AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #1 Skrevet 3. juli 2022 Vi skal i utgangspunktet på familieferie til København til uken som kommer, men kjenner jeg blir veldig betenkt med tanke på hva som skjedde i København i kveld. Burde vi avlyse reisen? noen som har noen tanker? Anonymkode: e5189...1f4 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #2 Skrevet 3. juli 2022 Du vurderer å avlyse reisen fordi det tilfeldigvis var en gærning som drepte noen der? Anonymkode: dea46...85a 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #3 Skrevet 3. juli 2022 Er vel ikke større risiko for noe der enn i f eks Oslo..... Anonymkode: 6475f...35d 8
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #4 Skrevet 3. juli 2022 Jeg hadde ikke avlyst noe. Fremstår som én person, koordinerte angrep skjer nesten alltid innenfor svært kort tidsrom. Copycats kan like gjerne skje et helt annet sted (akkurat som dette godt kan være en nutbag som har tatt inspirasjon fra Oslo sist uke). Anonymkode: c6b25...f86 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #5 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du vurderer å avlyse reisen fordi det tilfeldigvis var en gærning som drepte noen der? Anonymkode: dea46...85a Ja, det er noe jeg oppriktig vurderer da vi har med oss to små barn som er alt for oss. Anonymkode: e5189...1f4 1 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #6 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde ikke avlyst noe. Fremstår som én person, koordinerte angrep skjer nesten alltid innenfor svært kort tidsrom. Copycats kan like gjerne skje et helt annet sted (akkurat som dette godt kan være en nutbag som har tatt inspirasjon fra Oslo sist uke). Anonymkode: c6b25...f86 Veldig sant alt du skriver, syns bare det hele blir vanskelig så fort det er barn inne i bilde, har blitt mye mer bekymret for slikt etter vi fikk barn 😞 Anonymkode: e5189...1f4 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #7 Skrevet 3. juli 2022 Jeg var på flyplassen i Brussel to døgn etter bombingen, og tipper det var den tryggeste flyplassen verden i dagene etterpå. Det kommer til å være ekstremt skjerpet tilstedeværelse av myndigheter så revurdere av respekt for de danske som ønsker fred eller av reisefølge som kan bli redd av uniformer og stemning. Av sikkerhet tror jeg Danmark er tryggere den kommende uken enn dyreparken i Kristiansand. Anonymkode: 96573...214 6
MyMichelle Skrevet 3. juli 2022 #8 Skrevet 3. juli 2022 Du får følge med på hva politiet det nede mener. Det kommer sikkert noe om hvor trygt det er. Såvidt jeg kan forstå er det én gjerningsmann og en enkeltstående episode. Sånn sett er vel ikke København verre enn Oslo. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #9 Skrevet 3. juli 2022 Tja nå er det jo knapt en uke siden omtrent det samme skjedde i Oslo, er du redd for å dra til Oslo også? Anonymkode: d4eea...e22 3
Ulven Skrevet 3. juli 2022 #10 Skrevet 3. juli 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, det er noe jeg oppriktig vurderer da vi har med oss to små barn som er alt for oss. Anonymkode: e5189...1f4 Man kan ikke beskytte seg 100% for alt som kan skje. Da kan man ikke gå utenfor døren i det hele tatt. Reis på ferie og hygg dere er mitt råd. Ikke la redselen for barna ta over i en slik grad at dere ikke nyter livet. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #11 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tja nå er det jo knapt en uke siden omtrent det samme skjedde i Oslo, er du redd for å dra til Oslo også? Anonymkode: d4eea...e22 Som det foreløpig har kommet frem i media var det som skjedde i Oslo et målrettet angrep mot mennesker i det skeive miljøet, så jeg vil ikke si jeg er spesielt redd for å reise til Oslo på nåværende tidspunkt. Anonymkode: e5189...1f4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #12 Skrevet 3. juli 2022 Ulven skrev (2 minutter siden): Man kan ikke beskytte seg 100% for alt som kan skje. Da kan man ikke gå utenfor døren i det hele tatt. Reis på ferie og hygg dere er mitt råd. Ikke la redselen for barna ta over i en slik grad at dere ikke nyter livet. Tusen takk for svar ❤️ Anonymkode: e5189...1f4
Mooza Skrevet 3. juli 2022 #13 Skrevet 3. juli 2022 Jeg ser på svenske flashback at det er en ung mann med psykose som har utført dette. Han er mao psykisk syk, og de har vi hatt i Norge også. Ikke farligere der enn her. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #14 Skrevet 3. juli 2022 Jeg er i København nu og det er flere personer der er drebte og skadede. Masser af politi i gaderne i byen, og også over hele Sjælland. Måske mer hyggeligt at feriere et andet sted når man skal reise med børn? Anonymkode: ce0f8...68d 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #15 Skrevet 3. juli 2022 Gærninger finnes over alt, inkludert Norge. Så jeg ville reist uten betenkeligheter. Anonymkode: 14e6e...b2b
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #16 Skrevet 3. juli 2022 Du kan bli utsatt for kjipe ting på nærbutikken, tenk Kongsberg. Det vil ikke være noe større risiko for dere å reise til København neste uke. Plages du ofte av slik irrasjonell angst, eller ble det bare litt nært når det var nettopp dit dere skal? Anonymkode: 3217c...dad 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #17 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg er i København nu og det er flere personer der er drebte og skadede. Masser af politi i gaderne i byen, og også over hele Sjælland. Måske mer hyggeligt at feriere et andet sted når man skal reise med børn? Anonymkode: ce0f8...68d Det skjedde for 6 timer siden, de vil jo mest sannsynlig ikke merke særlig til dette når de skal reise neste uke. Tror du ferien deres vil påvirkes i praksis? Anonymkode: 3217c...dad
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #18 Skrevet 3. juli 2022 Nå i disse tider så er det jo risikofylt i Skandinavia, slike har en tendens til å gå rundt, den ene idioten påvirker den andre. Er ikke større sjanse for at det skjer verken her eller der. Kan like gjerne være ute på tur og bli stukket ned av en psyko. Med andre ord så hadde vi reist. Anonymkode: 1b5ac...5d5
Molly85 Skrevet 3. juli 2022 #19 Skrevet 3. juli 2022 Jeg hadde avlyst. Hadde ikke føltes greit å feriere der nå. Ferie skal være lystbetont.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #20 Skrevet 3. juli 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Som det foreløpig har kommet frem i media var det som skjedde i Oslo et målrettet angrep mot mennesker i det skeive miljøet, så jeg vil ikke si jeg er spesielt redd for å reise til Oslo på nåværende tidspunkt. Anonymkode: e5189...1f4 Rosenkrantz gate på en lørdag kveld, vet du hvor mange som er ute da? Var ikke langt unna at streifskudd traff utenfor "målgruppen", og hva hvis han ikke hadde blitt tatt når han gjorde Anonymkode: d4eea...e22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå