv om det er sommer, myggmiddel eller thermacell og mat barna liker! Er bare gøy. En smart ting kan være å ha med en tarp man kan henge utenfor teltet for å skjerme mot morgensolen, det er ikke noe gøy å stå opp klokka 4:30 😜 Anonymkode: dbe88...c64 Men også veldig enig i at du ikke bør blande deg inn i pappaens tur. Er hvertfall ikke noe å være redd for Anonymkode: dbe88...c64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå