Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt på krise og beredskap, og lurer på hva slags jobber dere med denne bakgrunnen har? Jobber dere i kommunen, vekterselskap, eller liknende? Er også spent på hva man kan forvente i lønn med bachelor i emnet. Takk for svar!

Anonymkode: 76c87...bea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Venninna mi har gått bachelor I internasjonal beredskap. Hun jobber for et typisk ingeniørfirma og tjente rundt 550k som nyutdannet.

Anonymkode: a12c8...eeb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Venninna mi har gått bachelor I internasjonal beredskap. Hun jobber for et typisk ingeniørfirma og tjente rundt 550k som nyutdannet.

Oj så spennende. Hadde internasjonal beredskap på søkerlisten som nr 1, men endret i siste liten ettersom at krise og beredskap i Rena er nærmere meg enn Harstad. Hadde vært fantastisk med en liknende stilling ❤️ 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner mange som jobber med dette, og har holdt på med det selv. Fellesnevneren for alle sammen er at de har en annen bakgrunn som kvalifiserer dem for arbeidet, så er utdannelse innen krise/beredskapshåndtering kun en tilleggsutdannelse. Altså er det folk som har bakgrunn fra ulike helsefag, brann, politi, sivilforsvar, jus ect først. Noen har allerede høyere stillinger innen f.eks store private bedrifter eller det offentlige, og tar utdannelsen via jobb. Med kun en bachelor herfra og ingen annen kunnskap er det lite trolig at du vil få relevant jobb, for du har ikke bakgrunnskunnskapen som trengs for å knytte det mot et relevant felt. 

Anonymkode: 17b72...baf

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg kjenner mange som jobber med dette, og har holdt på med det selv. Fellesnevneren for alle sammen er at de har en annen bakgrunn som kvalifiserer dem for arbeidet, så er utdannelse innen krise/beredskapshåndtering kun en tilleggsutdannelse. Altså er det folk som har bakgrunn fra ulike helsefag, brann, politi, sivilforsvar, jus ect først. Noen har allerede høyere stillinger innen f.eks store private bedrifter eller det offentlige, og tar utdannelsen via jobb. Med kun en bachelor herfra og ingen annen kunnskap er det lite trolig at du vil få relevant jobb, for du har ikke bakgrunnskunnskapen som trengs for å knytte det mot et relevant felt. 

Det stemmer nok dessverre men jeg satser på å gjøre det så bra på utplasseringene at jeg får en fot innenfor bransjen 🤞

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det stemmer nok dessverre men jeg satser på å gjøre det så bra på utplasseringene at jeg får en fot innenfor bransjen 🤞

Utplassering? Det er ingen utplasseringer på studiet. Det er besøk til bedrifter og du kan søke om å ta fag i utlandet, men det er ingen utplassering ala praksis. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.7.2022 den 9.21):

Utplassering? Det er ingen utplasseringer på studiet. Det er besøk til bedrifter og du kan søke om å ta fag i utlandet, men det er ingen utplassering ala praksis. 

Blandet med studiet jeg har som nr 2 på lista 🙈 Men likevel, jeg satser på at jeg får jobb likevel om jeg kommer inn på studiet. Jeg har ikke jobberfaring, men slik er det for mange nyutdannede. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.7.2022 den 19.48):

Vet du om hun allerede hadde jobb mens hun studerte, eller fikk hun seg jobb først etter studiene? 

AnonymBruker
Skrevet

Vedkommende jeg kjenner som er ferdig på studiet nå til sommeren jobber som vekter, og tror kanskje de planlegger å fortsette med det. Det har ikke vært flust av jobber om man ikke ønsker å flytte til Oslo da. 

Jeg jobber for så vidt innenfor lignende, men bakgrunnen min er master i rettsvitenskap og er sosionom. 

Lykke til med studier!

Anonymkode: dc4cf...c9d

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...