AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #1 Del Skrevet 3. juli 2022 Jeg trenger å gå ned i vekt. Er er 162 cm og 70 kg. Lastet ned Lifesum for over to uker siden og loggfører alt og skanner strekkoder og bruker kjøkkenvekt, men går nesten ikke ned i vekt. Forventer ikke å gå ned fort, men litt resultater hadde vært fint, appen legger opp til at jeg skdl gå ned 500 gram i uka. Lifesum har regnet ut at jeg skal ha 1350 kalorier per dag. Kun en dag har jeg ligget over, flere dager godt under. Spiser mindre posjoner. Anonymkode: a6bd0...1e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
billie833111 Skrevet 3. juli 2022 #2 Del Skrevet 3. juli 2022 Hvor mye har du gått ned da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #3 Del Skrevet 3. juli 2022 Du bør ikke spise mindre, men har du vurdert å være litt aktiv i tillegg? Anonymkode: 589b8...76f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #4 Del Skrevet 3. juli 2022 Har du målt med målebånd eller sett noe endringer i forhold til klær? Anonymkode: ad7bb...9c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #5 Del Skrevet 3. juli 2022 Ikke spis så lite at du blir slapp. En slapp og sløv kropp forbrenner mindre. Trener du noe? Og dobbeltsjekk at du teller riktig. Tenk også vektnedgang kan gå i rykk og napp. Kroppen tåler lite mat en periode om du er rolig. Så nedgangen trenger ikke ses veldig jevnt. Anonymkode: d177b...d38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #6 Del Skrevet 3. juli 2022 Av og til kan det gå en liten stund før vektnedgangen faktisk vises på vekten. Så bare være tålmodig litt til. Plutselig mister du mye vekt på en gang. Henger sammen med blant annet hormoner. Anonymkode: c270c...98c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #7 Del Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Av og til kan det gå en liten stund før vektnedgangen faktisk vises på vekten. Så bare være tålmodig litt til. Plutselig mister du mye vekt på en gang. Henger sammen med blant annet hormoner. Anonymkode: c270c...98c Dette er sant; det tar tid før vekten vises, den kan også stå stille i perioder for så å rase ned. Det er frustrerende men kan ha ulike årsaker, hormoner kan være en årsak, vann (saltinntaket, varme, hormoner) eller at man har mye avføring inni systemet. Du skulle bare visst hvor mye vann og avføring en kropp kan lagre, det skjønner man fort etter omgangssyke. Anonymkode: a19dc...dd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #8 Del Skrevet 4. juli 2022 Kan det evt være at du spiser litt for lite, så kroppen går i sultmodus? Ville du evt prøvd å spise 100-200 kcal ekstra hver dag, og heller tatt en moderat treningsøkt. Til sammenligning, jeg er 172 og veide 84 kg for en måned siden. Veide 79,6 i dag. Bruker også lifesum og ligger på 1570 kcal om dagen. Ligger også mellom 500-1000 kcal over på "brent" hver dag, og har justert dagboka slik at disse ikke spises opp. Anonymkode: ad7bb...9c5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 4. juli 2022 #9 Del Skrevet 4. juli 2022 Kanskje du kan prøve å justere på sammensetningen av makronæringsstoffer (karbohydrater, fett og proteiner) i kostholdet ditt? For noen kan det hjelpe å redusere på f.eks. mengden karbohydrater dersom de utgjør en stor andel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #10 Del Skrevet 4. juli 2022 Spiser du ofte? Det er lurere å fordele kaloriene på få måltider enn mange. Anonymkode: 0c812...815 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 5. juli 2022 #11 Del Skrevet 5. juli 2022 Ta utgangspunkt i hvor mye du,spiste før diette, kutt det med ca 500 og se hva som skjer. Det er bare bra hvis du går ned i vekt på, flere kalorier (feks 1800) - da er det enklere,p kutte ytterligere senere ved behov., mens med 1300 er det ikke gunstig å,redusere enda mer i tillegg til kalorier, bør du fokusere på matvarekvalitet, da det har mye mer å si for vektregulering og langvarige restultatet. God råvarer, protein og grønt i de fleste måltid. Da kommer du langt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #12 Del Skrevet 5. juli 2022 Jeg hadde ikke orket å gjøre en dritt hvis jeg spiste så lite... Det kan da ikke være sunt verken for kropp eller hode å holde på sånn! Sulteforing og manisk telling av kalorier høres ut som en oppskrift på jojo-slanking og stress. Anonymkode: 91855...4f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå