Gå til innhold

Venninne som drikker med datteren på 16

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ikveld til ei venninne. Hun har sagt at datteren på 16 og hennes venninner skal drikke med oss. Jeg er ukomfortabel med det. Har selv en på 16, som jeg hadde blitt veldig sint på hvis han drakk med en kvinne på 45. 

Er jeg helt sprø eller er dette litt rart? Jeg skal dit om en time, men vil helst avlyse hvis vi skal drikke med mindreårige. Hun hadde visst drukket vodka med dem igår, og det gikk helt fint ifølge henne. 

Anonymkode: 16f46...c14

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært fullstendig uaktuelt!

Anonymkode: 2c87d...127

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Øhh, hadde kanskje godtatt det om det var litt vin.. Men sprit.. Når det er 20 års aldergrense? 

Hadde avlyst det og fortalt at du ikke er komfortabel med å oppfordre/godkjenne mindreåriger til å drikke sprit. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

nei syns ikke noe om å drikke med barn under 18 år. 

Anonymkode: 5b79e...645

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Å skjenke mindreårige er ulovlig. Hadde aldri klart å sitte å se på. Du blir jo like ansvarlig når du vet om det på forhånd, og du vet hvor gammel ungen er. Så du blir like ansvarlig om du sitter å ser på. 

Anonymkode: ea1c6...fc4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke gjort det. En ting er om hun hadde fått smakt på et lite glass vin. Men å sitte å drikke sprit osv med barna er jo helt høl i huet. 

Anonymkode: 9e907...287

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde sagt nei. Man begår lovbrudd om man forsyner mindreårige med alkohol, og så sprit i tillegg? EN enslig øl kunne jeg kanskje godtatt, men ikke sitte der og drikke utover kvelden med 16 åringer. Prøver hun desperat å være "kul mamma" eller? Å bli populær blant tenåringene?

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest lurven
Skrevet
Million skrev (27 minutter siden):

Jeg hadde sagt nei. Man begår lovbrudd om man forsyner mindreårige med alkohol, og så sprit i tillegg? EN enslig øl kunne jeg kanskje godtatt, men ikke sitte der og drikke utover kvelden med 16 åringer. Prøver hun desperat å være "kul mamma" eller? Å bli populær blant tenåringene?

Tenkte det samme,er bare kleint for damer over 40 å drikke med 16 åringer.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke bare hadde jeg sagt nei, jeg ville ringt til barnevernet. Det er en svært skadelig relasjon. 

Anonymkode: 9fcce...d1d

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal ikveld til ei venninne. Hun har sagt at datteren på 16 og hennes venninner skal drikke med oss. Jeg er ukomfortabel med det. Har selv en på 16, som jeg hadde blitt veldig sint på hvis han drakk med en kvinne på 45. 

Er jeg helt sprø eller er dette litt rart? Jeg skal dit om en time, men vil helst avlyse hvis vi skal drikke med mindreårige. Hun hadde visst drukket vodka med dem igår, og det gikk helt fint ifølge henne. 

Helt uaktuelt. Er du seriøs? Nei det går selvfølgelig ikke fint, moren er en utrolig dårlig rollemodell. Datteren er fortsatt er barn, hallo - meldt ifra til barnevernet, dette er langt ifra normalt.

Det er slik her min mor holdt på når jeg var yngre, jeg er veldig glad for at jeg ikke bodde fast hos hun. Anbefaler deg å melde ifra! Og avlyse. 

Anonymkode: 7a066...0c5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

...det er jo ulovlig? 

Anonymkode: a64c7...f82

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjenner og en som kjøper og gir drikke til datteren sin på 16-17år. Lurer på hva som rører seg i hodet på sånne folk! Hadde meldt det og overhodet ikke syns det var ok!

Anonymkode: 20162...89b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjenner og en som kjøper og gir drikke til datteren sin på 16-17år. Lurer på hva som rører seg i hodet på sånne folk! Hadde meldt det og overhodet ikke syns det var ok!

Helt uenig og ikke sammenlignbart. Det er ikke like ille å kjøpe øl til datter/sønn på 17 år som det er å drikke sprit med 16 år gammel datter og hennes venninner. Sistnevnt hadde jeg aldri gjort

Anonymkode: f26f1...cec

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke blitt med på det.

Så en tik tok hvor en 25åring fikk kjeft av politiet for å lange og drikke med mindreårige. Han ble dog fremstilt som noe tilbakestående og ble fortalt at dette var galt. 

Anonymkode: 4d99b...1d7

• Liker 1
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Dette er en sak for både barnevern og politi. Det er ulovlig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde takket nei. Husker en jeg kjente før pleide å ha med datteren sin på fest da hun var 17 (mor var 34, så veldig ung da hun fikk datteren), og det var en stor grunn til at jeg sluttet å være med henne til slutt. Ble bare kleint når en gjeng på 30-og noe skulle feste med en 17-åring... 

Anonymkode: f9dd4...86c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Helt uenig og ikke sammenlignbart. Det er ikke like ille å kjøpe øl til datter/sønn på 17 år som det er å drikke sprit med 16 år gammel datter og hennes venninner. Sistnevnt hadde jeg aldri gjort

Det er helt uaktuelt å kjøpr ALKOHOL til en på 16 og en på 17år! Øl , cider eller sprit sprit spiller INGEN rolle!  Du er MOR , ikke en venninne i den sammenhengen! Det er ULOVLIG! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er helt uaktuelt å kjøpr ALKOHOL til en på 16 og en på 17år! Øl , cider eller sprit sprit spiller INGEN rolle!  Du er MOR , ikke en venninne i den sammenhengen! Det er ULOVLIG! 

Fortsatt stor forskjell på å kjøpe 3 cider til en på 17 år og det å aktivt sitte å drikke sprit med barn. Hva som er uaktuelt for deg, trenger ikke være uaktuelt for andre. Majoriteten av foreldrene i min sønns klasse kjøper øl til ungdommen. Da slipper vi tenke på smuglersprit og annen faenskap. De er som oftest hjemme hos hverandre. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Takk, men nei takk. Man skal støtte sine barn, men det der er hakket for langt. Hadde syntes det hadde vært skikkelig ubehagelig å være med.

Anonymkode: 38d6b...a04

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (2 timer siden):

Prøver hun desperat å være "kul mamma" eller? Å bli populær blant tenåringene?

Det er noen greier der.

16-17 er vel litt ungt, men jeg vet om ei på samme alder som fester med datteren og gjengen som er i beg. av tyveårene. Det går til og med rykter om at hun skal ha hatt sex med en av guttene i gjengen.

Anonymkode: a4f4a...8ab

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...