AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #1 Skrevet 3. juli 2022 Fikk vondt i halsen for ca en uke siden, ble hes,, dette gikk tilbake. Smertene er konstante og veldig sterke.. må ta Ibux og Paracet kontinuerlig for å kunne ha det nogenlunde+ sove på natta. Ikke feber. Har hostet mye men det begynner å gi seg.. var hos legen før helga.. hun var bestemt på at dette var virus og bare måtte gå sin gang. Tok ikke bact prøve av halsen som jeg nå skulle ønske hun gjorde.. tok crp og har ikke hørt noe så regner med den var fin. Likevel.. her sitter jeg på 6 dag med brennende halsvondt!!! Mest på ene siden men hele halsen er vondt, brennende, dunkende følelse (har ikke tatt smertestillende siden i morges for å kunne kjenne hvordan det er..) . Så Mitt spørsmål; gjør virus halsbetennelse virkelig så vondt og er den så langvarig? Er det like ille i morgen kontakter jeg lege igjen men ville bare høre deres erfaringer. Anonymkode: 1b066...2f5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #2 Skrevet 3. juli 2022 Ja dessverre 😕 leger sier man skal oppsøke de om det går 3 uker og man ikke har blitt noe bedre.. Kjøp hals spray på apoteket! Det tar vekk all smerte i halsen, den er helt magisk! Reseptfritt Anonymkode: 98835...e5a
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #3 Skrevet 3. juli 2022 Få utelukket bakterie med å be om CRP-resultatet. Er det virus, så må du bare ta tiden til hjelp. Det kan ta opptil 6 uker. Anonymkode: 57eda...894
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #4 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ja dessverre 😕 leger sier man skal oppsøke de om det går 3 uker og man ikke har blitt noe bedre.. Kjøp hals spray på apoteket! Det tar vekk all smerte i halsen, den er helt magisk! Reseptfritt Anonymkode: 98835...e5a Takk for tips; hva heter den? Anonymkode: 1b066...2f5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #5 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Få utelukket bakterie med å be om CRP-resultatet. Er det virus, så må du bare ta tiden til hjelp. Det kan ta opptil 6 uker. Anonymkode: 57eda...894 Ja ringer legekontoret i morgen. Hva regnes som normalområde crp? Anonymkode: 1b066...2f5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #6 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for tips; hva heter den? Anonymkode: 1b066...2f5 Bertolix 😊 litt ubehagelig å spraye i svelget, også må man prøve å ikke svelge så lenge man klarer (et par sekunder), så er smerten borte på 1 minutt Ved halsvondt bruker jeg den 2 ganger pr dag og glemmer at jeg egentlig har halsvondt ila dagen Anonymkode: 98835...e5a
snillOnkel Skrevet 3. juli 2022 #7 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fikk vondt i halsen for ca en uke siden, ble hes,, dette gikk tilbake. Smertene er konstante og veldig sterke.. må ta Ibux og Paracet kontinuerlig for å kunne ha det nogenlunde+ sove på natta. Ikke feber. Har hostet mye men det begynner å gi seg.. var hos legen før helga.. hun var bestemt på at dette var virus og bare måtte gå sin gang. Tok ikke bact prøve av halsen som jeg nå skulle ønske hun gjorde.. tok crp og har ikke hørt noe så regner med den var fin. Likevel.. her sitter jeg på 6 dag med brennende halsvondt!!! Mest på ene siden men hele halsen er vondt, brennende, dunkende følelse (har ikke tatt smertestillende siden i morges for å kunne kjenne hvordan det er..) . Så Mitt spørsmål; gjør virus halsbetennelse virkelig så vondt og er den så langvarig? Er det like ille i morgen kontakter jeg lege igjen men ville bare høre deres erfaringer. Anonymkode: 1b066...2f5 Høres rart ut. Brennende smerter? Gjør det vondt når du svelger? Betennelse i skjoldbruskkjertelen kan gjøre vondt i halsen.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #8 Skrevet 3. juli 2022 snillOnkel skrev (25 minutter siden): Høres rart ut. Brennende smerter? Gjør det vondt når du svelger? Betennelse i skjoldbruskkjertelen kan gjøre vondt i halsen. Legen kjente på halsen, lymfene osv, var visst ikke hovent.. har ikke feber.. hadde det ikke vært for sterke smerter (ja , svelgsmerter) så hadde jeg følt meg fin. Begynte som forskjølelse, nesetetthet, rusfølelse i halsen.. nå er det kun sterke halssmerter - 6 dag på rad Anonymkode: 1b066...2f5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #9 Skrevet 3. juli 2022 Det du beskriver er helt vanlig, mye av den typen virus som går nå. Jeg gikk med dritvondt i halsen, feber til og fra og hoste i halvannen måned før det ga seg. Anonymkode: 04d99...923
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #10 Skrevet 3. juli 2022 Tenåringsdatter har hatt det slik. Forkjølelse først, var uten stemme, hostet. Halsvondt og hoste etter at forkjølelsen ga seg. Var hos lege en måned etter at forkjølelsen startet, hadde da fremdeles halsvondt. Ikke feber. Hadde lett forhøyet CRP, men ikke nok til at det var aktuelt med behandling. Nå er hun frisk, det tok 6-7 uker før halsvondten ga seg. Anonymkode: 2b957...2bf
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #11 Skrevet 3. juli 2022 Helt vanlig, ikke vits i å oppsøke lege (særlig siden du allerede har gjort det) Anonymkode: 04b80...3ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå