AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #1 Skrevet 3. juli 2022 Jeg fant ut forrige uke at jeg er gravid med nummer 4. Jeg hadde 2 ifra før da jeg traff mannen jeg er forlovet med, disse bor annenhver uke hos oss, og annenhver uke hos sin far. Han hadde ingen fra før, og vi fikk vår første sammen september i fjor. Jeg er nå gravid igjen, og veldig usikker på om vi skal beholde eller ikke. Det er mange grunner til dette som at vi må bygge et soverom til, ny bil, økonomi ellers osv.. også er det jo ikke til å komme unna at 4 barn - er mange barn. Men er det egentlig noe overgang fra 3-4? Blir det vanskelig med ferier osv? Hvordan skal jeg og vi finne ut av denne problemstillingen uten å angre oss uansett om vi velger en abort eller å beholde?! Jeg trenger råd! Anonymkode: 26f1c...35a
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #2 Skrevet 3. juli 2022 Hvor gamle er de to du har fra før? Anonymkode: 06e9c...a31
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #3 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor gamle er de to du har fra før? Anonymkode: 06e9c...a31 10 år, og 4 (5 i januar) 😊 Anonymkode: 26f1c...35a
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #4 Skrevet 3. juli 2022 Hva skjer med moralen til nordmenn? Tenke på å drepe et barn man egentlig kan oppdra, bare fordi det er tungvint med økonomi og oppussing? Seriøst? Anonymkode: 18173...b7e 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #5 Skrevet 3. juli 2022 Min første tanke er at det sikkert vil gå bra. Du vet hvordan det er å ha en flokk, nr.4 vil jo bare forstørre flokken litt til, være med på lasset liksom. I tillegg er det greit for barnet dere har sammen å ha et helsøsken. Samtidig kan nr.4 velte alt. Du skriver økonomi, er det slik at de andre barna vil «lide» for det? Det er ikke slik at enda et søsken er verdens største berikelse heller. Personlig ville nok jeg heller hatt romslig økonomi, reist på ferier osv enn å ha enda et søsken/barn. I tillegg kan nr.4 ha syndromer og andre diagnoser som kan ta opp tiden deres. Hva da med de andre barna? Da blir jo de tilsidesatt. Er det rettferdig? Anonymkode: 6fc42...d0c 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #6 Skrevet 3. juli 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hva skjer med moralen til nordmenn? Tenke på å drepe et barn man egentlig kan oppdra, bare fordi det er tungvint med økonomi og oppussing? Seriøst? Anonymkode: 18173...b7e Det er heldigvis ikke amerikanske tilstander i Norge. Høres ut som du bor i feil land. Anonymkode: 35cbf...66a 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #7 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg fant ut forrige uke at jeg er gravid med nummer 4. Jeg hadde 2 ifra før da jeg traff mannen jeg er forlovet med, disse bor annenhver uke hos oss, og annenhver uke hos sin far. Han hadde ingen fra før, og vi fikk vår første sammen september i fjor. Jeg er nå gravid igjen, og veldig usikker på om vi skal beholde eller ikke. Det er mange grunner til dette som at vi må bygge et soverom til, ny bil, økonomi ellers osv.. også er det jo ikke til å komme unna at 4 barn - er mange barn. Men er det egentlig noe overgang fra 3-4? Blir det vanskelig med ferier osv? Hvordan skal jeg og vi finne ut av denne problemstillingen uten å angre oss uansett om vi velger en abort eller å beholde?! Jeg trenger råd! Anonymkode: 26f1c...35a Det er enorm forskjell på 3 og 4. Jeg har 4. Å ha tre alene går helt fint, men å ha alle fire er ikke like avslappende 😅 Anonymkode: 032ad...ecf
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #8 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er heldigvis ikke amerikanske tilstander i Norge. Høres ut som du bor i feil land. Anonymkode: 35cbf...66a Dette er bekvemmelighetsgrunner. Økonomi, ny bil, må pusse opp osv er ingen god grunn for å ta abort. Jeg blir kvalm. Anonymkode: 18173...b7e 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #9 Skrevet 3. juli 2022 hvorfor ble du gravid Anonymkode: 23e30...b69 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #10 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva skjer med moralen til nordmenn? Tenke på å drepe et barn man egentlig kan oppdra, bare fordi det er tungvint med økonomi og oppussing? Seriøst? Anonymkode: 18173...b7e Det blir et barn om det blir født ja. På nåværende tidspunkt er det vel knapt et lite embryo. Men takk for ditt flotte innspill og mening. Anonymkode: 26f1c...35a 3 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #11 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er enorm forskjell på 3 og 4. Jeg har 4. Å ha tre alene går helt fint, men å ha alle fire er ikke like avslappende 😅 Anonymkode: 032ad...ecf Kan jeg få spørre om aldersforskjellen på de? Jeg tenker vi har en fordel med at eldste er 10 år Anonymkode: 26f1c...35a
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #12 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): hvorfor ble du gravid Anonymkode: 23e30...b69 Slik de fleste blir gravide da. Bortsett fra at prevensjonen ikke helt fungerte. Anonymkode: 26f1c...35a 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #13 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hva skjer med moralen til nordmenn? Tenke på å drepe et barn man egentlig kan oppdra, bare fordi det er tungvint med økonomi og oppussing? Seriøst? Anonymkode: 18173...b7e Helt enig! Dette er bare trist.. Anonymkode: 62c79...5c2 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #14 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hva skjer med moralen til nordmenn? Tenke på å drepe et barn man egentlig kan oppdra, bare fordi det er tungvint med økonomi og oppussing? Seriøst? Anonymkode: 18173...b7e Nei men det koster å få barn. Har man ikke råd, ork eller tid så la det være. Anonymkode: 9a9ef...a73 3
Ny Bruker Skrevet 3. juli 2022 #15 Skrevet 3. juli 2022 Da blir det 11 år, 5 år, 1 år og en nyfødt. Ikke så lett, men halvetiden skal dere kun ha to barn. Jeg hadde født uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #16 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan jeg få spørre om aldersforskjellen på de? Jeg tenker vi har en fordel med at eldste er 10 år Anonymkode: 26f1c...35a Eldste er 10, yngste er 4. Anonymkode: 032ad...ecf
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #17 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det blir et barn om det blir født ja. På nåværende tidspunkt er det vel knapt et lite embryo. Men takk for ditt flotte innspill og mening. Anonymkode: 26f1c...35a Det er fortsatt et barn. Hjertet slår etter 3 uker. Anonymkode: 18173...b7e
Topsi Skrevet 3. juli 2022 #18 Skrevet 3. juli 2022 Er det virkelig nødvendig med ett soverom til? Det blir absurd hvis halve Norge skal ta abort fordi barna ikke får hvert sitt soverom i dagens boligmarked. Du kan ho evt prøve å prate med amathea, de hjelper til å sortere tanker i en valgprosess 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #19 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei men det koster å få barn. Har man ikke råd, ork eller tid så la det være. Anonymkode: 9a9ef...a73 Nei. Det er ikke god nok grunn. Er det voldtekt eller fare for mors liv, helt fair, men fordi man ikke har lyst? Fordi det er dyrt å kjøpe ny bil og stress å pusse opp? Sykt Anonymkode: 18173...b7e 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #20 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Helt enig! Dette er bare trist.. Anonymkode: 62c79...5c2 Nå har jeg ikke spurt om meningene, og synspunktene deres på abort, det er sikkert en annen tråd her inne dere fint kan kommentere om hvor kvalmt det er. Jeg ville ha meninger og råd til hvilken situasjon jeg og vi står i! Anonymkode: 26f1c...35a 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå