yabbadoo Skrevet 3. juli 2022 #1 Del Skrevet 3. juli 2022 Vi har vært samboere i 8 år, har to barn sammen og har blitt enige om å gifte oss. For han har det ikke vært viktig og han har egentlig ikke villet gifte seg, men han har til slutt innsett at det er veldig viktig for meg og at det ikke er noen vei utenom hvis jeg skal være lykkelig, egentlig. jeg har aldri drømt om bryllup, jeg vil bare kunne kalle ham min mann og være hans kone, og ha de juridiske rammene på plass. Men jeg elsker min mann og jeg vet at barna våre vil syns et bryllup er stas. Derfor vil jeg at dette skal bli en spesiell dag selv om jeg vil gjøre det så lite som overhode mulig. helst ville vi nok reist bort og giftet oss på en ambassade, men vi må jo ha vitner osv. dessuten blir det også litt mye oppstyr egentlig. jeg ser for meg en lys kjole som også kan brukes til andre ansøkninger, blomsterbukett og at vi er pyntet, møter på tinghuset, og så går ut og spiser på en fin restaurant (men også barnevennlig, finnes det?). Jeg tror jeg vil at vi skal ha med ungene, men hvem fler? Foreldre? Forlovere må vi vel ha uansett? er det noen som har giftet seg på denne måten, eller tenker i samme baner? hva tenker dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #2 Del Skrevet 3. juli 2022 Min bror giftet seg på rådhuset i Oslo. Da var foreldre og søsken invitert. Husker ikke hvor vi spiste, men var på en litt fin restaurant. Anonymkode: ee17d...bd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #3 Del Skrevet 3. juli 2022 Min venninne giftet seg på tinghuset og hadde etterpå grillfest i hagen for de nærmeste. Jeg var også forlover i et bryllup som først var på tinghuset, deretter ut på restaurant bare brudeparet og forloverne og så de nærmeste hjemme hos dem på kaffe og kake etterpå. Anonymkode: 51a1e...60e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #4 Del Skrevet 3. juli 2022 Hvis dere vil gifte dere på en ambassade, kan de stille med vitner. Dere trenger ikke å ha med egne vitner. Vi har vurdert å gifte oss med et bryllup i samme skala. Kanskje vielse en lørdag formiddag og ut å spise lunsj etterpå med våre foreldre, søsken og forlovere (det kan jo bli både stas og passe barnevennlig), og så ha overnatting på hotell og spise middag ute bare oss to på kvelden. Anonymkode: e3a14...706 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 4. juli 2022 #5 Del Skrevet 4. juli 2022 (endret) Dere kan ha sånn skogsbrylupp Endret 4. juli 2022 av Maskinfører Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #6 Del Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Min bror giftet seg på rådhuset i Oslo. Da var foreldre og søsken invitert. Husker ikke hvor vi spiste, men var på en litt fin restaurant. Anonymkode: ee17d...bd9 Du husker ikke hvor dere spiste da broren din giftet seg? 😳 Anonymkode: 67734...5b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trotwood Skrevet 4. juli 2022 #7 Del Skrevet 4. juli 2022 (endret) Vi skulle ha stort bryllup, men pga korona ble det ikke det. Vi giftet oss i Oslo rådhus (det skulle vi uansett, er ikke kristne og syntes det er veldig fint vielseslokale), også spiste vi hjemme hos svigerforeldrene mine/i hagen - kun oss, barna, våre søsken og foreldre. Vi bestilte mat og kake via catering så ingen trengte å lage noe. Endret 4. juli 2022 av Trotwood 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #8 Del Skrevet 4. juli 2022 Ja, vi tok på oss bunadene, var på Rådhuset. Så hadde vi middag med de nærmeste. Midt under korona også, så maks 10 stk på restaurant. Skal på sikt ha en middag med alle (bare middag, ikke noe "kom i forsinket bryllupsfeiring med gave" for det er ikke derfor vi vil gjøre det), så familiene våre kan bli bedre kjent. Vi er så glade for at vi gjorde feiringen slik vi ønsket. Brukte penger på fine ringer, fotograf til vielsen og bilder etterpå, og på middagen. Nydelig dag uten stress rundt planlegging og gjennomføring. Kan virkelig anbefales. Anonymkode: 3bbce...189 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #9 Del Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvis dere vil gifte dere på en ambassade, kan de stille med vitner. Dere trenger ikke å ha med egne vitner. Vi har vurdert å gifte oss med et bryllup i samme skala. Kanskje vielse en lørdag formiddag og ut å spise lunsj etterpå med våre foreldre, søsken og forlovere (det kan jo bli både stas og passe barnevennlig), og så ha overnatting på hotell og spise middag ute bare oss to på kvelden. Anonymkode: e3a14...706 Dette var en så god ide! Min mann har fem søsken, så hvis søsken med følge og evt barn (de må reise for å komme til oss) skal bli med er det plutselig et ganske stort følge 🤣. Men å spise lunsj med foreldre, barn og forlovere, og så ha barnevakt for middag og hotell var en superide! Anonymkode: 22132...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #10 Del Skrevet 4. juli 2022 Nå har ikke jeg en partner, og ingen planer om å gifte meg. Men jeg ønsker ikke å ha et «bryllup». Tenker da på å måtte være festens midtpunkt. Tenker på alle talene. Tramping i gulvet, klingring med glassene, alle øyne på meg. Ikke minst alt styret meg dekorasjoner, mat, lokale, fri bar eller ikke… Jeg kjenner at nesten bare tanken på alt det der får meg til å ikke en gang ville finne meg en partner 😅 Jeg ville ønsket meg noe enkelt. Helt ærlig kunne jeg tenkt meg å tatt det offisielle i kirka eller på tinghuset. Hatt en enkel, men dog kanskje 3 retters middag, men de aller nærmeste (nærmeste familie og folovere). Gjerne funnet en fin restaurant. Og brukt resten av pengene på cruise eller noe. Rømt av sted, bort fra all oppmerksomheten. Anonymkode: a1796...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #11 Del Skrevet 4. juli 2022 Det høres ut som du prøver å kompensere for din samboers mangel på entusiasme for å gifte seg med deg ved å bruke barna som unnskyldning for å bli nødt til å gjøre litt stas ut av bryllupet. Anonymkode: e0de9...1c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #12 Del Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det høres ut som du prøver å kompensere for din samboers mangel på entusiasme for å gifte seg med deg ved å bruke barna som unnskyldning for å bli nødt til å gjøre litt stas ut av bryllupet. Anonymkode: e0de9...1c9 Hahaha! Nei jeg ønsker meg også å gjøre litt utav det altså. Og det gjør han også. Men vi er typene som ikke en gang feirer bursdager. Vi liker ikke å planlegge og organisere noe særlig, men koser oss veldig sammen når det bare er oss to og noe litt utenom det vanlige. Men jeg føler at det at vi gifter oss er en familiehappening, og det føles unaturlig å ikke skulle ha med barna, i allefall på såpass mye at de føler at dette også er en høytidsdag for dem. Spesielt eldstemann har av en eller annen grunn alltid vært opptatt av om vi er gift, og hvorfor ikke, og hva er vi da, osv. Anonymkode: 22132...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå