AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #1 Skrevet 3. juli 2022 Jeg er 100 % alenemor og har ferie med sønnen min fra i morgen og til midten av august. Det vil si at jeg kommer til ha barnet på meg 24/7 uten pause, som erfaringsmessig krever en del av meg hver sommer. Jeg trenger tips til aktiviteter eller forslag om hva vi kan finne på i sommer for å holde dagene i gang. Vi skal 5 dager på fjelltur i august, men ellers skal vi bare være hjemme på grunn av vår økonomiske situasjon. Tips? Anonymkode: affd7...09b
Sykepleierinnen Skrevet 3. juli 2022 #2 Skrevet 3. juli 2022 Badebasseng på terrassen, sjekk om det er åpne idrettshaller i nærheten, blås såpebobler, tegn med gatekritt i gata, stolpejakt, museum. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #3 Skrevet 3. juli 2022 Strandtur, plastelina, dra til forskjellige lekeplasser/barnehager og ta med mat, gårdsbesøk, vannbasseng hjemme, svømmehall, trene på balansesykkel,tegne,male,perle. Så små krever ikke så mye. Anonymkode: 44506...adb 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #4 Skrevet 3. juli 2022 Tøft! Ting min tre-åring liker i ferien: - barnehage-sightseeing. Tar med matpakker og sykler turer til barnehager i området for å leke og utforske. Har sånn sykkelsete til henne bak på min sykkel. Tar med bok, iskaffe og strikketøy til meg selv. - vaske lekene sine. Alt i hardplast går i en balje/plaskebasseng og hun får en sprut zalo og en oppvaskbørste 🫢 går fort et par timer! - filmkveld/dag om det regner. Får «godtekopp» og vi ser en langfilm sammen. Er ikke alltid vi kommer gjennom hele men. - husvask. Hun får en sprayflaske og en klut og vasker flekker på gulv og kjøkkenskap mens jeg vasker på ordentlig - hagearbeid. Hun klipper gress og hekk med sin egen papirsaks mens jeg soler meg eller gjør ordentlig hagearbeid - fantorangenspillet eller fiskespill - telttur eller hengekøyetur. Trenger ikke å overnatte 😉 - spille fotball på lokale grusbanen - museum - togtur/busstur til en naboby - kino - bibliotek Anonymkode: 11966...649 2 6
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #5 Skrevet 4. juli 2022 Uh..: ville definitivt undersøkt når mulige playdates har ferie og avtalt ettersom de ulike er borte osv. fra 3 år og oppover er mange uker fri med bare voksne ikke så bra egentlig. Prøv å få truffet jevnaldrende barn relativt hyppig! Mitt beste tips for at barnet skal ha det greit hjemme en lang ferie😊 Anonymkode: 2fad2...17f
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #6 Skrevet 4. juli 2022 Jeg synes det er lettere da barna var små enn når de nå er tenåringer 😜🤣 Barna ble jo glad bare å finne en ny lekeplass 🤪😜 Anonymkode: f4c86...808
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå