Gå til innhold

Ukjente vil prøve klær hjemme hos meg?! 😩 Tise / Finn.no

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Selger litt klær på Tise / Finn.no. Ikke svindyre investeringer - men plagg til rundt 2-500 kr. Jeg skriver at de kan hentes eller sendes mot porto.

Jeg får SÅ mange melding om jenter som vi prøver hjemme hos meg. Og som blir ganske så irritert når jeg antyder at jeg ikke ønsker dette. Jeg tilbyr også noen å levere tilbake samme dag om de vil prøve hjemme / på en butikk / kafé eller liknende. 

Er dette vanlig? Og hva svarer dere? Et det ok for dere at det kommer randome folk innom for å prøve klær på deres bad liksom? 

Jeg synes slikt er styrete. Jeg har man og barn hjemme - og ikke alltid strøkent hjem heller..  Men mulig jeg er sær? 

Anonymkode: af732...7b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke du er sær, men heller at de som ønsker å prøve klær hos fremmede er sære 😂😂

Anonymkode: 3ea77...715

• Liker 6
Skrevet

Ja, det gjør jeg.

Og jeg skjønner folk som vil det. Da vet de jo sikkert før de betaler. Pris spiller heller ingen rolle, for vi vet ikke hva andre har å rutte med. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to bad og det ene badet brukes ikke så mye så har ingenting personlig der. Så lar Finn folk prøve der. Ville aldri latt de prøve på andre badet jeg har alle parfymer, skittentøy, sminke osv. 

Anonymkode: 901fe...07e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei! Selger litt klær på Tise / Finn.no. Ikke svindyre investeringer - men plagg til rundt 2-500 kr. Jeg skriver at de kan hentes eller sendes mot porto.

Jeg får SÅ mange melding om jenter som vi prøver hjemme hos meg. Og som blir ganske så irritert når jeg antyder at jeg ikke ønsker dette. Jeg tilbyr også noen å levere tilbake samme dag om de vil prøve hjemme / på en butikk / kafé eller liknende. 

Er dette vanlig? Og hva svarer dere? Et det ok for dere at det kommer randome folk innom for å prøve klær på deres bad liksom? 

Jeg synes slikt er styrete. Jeg har man og barn hjemme - og ikke alltid strøkent hjem heller..  Men mulig jeg er sær? 

Anonymkode: af732...7b5

Skjønner deg godt!😳 Hvis du tilbyr dem å levere tilbake etter at de har prøvd klærne(en annen plass en hos deg), så burde det være godt nok

Anonymkode: 45761...8a3

Skrevet (endret)

Dog personlig, gjør jeg det ikke. Jeg tar sjangsen på at det passer. Jeg har inget ønske om å kle av meg, å teste hos andre 🤭

Endret av Snupps66
AnonymBruker
Skrevet

Har både prøvd hos andre og latt andre prøve hos meg. Ser ikke problemet. Lar de prøve på toalettet ved gangen, bærer ned et speil fra garderoben så de kan få se skikkelig. Du har vel ett sted i huset som er presentabelt med 5 minutters varsel? 

Skal sies jeg kun har prøvd når det har vært snakk om penere kjoler ol. Som liksom må sitte skikkelig. En oversize strikkegenser er det liksom ikke så nødvendig å prøve… 

Anonymkode: d2afd...cc8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er heldigvis lenge siden jeg har fått slike smårare forespørsler, men de få jeg har fått har jeg svart konsekvent nei til. Jeg driver ingen butikk og jeg forutsetter at kjøper selv vet hvilken størrelse h*n bruker. Jeg kan opplyse mål ved forespørsel, men der går grensa. 

De som ikke vet sin egen størrelse eller er i stand til å bedømme om noe passer ut i fra mål får jo handle i fysisk butikk da. 🤷‍♀️

Plagg på Finn selges jo også (stort sett) billigere enn i butikk, så dersom plagget ikke skulle passe så får de videreselge det selv da. 

Anonymkode: c593f...575

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner at jeg er glad jeg bor på bygda. Langt å reise for de fleste. 

Anonymkode: abb42...38d

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at de vil se at klærne passer først, men jeg ville nok stusset litt på å la en vilt fremmed styre på alene inne på et rom, haha.  Spørs litt på personen. Om jeg følte de var ærlige kunne jeg sikkert latt dem prøve klærne kjapt inne på et gjesterom. Om jeg fikk dårlige vibber fra dem - nope!

Anonymkode: de66b...7a4

Skrevet

Jeg solgte noen klær en gang der jeg bodde før, og en kvinne som kom og ville kjøpe en kjole spurte om å få prøve den først. Følte jeg måtte si ja...  Det var utrolig ubehagelig å slippe en fremmed inn på vårt private bad der hun lukket døren bak seg, med alle private ting vi hadde i skuffer og skap der inne, som da hun kunne snoket i. 

Jeg gjorde ikke det igjen. 

PS! Hun kjøpte kjolen. Men det var bare en hundrelapp.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg lar folk prøve om de vil. Tenker at det må være greit, passform har jo litt å si...  har også fått prøve hos andre (uten å spørre en gang, de har tilbudt) 

skjønner at det kan oppfattes litt sært, men når man ikke vet noe om passform og sånn, så er det greit  å få prøve da. Og det tar jo ikke all verdens tid 

Tror ikke folk bryr seg om det er ryddig eller ei :) det er nok bare vi selv som tenker på  

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns du er sær ja. Hva gjør det om folk prøver? 

Anonymkode: a48fb...499

• Liker 1
Skrevet (endret)

Trur jeg skal begynne å selge dametruser å ai att det er helt greit om de vil teste de hjemme hos meg hehehe....🤭🤤🤤🤤

Endret av Archer
AnonymBruker
Skrevet
Måneskinn skrev (1 minutt siden):

Jeg lar folk prøve om de vil. Tenker at det må være greit, passform har jo litt å si...  har også fått prøve hos andre (uten å spørre en gang, de har tilbudt) 

skjønner at det kan oppfattes litt sært, men når man ikke vet noe om passform og sånn, så er det greit  å få prøve da. Og det tar jo ikke all verdens tid 

Tror ikke folk bryr seg om det er ryddig eller ei :) det er nok bare vi selv som tenker på  

Så du tenker, helt seriøst, at folk skal slippe komplett fremmede inn i sine private hjem , for at de skal kunne prøve om plagget de får til 70+% rabatt på Finn passer ? :klo: 

Vet du hva, da får de heller bare videreselge plagget selv da, dersom de verken vet størrelsen sin eller kan bedømme «passform» ut fra mål. 🙄

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg syns du er sær ja. Hva gjør det om folk prøver? 

Anonymkode: a48fb...499

Jeg kan jo fortelle deg om den forrige (og siste!) personen fra Finn jeg hadde på døra: Dama brøytet seg inn, kommenterte tingene våre, plukket opp babyen min og skravla gikk i 45 minutter før jeg ble kvitt henne.

Da var det ikke et klesplagg jeg solgte, men når det gjelder klær så gidder jeg faktisk ikke fremmede folks svette og parfyme i mine klær. Ei heller gidder jeg å bruke tid på å la x antall personer prøve plagg jeg forsøker å bli kvitt. Jeg driver ikke butikk og det gidder jeg faktisk ikke bruke fritiden min på, for å selge et plagg billig på Finn. 🙄

Anonymkode: c593f...575

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg møter dem alltid på jobb og de prøver klær på toalettet der. 

Anonymkode: 5b42e...51b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg møter dem alltid på jobb og de prøver klær på toalettet der. 

Hadde ikke turt å slippe fremmede folk inn hjemme, bor alene og i Oslo.

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Så du tenker, helt seriøst, at folk skal slippe komplett fremmede inn i sine private hjem , for at de skal kunne prøve om plagget de får til 70+% rabatt på Finn passer ? :klo: 

Vet du hva, da får de heller bare videreselge plagget selv da, dersom de verken vet størrelsen sin eller kan bedømme «passform» ut fra mål. 🙄

ja vet du, så gal er jeg :P  har aldri hatt noen problemer med det, og jeg bor på 30 kvadrat. Alene. Ingen andre. Jeg ser ikke problemet, enkelt og greit, så da er vi bare forskjellige. 

Gjest Ghostface
Skrevet

Det er jo rart, kanskje, men de vil vel være sikre på at det passer, slik at det ikke ble en bomtur.

Skrevet

Ser ikke problemet. Jeg har speil i gangen, og lar de prøve der. Er forståelig at man vil prøve klærne, før man kjøper. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...