Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vært sammen med kjæresten min i snart 1 år og liker han på alle måter, unntatt en ting: hvordan han snakker til servitører når vi er ute og spiser.

Kan ta noen eksempler av mange:

Han klager på salaten som blir servert ved siden av kjøttet sitt. «Æsj a mei, se på det her, salaten ser jo nesten råtten ut». Når salaten ifølge meg ser bra ut. Også er det tonen dette blir sagt i, han er nedlatende. Så når han får ny salat klager han på bestikket som har tre i håndstykke. «Jeg kan jo få flis av det bestikket her, se på det her» 

«Jeg ba om godt stekt, kaller du dette godt stekt, se på det her»

Han KNIPSER hele tiden på servitørene. Jeg syntes det er frekt, men usikker på om det er vanlig? Jeg syntes hvert fall det er frekt.

Det er ikke noe koselig å ut med han pga det her, foreslår han å ut så gleder jeg meg ikke og tenker heller «å nei».. :( 

Virker som han føler seg så høyt på strå når vi spiser ute og ser på de som serverer oss og lager maten som under seg, det er så ubehagelig.

Anonymkode: a60f0...def

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her hadde jeg sagt fra at jeg går ikke ut med han om han oppfører seg sånn. Selv om jeg sikkert er for langt i motsatt retning, sier alltid maten smakte når de spør, selv om jeg får pizza hard som stein. Tenker bare man ikke kommer langt med å klage, den neste pizzaen ville jo sikkert vært laget av det samme. Og alt jeg oppnår er å gi en sliten ansatt en dårligere dag.

Anonymkode: c59db...ae3

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

For en dust! Jeg hadde tatt en skikkelig prat med han om dette, går ikke an å ha en sånn holdning til andre folk.

Endret av Anononyma
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Er han lite bevandret i sosiale sammenhenger? 
Man knipser ikke til servitører! 
å være på leting etter feil med mat eller servering er også ekstremt uattraktivt. 
Hører ut som en neandertaler som later som han er sofistikert 😂

Anonymkode: 1bbab...413

• Liker 17
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke vært ute for noen som går så langt som du beskriver, men vært borti de som sier man ikke skal rydde etter seg fordi det er de ansattes jobb. Selv om det er på restauranter som har satt ut stasjoner der man enkelt kan nettopp rydde etter seg. Også en som skulle bestille for meg og etterpå klaget på at jeg ikke spiste opp, det er dealbreaker.

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde ikke akseptert det. Men hadde snakket med ham, og spurt hvorfor han oppfører seg slik. Og sagt at jeg er ubekvem med å gå ut med han, når han er slik.

• Liker 14
Skrevet

Han behandler jo de ansatte som en hund. Rødt flagg. Be han skjerpe seg 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har ikke vært ute for noen som går så langt som du beskriver, men vært borti de som sier man ikke skal rydde etter seg fordi det er de ansattes jobb. Selv om det er på restauranter som har satt ut stasjoner der man enkelt kan nettopp rydde etter seg. Også en som skulle bestille for meg og etterpå klaget på at jeg ikke spiste opp, det er dealbreaker.

Kommer an på restauranten. Ber de om tips, så skal jeg neggu rydde opp etter  meg selv heller. Samme med take away eller restauranter der man henter maten selv i en disk eller henter drikke selv i baren, synes det er frekt å be om/forvente tips når man gjør servitøren sin jobb. Tips er til de som yter ekstra service.

For øvrig enig hi. Hadde uansett synes det var flaut dersom partneren min hadde oppført seg nedlatende mot de som jobber der.

Anonymkode: 0e98d...afd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En sånn mann hadde jeg løpt unna. Men har du ikke sagt fra at sånn oppførsel ikke er greit? Jeg har bare møtt en eneste mann som det i mitt liv, og han fikk virkelig høre det.

Anonymkode: 66d02...5aa

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Men altså, TS, du må jo gi ham beskjed om at en slik oppførsel ikke hører hjemme noe sted. For det gjør den ikke. For en fjott

Anonymkode: f4ef3...8df

• Liker 12
Skrevet

Hvorfor sier du ingenting og bare godtar at han oppfører seg sånn? Jeg hadde tatt det opp med han, og ganske strengt også, fortalt at den nedlatende og herskete måten han behandler de ansatte på må det bli en brå slutt på. Forlang høflighet og snillhet fra han overfor andre mennesker.

Du får si han fremstår som en tulling som tror han kan knipse nedlatende til andre mennesker, bare fordi de er på jobb! 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Vært sammen med kjæresten min i snart 1 år og liker han på alle måter, unntatt en ting: hvordan han snakker til servitører når vi er ute og spiser.

Han klager på salaten som blir servert ved siden av kjøttet sitt. «Æsj a mei, se på det her, salaten ser jo nesten råtten ut». Når salaten ifølge meg ser bra ut. Også er det tonen dette blir sagt i, han er nedlatende. Så når han får ny salat klager han på bestikket som har tre i håndstykke. «Jeg kan jo få flis av det bestikket her, se på det her» 

Han KNIPSER hele tiden på servitørene. Jeg syntes det er frekt, men usikker på om det er vanlig? Jeg syntes hvert fall det er frekt.

Det er ikke noe koselig å ut med han pga det her, foreslår han å ut så gleder jeg meg ikke og tenker heller «å nei».. :( 

Virker som han føler seg så høyt på strå når vi spiser ute og ser på de som serverer oss og lager maten som under seg, det er så ubehagelig.

Han der hadde ikke jeg datet. Makan til frekk type

Anonymkode: 386d8...da5

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Million said:

Hvorfor sier du ingenting og bare godtar at han oppfører seg sånn? Jeg hadde tatt det opp med han, og ganske strengt også, fortalt at den nedlatende og herskete måten han behandler de ansatte på må det bli en brå slutt på. Forlang høflighet og snillhet fra han overfor andre mennesker.

Du får si han fremstår som en tulling som tror han kan knipse nedlatende til andre mennesker, bare fordi de er på jobb! 

Enig i dette, men da jeg var yngre hadde jeg aldri klart å ta den "konfrontasjonen" fordi jeg synes slikt er så ubehagelig.

Det jeg vil si til TS, er at er det én ting jeg har lært, så er det at man lærer enormt mye om et menneskes verdier utifra hvordan de behandler servicepersonell. Hvis det kan hende de føler seg over dem, så er det fullstendig rødt flagg. Jeg hadde løpt selv for vare halvparten av det som er beskrevet i HI, jeg synes det er hårreisende av et voksent menneske å oppføre seg slik. 

Anonymkode: 4f278...8ba

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har han dobbeltnavn? Jeg var på date med en sånn type en gang, har aldri vært så flau før noen gang. 

«Endelig kom du med drikken, vi holdt på å tørste i hjel her» til servitøren. Etter å ha knipset på henne. Bare syting og klaging, veldig ubehagelig. 

Anonymkode: e2efc...bb1

AnonymBruker
Skrevet

Kom deg unna!

Om ikke lenge vil han behandle deg like nedlatende også.

Anonymkode: f86d1...056

• Liker 12
  • Nyttig 2
Gjest Villfisker
Skrevet

Hvorfor er du sammen med en drittunge?

Gjest Athena Catalina
Skrevet

Og du er sammen med ham fordi? 

AnonymBruker
Skrevet

For en ubrukelig bæsj!

Anonymkode: cb636...82f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...