AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #1 Skrevet 3. juli 2022 Jeg jobber i et flyselskap og har en forsikring som gir en utbetaling på 7G ved varig sykdom. Nå er jeg i dilemmaet hvor jeg har vært sykmeldt ett år og har mulighet til å forsikringen utbetalt grunnet problemer med ørene. Har operert mange ganger, men nå lurer flylegen på om han skal melde meg som "varig syk" slik at forsikringen utbetales og jeg må omskoleres. Jeg har ca. 650-700,000 i lønn, og jobber 180 arbeidsdager i året. Arbeidsdagene er lange, og jeg jobber til alle døgnets tider. Liker arbeidsoppgavene i kabinen, men savner familien når jeg er bortreist. Elsker fridagene selvfølgelig. Ettersom at jeg har vært sykmeldt ett år har jeg vært i kontakt med NAV som sier at jeg kan studere og ta en bachelor (har søkt i år) ettersom at jeg snart går over på AAP. Jeg har ikke studier fra tidligere. Hvis jeg studerer tipper jeg at jeg ender opp med en jobb med ca. 500,000 i lønn. Hvis ikke må jeg atter en gang opereres for å prøve å komme tilbake til arbeidsplassen min. Hva ville du gjort? Vi har et lån på 2 mill, mannen tjener 800,000, men det er selvsagt rart å tenke på at jeg skal tjene mindre ettersom at jeg alltid har tjent godt. Vi har også tre små barn. Jeg synes det er et veldig vanskelig dilemma, har alltid likt jobben min men synes selvsagt det er et tungt yrke.. Anonymkode: bfb16...821
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #2 Skrevet 3. juli 2022 Bytt jobb. Studerer informatikk/IT og få en godt betalt jobb etterpå. Anonymkode: c4854...2c2 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #3 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bytt jobb. Studerer informatikk/IT og få en godt betalt jobb etterpå. Anonymkode: c4854...2c2 Hadde nok vært fantastisk, men har ikke søkt på IT. Har null erfaring innen pc. Anonymkode: bfb16...821
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #4 Skrevet 3. juli 2022 Hva har du søkt? Hadde selv valgt omskolering om jeg var deg Anonymkode: 80585...c24 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #5 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva har du søkt? Hadde selv valgt omskolering om jeg var deg Anonymkode: 80585...c24 Jeg har søkt på fagskole lærer og pedagogikk. Anonymkode: bfb16...821
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #6 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva har du søkt? Hadde selv valgt omskolering om jeg var deg Anonymkode: 80585...c24 Det frister med omskolering. Anonymkode: bfb16...821
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #7 Skrevet 4. juli 2022 Fra et økonomisk perspektiv, vil du få forsikringssum + 100% ufør som alternativ 1? evt gradert ufør? Fra jobben i dag. Helsemessig, vil du klare 100% om du omskolerer deg? For din mentale helse vil det gjøre godt å jobbe; være seg heltid eller deltid. Men en del yrker krever 100%, bare vær obs på det. Full ufør for deg som har hatt så høy lønn blir vel rundt 430 000, husker ikke helt høyeste sats. Anonymkode: f9dad...f81
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #8 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fra et økonomisk perspektiv, vil du få forsikringssum + 100% ufør som alternativ 1? evt gradert ufør? Fra jobben i dag. Helsemessig, vil du klare 100% om du omskolerer deg? For din mentale helse vil det gjøre godt å jobbe; være seg heltid eller deltid. Men en del yrker krever 100%, bare vær obs på det. Full ufør for deg som har hatt så høy lønn blir vel rundt 430 000, husker ikke helt høyeste sats. Anonymkode: f9dad...f81 Takk for svar. Det er ikke en sykdom som gir en uføregrad held, men en sykdom som er varig nok til at man ikke får fly mer. Er en loss of license forsikring som flygende personell og sjømenn har. Så jeg skal fortsette å jobbe, men gjøre noe annet. Jeg skal betale ned lån hvis det blir slik at jeg må slutte i jobben min ettersom at lønnen vil bli lavere enn den jeg har i dag. Anonymkode: bfb16...821
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #9 Skrevet 4. juli 2022 Helsen er kjempeviktig, uansett hva som skjer. Jeg hadde tatt forsikringspengene, og omskolert meg. Tror du må skatte av de(?), men uansett blir det en høy sum. Du kan jo si til deg selv at aap+forsikringssum/studietiden=lønn☺️Hvor lenge er den fagskole utd? 2 år, og 2 år etterpå med ped? jeg aner ikke noe om den utd; bare gjetter. Om du har rett på studielån ville jeg tatt dette, og brukt pengene på å nedbatale boligen(evt investere). Anonymkode: f9dad...f81
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #10 Skrevet 4. juli 2022 Eh beklager; du skal vel ikke på aap(my bad)🙈🙈🙈🙈 Anonymkode: f9dad...f81
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #11 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har søkt på fagskole lærer og pedagogikk. Anonymkode: bfb16...821 Problemer med ørene og du skal jobbe med barn eller ungdom? Det kan jo bli ganske slitsomt for deg. Anonymkode: c97bc...6d2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #12 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Problemer med ørene og du skal jobbe med barn eller ungdom? Det kan jo bli ganske slitsomt for deg. Anonymkode: c97bc...6d2 Hehe, har bare problemer med utjevning av trykk etter sprengt trommehinne. Lyd er ikke noe problem 😊👍 Anonymkode: bfb16...821
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #13 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hadde nok vært fantastisk, men har ikke søkt på IT. Har null erfaring innen pc. Anonymkode: bfb16...821 Trenger ikke erfaring innen pc for å jobbe i IT-bransjen. Sjekk ut interaksjonsdesign. Da er du sikret samme lønn og mer enn hva du har i dag. Og sikker jobb. Anonymkode: 3f794...797
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå