Gå til innhold

Dette med pride feiring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har en ikke 1 dato med feiring? Synes det er pride hele tiden en eller annen plass i Norge nå for tiden

Hvorfor har en ikke 1 bestemt dag for feiringen? Hadde ikke det vært nok? Andre feiringer er kun 1 dag..! 

Anonymkode: 91437...09c

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bergen har en ulik uke enn Oslo, Trondheim har en ulik uke enn Molde, det er for at alle skal kunne delta. Alle bor ikke i Oslo ser du.. Det har alltid vært slik siden den spede begynnelsen av pride så det er ikke noe nyoppstått " nå for tiden" selv om du måtte mene det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja jo, men vi klarer jo å feire 17 mai, julaften, påskeaften etc i hele Norge på samme dag. Hvorfor er ikke pride også lagt opp på en dag? 

TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja jo, men vi klarer jo å feire 17 mai, julaften, påskeaften etc i hele Norge på samme dag. Hvorfor er ikke pride også lagt opp på en dag? 

TS

Pride uken i de forskjellige byene inneholder et program med både skeive filmer, politiske debatter, konserter, foredrag, workshops, stand up mm. Det er mer en festival og ikke noe helligtid slik du ramser opp her. Det er da vel ingen som tvinger deg til å delta i det hele tatt på noe av dette, litt av dette eller alt av dette så jeg skjønner ikke helt hvorfor du virker så opptatt av å begrense denne markeringen til en dag? 

Og kom igjen, julen varer langt mer enn en dag, det gjør også påsken. Pride er ikke en helligdag, rød dag på kalenderen det er en markering, en festival.. Slik mange festivaler er under sommeren varer de gjerne mer enn 24 timer for de som ønsker å markere eller være med på den.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
skreppamedleppa skrev (2 minutter siden):

Pride uken i de forskjellige byene inneholder et program med både skeive filmer, politiske debatter, konserter, foredrag, workshops, stand up mm. Det er mer en festival og ikke noe helligtid slik du ramser opp her. Det er da vel ingen som tvinger deg til å delta i det hele tatt på noe av dette, litt av dette eller alt av dette så jeg skjønner ikke helt hvorfor du virker så opptatt av å begrense denne markeringen til en dag? 

Og kom igjen, julen varer langt mer enn en dag, det gjør også påsken. Pride er ikke en helligdag, rød dag på kalenderen det er en markering, en festival.. Slik mange festivaler er under sommeren varer de gjerne mer enn 24 timer for de som ønsker å markere eller være med på den.

Det jeg syntes begynner å bli litt irriterende er at folk ser på det som en mulighet for å selge ting. Slik som butikker gjør med morsdag og valentines day ect. Bra at budskapet blir spredt, men syntes det går litt over styr. 

Anonymkode: 864c2...9cf

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det jeg syntes begynner å bli litt irriterende er at folk ser på det som en mulighet for å selge ting. Slik som butikker gjør med morsdag og valentines day ect. Bra at budskapet blir spredt, men syntes det går litt over styr. 

Jojo det henger ikke jeg meg så veldig mye opp i. Det er jo ikke noe sjokk akkurat at butikker ønsker å selge ting.. Skal en først kritisere det aspektet så kan en jo kritisere det meste av forbruks konsum tenker jeg.. 17 mai. bukketter i blomsterbutikker, bursdagskort i bokhandlere, gule lys og smågodt priskrig før påsken og la oss ikke glemme alt butikkene gjør i tiden før jul:P Høsten med sine varer og halloween la oss ikke glemme den dagen:ler:

Men vi feirer jo jul likevel og for hver eneste jul blir det gjort salgsrekorder på kjøpesenterene. Så at noen butikker selger pins, flagg, vesker and what not med pride flagget og hiver seg på karusellen er ligsom.... vel som forventet av kjøpestanden..  For all del jeg kan se poenget ditt men jeg henger meg ikke opp i det.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
skreppamedleppa skrev (14 minutter siden):

Jojo det henger ikke jeg meg så veldig mye opp i. Det er jo ikke noe sjokk akkurat at butikker ønsker å selge ting.. Skal en først kritisere det aspektet så kan en jo kritisere det meste av forbruks konsum tenker jeg.. 17 mai. bukketter i blomsterbutikker, bursdagskort i bokhandlere, gule lys og smågodt priskrig før påsken og la oss ikke glemme alt butikkene gjør i tiden før jul:P Høsten med sine varer og halloween la oss ikke glemme den dagen:ler:

Men vi feirer jo jul likevel og for hver eneste jul blir det gjort salgsrekorder på kjøpesenterene. Så at noen butikker selger pins, flagg, vesker and what not med pride flagget og hiver seg på karusellen er ligsom.... vel som forventet av kjøpestanden..  For all del jeg kan se poenget ditt men jeg henger meg ikke opp i det.  

Ja, når du sier det, jeg hater nisser og hekser 😂 påskefuglene godtar jeg mer 🤷🏼‍♀️

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja, når du sier det, jeg hater nisser og hekser 😂 påskefuglene godtar jeg mer 🤷🏼‍♀️

Nissene skal jeg iallefall gi deg helt rett i  😅 *Å herlighet skrekk og gru det er vel bare 2 måneder til de værste butikkene som plantasjen f.eks begynner sitt nissekorstog, død og pine...* :eeeh: 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi trenger Pride! Det er så innmari viktig! Det er derfor det blir for lenge med en hel mnd. De det ikke gjelder og som faktisk har ting å lære av Pride blir møkklei av det. Det får motsatt effekt. Det blir ett mas man himler med øynene av. Se for deg en mnd med 17 mai... Da blir man lei !
I tillegg er det så fake med alle bedriftene som plutselig bryr seg om homofile men som gir blankt f i dem de resterende 11 mnd... Og alle plastflaggene. Kapitalisme hele greine. 

Jeg håper Pride blir redusert til ei uke eller en helg. Men tror aldri det skjer. 

Anonymkode: b783e...15e

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg så en flyvert på SAS som hadde stor klokke med 🏳️‍🌈urskive. Det var tøft! Når jeg ser noen med sånne farger så tar jeg som en selvfølge at de er skeive. Men hva med alle disse småflaggene som selges? Hvem har lov å vifte med dem? Alle? For meg ser det ut til at det kommersielle vanner ut budskapet. Barn tegnet 🌈”Alt blir bra”, under covid. Nå vifter også hetero cis-folk med flagg. På den ene siden synes jeg det er bra, på den andre siden synes jeg det er overfladisk fordi det er «obligatorisk». Lett å juble når alle andre gjør det, men hva med resten av året? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Vi trenger Pride! Det er så innmari viktig! Det er derfor det blir for lenge med en hel mnd. De det ikke gjelder og som faktisk har ting å lære av Pride blir møkklei av det. Det får motsatt effekt. Det blir ett mas man himler med øynene av. Se for deg en mnd med 17 mai... Da blir man lei !
I tillegg er det så fake med alle bedriftene som plutselig bryr seg om homofile men som gir blankt f i dem de resterende 11 mnd... Og alle plastflaggene. Kapitalisme hele greine. 

Jeg håper Pride blir redusert til ei uke eller en helg. Men tror aldri det skjer. 

Anonymkode: b783e...15e

Dette! En skyter seg selv i foten, med at det blir for mye, folk blir lei.

Hilsen TS

Skrevet

Fordi det skeive miljøet gjerne vil delta på pride rundt i de forskjellige byene, stedene. 
Derfor er det forskjellige steder :)
Små foreninger har ikke kapasitet til å være både i oslo og bergen på samme dag, men de kan fint reise til bergen i slutten av mai, også til oslo i slutten av juni :)

• Liker 2
Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende meg en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Vh Rhodiola, adm.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...