AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #1 Del Skrevet 3. juli 2022 Hei! Jeg har masse kløe og svie (sistnevnte sikkert fordi jeg har klødd så mye) i underlivet, helt grusomt!! Det klør rundt skjedeåpningen og generelt nedentil, også litt når jeg tisser. Jeg har fast seksualpartner (kjæreste over mange år), så jeg mistenker i utgangspunktet sopp - men canesten har null effekt. Forsøker nå daktacort, det lindrer litt i en times tid før det slår ut i full kløefest igjen. Er det sannsynlig at det er sopp siden dactakorten gir litt virkning, eller tror dere jeg har fått en kjønnssykdom? Skal teste meg uansett, men det ville vært en tragedie av åpenbare årsaker, og jeg håper på at noen kan berolige meg litt😅 Anonymkode: a7be8...fb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #2 Del Skrevet 3. juli 2022 Har du sopp da (ligner cottage cheese) Anonymkode: 46ff6...662 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #3 Del Skrevet 3. juli 2022 Les litt her: https://vulva.no/pasient/symptomveileder/ Dette er en side laget av norsk helsepersonell Anonymkode: ffa74...b33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #4 Del Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei! Jeg har masse kløe og svie (sistnevnte sikkert fordi jeg har klødd så mye) i underlivet, helt grusomt!! Det klør rundt skjedeåpningen og generelt nedentil, også litt når jeg tisser. Jeg har fast seksualpartner (kjæreste over mange år), så jeg mistenker i utgangspunktet sopp - men canesten har null effekt. Forsøker nå daktacort, det lindrer litt i en times tid før det slår ut i full kløefest igjen. Er det sannsynlig at det er sopp siden dactakorten gir litt virkning, eller tror dere jeg har fått en kjønnssykdom? Skal teste meg uansett, men det ville vært en tragedie av åpenbare årsaker, og jeg håper på at noen kan berolige meg litt😅 Anonymkode: a7be8...fb3 Jeg gikk med klamydia i et år uten å merke noe til det. Så ut ifra min erfaring er det sopp. Men spør en lege. Man skal ikke drive å behandle sopp når man ikke er sikker for det kan gi permanente plager. Anonymkode: cc2c9...b34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #5 Del Skrevet 3. juli 2022 Ta Diflucan. Skjønner ikke at folk gidder Canestem når de bare kan ta en pille. Anonymkode: 49db1...0c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #6 Del Skrevet 3. juli 2022 Det høres jo absolutt ut som sopp, som er noe plagsomt shit. Klamydia og sånt har jo ofte få symptomer. Og siden en type soppkrem virker litt så tyder det på det samme. Det fins ulike varianter av sopp, og ikke kremer virker like godt på alle. Siden du har prøvd kremer uten hell er det vel på tide med Diflucan, oraltablett. Hvis det heller ikke virker, dra til lege. Man kan ta prøve og dyrke soppen for å finne ut type og mest effektive medisin, og du kan få en mer langvarig oraltablettkur på resept ved behov. Anonymkode: 564bc...ab1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #7 Del Skrevet 3. juli 2022 Ta diflucan og unngå sex i flere dager etterpå. Sex kan gjøre at det blusser opp igjen så behandlingen blir bortkastet. Anonymkode: c5bf5...e1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #8 Del Skrevet 3. juli 2022 ja diflucan kjøpes reseptfritt på apoteket og er veldig effektiv mot sopp. det er en tablett du skal ta. prøv det først. Anonymkode: 1000e...f7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #9 Del Skrevet 3. juli 2022 Mykoplasma eller bakteriell vaginose. Begge ga meg symptomene du beskriver Anonymkode: 98b29...baa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #10 Del Skrevet 4. juli 2022 Ta en tur til legen å sjekk. Det kan være bakteriell vaginose som du mistenker, men det kan og være mykoplasma, som hun over meg sier. Tar ikke lange tiden hos legen for å undersøke dette, og siden du er usikker selv, så er nok det en fordel. Er det sopp, så lærer du deg fort å kjenne tegnene om du er en del plaget med det. Og kan ha Diflucan liggende. Viktigste med Diflucan behandling er å vente slik veilederen sier med å ha sex, da sex kan gjøre slik att det blusser opp igjen.. Har du hatt sex mens du har harr klæe/irritasjon, så burde og kjæresten behandles da sopp kan smitte. Masse masse lykke til, og god bedring ❤️ Anonymkode: 86a7a...254 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #11 Del Skrevet 4. juli 2022 Det kan også være andre ting, for eksempel Lichen Sclerosus Anonymkode: ffa74...b33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå