Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baby er fylt 5 mnd, og legger virkelig GODT på seg. Spiser 3 måltid fast føde, og drikker noen flasker nan på dagtid. Alt fra 60-180 pr flaske. Desidert mye mindre etter start på fast føde. Grøt ca 18, og får en liten flaske før leggetid (ca 19). Deretter våkner baby mellom 22-00 og får en flaske. Deretter etter 3-4 timer for ny flaske … Mor ønsker søvn, så dette er jo det lette løsning. Men vil gjør meg klar for «kampen» også. På best mulig måte.
Har dere noen tips? Hva kan jeg forvente? 

Anonymkode: 66edd...fa4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke prøvd dette selv, men så et eller annet sted at man kan gi litt og litt mindre i nattflasken(e), liksom for å "trappe ned". Forsto det sånn at baby da vil "spise seg opp" på dagtid. 🤔

Anonymkode: fd614...1b7

AnonymBruker
Skrevet

Dette bør du ta med helsestasjonen. Ved 5 mnd alder blr du ikke nødvendigvis kutte mating på natta.

Anonymkode: 9db62...51b

AnonymBruker
Skrevet

3 måltider fast føde for en 5 mnd gammel baby er da altfor mye! De skal bare ha smaksprøver i denne tiden. Melk skal være hovednæring første året.

Anonymkode: e5b30...9b7

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han legger GODT på seg så trenger han kanskje ikke 3 måltider fast føde når han bare er 5 mnd..? Det er jo anbefalt å starte fast føde først ved 6 mnd... (unntatt smaksprøver jeg vet men ikke måltider)

Anonymkode: 26d68...3e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...