Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baby er 5 mnd. 

8ish: 15-25 gr grøt med vann og mye fruktmos. Tilbyr mme, drikker lite.

10.30/11.30: 120-180 mme

14.30/15.30: mos av grønnsaker. Og tilbyr vann el mme.

18: 15-30 gr grøt m vann og fruktmos. Kan iblant bli flaske mellom middag og kvelds. 

19: flaske m 90-150. 

deretter 2-3 flakser mme fra 22-05… 

Hvordan ser deres dag ut? Noen tips og tanker her? Magen er mye hard.. men baby er veldig glad i fast føde. 

Anonymkode: ca7bd...407

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville nok byttet ut ett grøtmåltid med mos av noe slag. Vår første ble også veldig hard i magen/tidvis forstoppet av grøt.

Har så vidt begynt med mat til min på 5,5 mnd. Får en liten porsjon med mos og evt et et "måltid" med frukt eller grønnsaker som han prøver å spise selv per dag. Kommer til å øke mengden ganske fort tror jeg, for han også er veldig gira.

Venter nok en liten stund til med grøt, pga erfaringen med første.

Anonymkode: 538b7...7b9

AnonymBruker
Skrevet

Han har ikke noe mønster etter klokka, men går 4-5 timer mellom flaskene. Får av og til en smakeporsjon på dagtid og spiser grøt med sviskemos før bading og leggetid.

Anonymkode: 8ca9a...5e9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Baby er 5 mnd. 

18: 15-30 gr grøt m vann og fruktmos. Kan iblant bli flaske mellom middag og kvelds. 

Hvordan ser deres dag ut? Noen tips og tanker her? Magen er mye hard.. men baby er veldig glad i fast føde. 

Ha malt i melka. Prøv deg fram, men begynn med en halv teskje per flaske.

Jeg synes dette høres ut som alt for mye fast føde for en på 5 mnd. Det er jo bare en mnd siden dere begynte med smaksprøver?

Når mine var 5 mnd fikk de ett måltid fast føde per dag. Ved 6 mnd fikk de to, ved 8 mnd fikk de 3, ved 10 mnd var alle måltid på dagtid fast føde. 

Anonymkode: 8cd92...5f1

AnonymBruker
Skrevet

Alt for mye fast føde! Skal kun være smaksprøver i den alderen, gradvis økning til ett måltid. Så innføre måltid nr to etter et par mnd. Jeg ville holdt meg til grønnsaksmos i starten. Grøt er tungt fordøyelig.

Anonymkode: 6caa5...ee0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Baby er 5 mnd. 

Dropp grøt. Bytt ut med grønnsaker. Og gi grønnsaker istedenfor frukt til ett måltid. 

Anonymkode: b96b7...2f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...