Gå til innhold

Hvor uhøflig er det å avvise en som vil klemme deg? (noen du ikke kjenner)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i en litt vanskelig situasjon i dag. Noen amerikanske turister fikk problemer med bilen, og var temmelig desperate og fortvilte da jeg dukket opp. Jeg fikset problemet de hadde på et par minutter. 

Da hadde de nok strevd ganske lenge, og blitt ganske stresset. 

Så den ene kvinnen begynte å gråte av glede, og strakk frem armene og sa "Please, can I hug you?"

Jeg er ingen "klemmer" - selv ikke før pandemien, og liker ikke å få fremmede mennesker innenfor min intimsone. Så jeg avviste henne, men på (tror jeg da) en fin måte og smilte og var hyggelig. 

Men har tenkt på det etterpå: Lurer på om det ble oppfattet som uhøflig at jeg ikke ville klemme henne? 

Anonymkode: d1592...207

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan godt hende hun syntes du var uhøflig, men vi er mange som ikke er naturlige klemmere. For min del kom pandemien som en kjærkommen friperiode fra tvangsklemming. ;) Jeg regner med at hun har lest om at nordmenn er reserverte og vanskelige å komme inn på, og tok den høflige avvisningen din som et fysisk eksempel på nettopp det. 

I mitt tilfelle pleier jeg å ty til følgende setning, som faktisk også er helt sann: "I'm so sorry, but my immune system is too weak." 

Anonymkode: a3ab2...0b3

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...