Gå til innhold

Erfaringer med årsstudium i allmenn litteraturvitenskap?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har søkt årsstudium i allmenn litteraturvitenskap til høsten, og er interessert i å høre erfaringer fra dere som har gått årsstudium evt. bachelor i dette, eller noe liknende. 

Opplevde du det som vanskelig (mengde pensum, karakterer, eksamen osv..)?

Var det stor forskjell mellom studiet og norsken på vgs?

Hvor mye tid brukte du på studier i løpet av uka?

Hvor mange bøker/tekster leset dere i hvert emne?

Hvordan opplevde du det sosiale, var det lett å få venner?

Setter stor pris på alle tanker og erfaringer! :)

Anonymkode: e3335...dd7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mye å lese, både skjønnlitteratur og teori. Men du kan komme deg gjennom emnene selv om du ikke får lest alt og det blir litt skippertak. Det ligner litt norsken på vgs ved at man leser tekster og så analyserer dem sammen i seminarundervisningen. I tillegg er det forelesninger som tar for seg tekstenes/forfatternes historiske og litterære kontekst. Alt i alt var det veldig gøy og ikke altfor vanskelig.

Det ene unntaket er emnet i litteraturteori som var bare noe dritt. Forbered deg på lange og veldig, veldig vanskelige tekster.

Anonymkode: 80ffe...cba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hvor du skal studere? Årsstudium i almennlittersturvitenskap var det beste valget i tok, men jeg er ekstremt glad i litteratur. Du må like å lese bøker, ellers kan de bli ganske tøft fordi det er mye tørt vi måtte gjennom (Homer, Njåls saga og noen dødskjedelige litteraturteoretiske tekster). Ellers var det meste meget spennende og lærerikt. Lærte mye om meg selv og vokste som person. 

Anonymkode: d66aa...2fb

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av ravenclaw
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svarene deres! :) 

Dette er på NTNU.

Ts

Anonymkode: e3335...dd7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...