Gressklippermannen Skrevet 3. juli 2022 #1 Skrevet 3. juli 2022 https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/0Gmay2/flere-skutt-og-drept-i-koebenhavn-utelukker-ikke-terror Få opplysninger foreligger foreløpig, men det skal være snakk om en 22 år gammel, dansk mann. 1
Silva Pluvialis Skrevet 3. juli 2022 #2 Skrevet 3. juli 2022 Ufattelig trist. Det verste er at jeg ikke engang er sjokkert. Verden er ingen trygg plass, dessverre. Mine tanker går til de drepte, skadde, etterlatte og pårørende. ❤️🌹 7 6
Marcus Halberstram Skrevet 3. juli 2022 #3 Skrevet 3. juli 2022 Dette er mest sannsynlig et tilfelle av psykiatri gone wrong jfr. videoer på youtube som ble lastet opp av gjerningsmannen de siste dagene. I videobeskrivelsen står det blant annet "quetiapine doesnt work". Tragisk 12
Anonio Skrevet 3. juli 2022 #4 Skrevet 3. juli 2022 Oser litt Kongsberg av denne. Forferdelig. Ville uansett ikke vært første etniske nordiske mann som begikk terror, om det er dit denne saken leder. Man kan være psykisk syk og fortsatt utøve terror. 6 2
anonymBbruker Skrevet 3. juli 2022 #5 Skrevet 3. juli 2022 WTF er det med NRK som sender klippet fra DR med han mannen som tydelig er i sjokk? Han som fant dame (+ datter?) nederst i rulletrappen. En ting er DR som sendte dette direkte, usmakelig nok at de ikke fikk stoppet intervjuet, men NRK som har sendt det flere ganger nå? Fy faen. 18
Glufseguri Skrevet 3. juli 2022 #7 Skrevet 3. juli 2022 Reporter på NRK nå sa at noen sa gjerningsmannen gikk etter kvinner.. En incel det har klikket for? 5
Visdomstannaverker Skrevet 3. juli 2022 #8 Skrevet 3. juli 2022 anonymBbruker skrev (33 minutter siden): WTF er det med NRK som sender klippet fra DR med han mannen som tydelig er i sjokk? Han som fant dame (+ datter?) nederst i rulletrappen. En ting er DR som sendte dette direkte, usmakelig nok at de ikke fikk stoppet intervjuet, men NRK som har sendt det flere ganger nå? Fy faen. Mener du en død dame og datter i rulletrappen?? Jeg kan ikke tro at de sender sånt på tv? Fy søren for en ekkel følelse. Jeg skulle til f københavn til onsdag. Skulle vært der i dag men utsatte turen for å ta ekstra vakter.. planen var jo å dra innom fields. Grusomt. 3 1
anonymBbruker Skrevet 3. juli 2022 #9 Skrevet 3. juli 2022 Visdomstannaverker skrev (2 minutter siden): Mener du en død dame og datter i rulletrappen?? Jeg kan ikke tro at de sender sånt på tv? Fy søren for en ekkel følelse. Jeg skulle til f københavn til onsdag. Skulle vært der i dag men utsatte turen for å ta ekstra vakter.. planen var jo å dra innom fields. Grusomt. Mannen fortalte om en skadet dame og ung jente som lå død ved siden av henne. Han antok jenta var datteren som damen hele tiden spurte etter. På DR sa han også navnet på damen, men det har de forhåpentligvis klippet bort i NRK. Jeg orket ikke se intervjuet igjen, registrerte bare at NRK sendte det flere ganger. 6 1
Ichiko Skrevet 3. juli 2022 #10 Skrevet 3. juli 2022 28 minutter siden, Glufseguri said: Reporter på NRK nå sa at noen sa gjerningsmannen gikk etter kvinner.. En incel det har klikket for? En tidligere drapsetterforsker, Jens Møller, har nevnt dette i forbindelse med at en mann inne på Fields hadde snakket med angriperen uten å selv bli skutt, men at kvinner hadde blitt skutt: Quote - Som efterforsker ville jeg have en hypotese om, at det så måske kunne være en såkaldt "incel". Ofte en ung mand, der lever i ufrivilligt cølibat og har et problem med kvinder og er sur på kvinder. Kan det være en, der går efter kvinder og derfor ikke skyder efter manden? siger Jens Møller, der er tidligere drabschef i Københavns Politi. https://nyheder.tv2.dk/live/2022-07-03-skyderi-i-fields-storcenter 6
Gjest Athena Catalina Skrevet 3. juli 2022 #11 Skrevet 3. juli 2022 Alltid trist og grusomt når slikt skjer, uansett hvem som står bak.
Catliner Skrevet 3. juli 2022 #12 Skrevet 3. juli 2022 Vi må bygge psykiatrien sterkere. Ikke faen om jeg går ut i store folkemengder i disse dager. Skummel tid vi lever i. 6
Visdomstannaverker Skrevet 3. juli 2022 #13 Skrevet 3. juli 2022 anonymBbruker skrev (44 minutter siden): Mannen fortalte om en skadet dame og ung jente som lå død ved siden av henne. Han antok jenta var datteren som damen hele tiden spurte etter. På DR sa han også navnet på damen, men det har de forhåpentligvis klippet bort i NRK. Jeg orket ikke se intervjuet igjen, registrerte bare at NRK sendte det flere ganger. Fy FAEN! 😭😭😭 Håper de blir saksøkt. 6 1
Ichiko Skrevet 3. juli 2022 #14 Skrevet 3. juli 2022 1 minutt siden, Visdomstannaverker said: Fy FAEN! 😭😭😭 Håper de blir saksøkt. Mener du DR eller NRK? Vet ikke hvordan det er med danskene, men her i landet har vi Vær Varsom-plakaten der det bl.a. står: Quote 3.9: Opptre hensynsfullt i det journalistiske arbeidet. Misbruk ikke andres følelser, manglende medieerfaring, uvitenhet eller sviktende dømmekraft. Husk at mennesker i sjokk eller sorg er mer sårbare enn andre. 4.6. Ta hensyn til hvordan omtale av ulykker og kriminalsaker kan virke på ofre og pårørende. Identifiser ikke omkomne eller savnede personer uten at de nærmeste pårørende er underrettet. Vis hensyn overfor mennesker i sorg eller ubalanse. https://presse.no/pfu/etiske-regler/vaer-varsom-plakaten/ 6
Drizzt Skrevet 3. juli 2022 #15 Skrevet 3. juli 2022 magic carpet skrev (2 timer siden): hvit mann begår terror igjen... Rasist. 13 2 1
Drizzt Skrevet 3. juli 2022 #16 Skrevet 3. juli 2022 Gressklippermannen skrev (2 timer siden): https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/0Gmay2/flere-skutt-og-drept-i-koebenhavn-utelukker-ikke-terror Få opplysninger foreligger foreløpig, men det skal være snakk om en 22 år gammel, dansk mann. Gjør danskene som nordmenn, så skylder de på en psykiatrisk diagnose snart. Men det kom info at han angrep kun kvinner, så det virker som en psykisk ustabil kvinnehater? 5
cerruti Skrevet 3. juli 2022 #17 Skrevet 3. juli 2022 Marcus Halberstram skrev (1 time siden): Dette er mest sannsynlig et tilfelle av psykiatri gone wrong jfr. videoer på youtube som ble lastet opp av gjerningsmannen de siste dagene. I videobeskrivelsen står det blant annet "quetiapine doesnt work". Tragisk Hvordan vet du det?
Jaimatadi Skrevet 3. juli 2022 #18 Skrevet 3. juli 2022 Drizzt skrev (1 minutt siden): Gjør danskene som nordmenn, så skylder de på en psykiatrisk diagnose snart. Men det kom info at han angrep kun kvinner, så det virker som en psykisk ustabil kvinnehater? Ja, så på Reddit Dk forum at han hadde postet noen yt videoer som nå er fjernet, hvor han klaget på virkningen av et anti psykotika medikament. * *hearsay på reddit. 2
Drizzt Skrevet 3. juli 2022 #19 Skrevet 3. juli 2022 Jaimatadi skrev (2 minutter siden): Ja, så på Reddit Dk forum at han hadde postet noen yt videoer som nå er fjernet, hvor han klaget på virkningen av et anti psykotika medikament. * *hearsay på reddit. Dansk psykiatrisk behandling er da like ille som norsk? Vi kan ihvertfall utelukke terrorisme hvis det er en psykiatrisk diagnose her. 1
Catliner Skrevet 3. juli 2022 #20 Skrevet 3. juli 2022 Drizzt skrev (1 minutt siden): Dansk psykiatrisk behandling er da like ille som norsk? Vi kan ihvertfall utelukke terrorisme hvis det er en psykiatrisk diagnose her. Så raskt kan man vi ikke utelukke noe som helst enda. Her må etterforskerne gjøre jobben sin først, men skjønner at det haster sånn for høyrevridde. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå