Gå til innhold

Gå ned 4 kg nå i juli, noen som har tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

43 år, 165 og 68 kg. Trives best ved mellom 60 kg max til 64 kg. Har ferie og mye tid og treningsmuligheter. Har vært i syden og skal kun være på hytta i Sverige så dette skal jeg klare. 

Mat tips? Andre som har klart det på en måned?

Anonymkode: 42819...736

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ett svar: du bare kutte kutte kutte kalorier. 

Anonymkode: 0764c...641

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spis 1100 kalorier hver dag med proteinrik og sunn mat (altså ikke masse fett, potetgull osv) og så setter du av 1 time hver dag og går 5 km, hør på podcast eller finn noen å gå med.

Anonymkode: 478c4...34e

• Liker 3
Skrevet

Ha med goda och sugna alternativ till snacks. Morötter/gulrötter, lite popcorn att poppa i kastrull (Max 1/2 dl). 
är ordentligt och fettsnålt. Se till att du blir mätt på rätt saker och inte sötsugen. Gör kallsås på kvarg istället för sås, dressing etc. (Med chili, lime och basilika)

Drick vatten eller sockerfritt. Skippa alkoholen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

43 år, 165 og 68 kg. Trives best ved mellom 60 kg max til 64 kg. Har ferie og mye tid og treningsmuligheter. Har vært i syden og skal kun være på hytta i Sverige så dette skal jeg klare. 

Denne forklarer det meste:

th?id=OIP.K7I3V4YO_D0pdo1UVDqTDAHaGe&pid=Api&P=0&w=185&h=162

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Tren minimum 1 time 3 g. i uka, spis sunt, unngå svinekjøtt da det er mye østrogen i, som gir pupper og mage....og ikke mye loff og slik, havregrøt er bra. Og ikke mye godis. 

Anonymkode: 505ce...91c

• Nyttig 1
Skrevet

kokte egg, tunfisk, laks, torsk med grønt, havregryn med usøtet mandelmelk. gikk ned 2 kg på under 2 uker.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tren minimum 1 time 3 g. i uka, spis sunt, unngå svinekjøtt da det er mye østrogen i, som gir pupper og mage....og ikke mye loff og slik, havregrøt er bra. Og ikke mye godis. 

Anonymkode: 505ce...91c

Visste ikke det med svinekjøtt gett. Men nyttig å vite.  Og spiser veldig lite av svin heldigvis.

Anonymkode: 187f5...66a

AnonymBruker
Skrevet
Natta1980 skrev (27 minutter siden):

kokte egg, tunfisk, laks, torsk med grønt, havregryn med usøtet mandelmelk. gikk ned 2 kg på under 2 uker.

Flink jente. Takk for tipset om hva du spiste.

Anonymkode: 187f5...66a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kosthold; Fyll tallerken med mest mulig grønnsaker, helst rå og helst ikke overkokt/stekt ihjel om du vil tilbrede grønnsaker. Jo mer rå grønnsaker er- jo mer metter de. 

Middag/lunsj f.eks; kyllingsalat, eller ovnsbakt laks med stor salat. Supper/gryter med mye grønnsaker og fisk eller kjøtt metter godt og har lite kcal. 

Kutt ned på stivelse og prosesserte karbohydrater; velg grove produkter, fokuser på mest mulig fiber og næring. Kutt alle tomme kcal.
Benytt rene proteinkilder som fisk, kylling, biff  (ikke prosessert) etc. Vær oppmerksom på bruk av olje, smør o.l.
Drikk mye vann, gjerne ta en skive sitron i for smak- demper søtsug hvis du har det. 

aktivitet; Intervall trening er den desidert mest effektive, og kan gjøres på alle mulige varianter. Hvis du går tur i ulendt terreng kan du sette opp farten i intervaller, gasse på opp bakker. Poenget er at pulsen skal øke til Max puls i intervaller, for så å synke i neste intervall- for så å øke igjen. Man kan også gjøre dette i trapper, eller via dans/aerobic. 

Har gått ned 50 kg på dette selv.

Anonymkode: 3e5d7...ad8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned 4,4 kg siste måned. Er litt høyere enn deg, og hadde nok litt mer å ta av (start: 84 kg), men jeg synes det har gått overraskende greit, og kunne også strammet inn mer om det trengtes. 

Laster ned lifesum og veier og fører inn alt! Ligger på 1570 om dagen, og det er fordi målet mitt egentlig er 0,5 kg i uka. Men jeg er mye i fysisk aktivitet. Både hagearbeid og husarbeid, men også trening. Egentlig stort sett hvordan dag. Styrketrening, hiit eller yoga. Så jeg har kaloriunderskudd på 500 hver dag for mat, og 500 hver dag for ekstra aktivitet. 

Når jeg er nøye og loggfører alt, kan det også være at jeg skeier ut og tar en is eller litt sjokolade. Men det loggføres, og da blir det bare mindre annen mat, så det går bra. Spiser gjerne brunsj istedenfor både frokost og lunsj. Egg, havregryn, gresk yoghurt eller noe i den duren. Eller knekkebrød med hummus. Har funnet en hummusoppskrift uten olje. 

Mye salat til middag, litt av det resten av familien spiser. (I går hadde vi bakt potet. Jeg spiste en liten med litt kryddersmør, mye kylling, vårløk og en spicy yoghurtdressing, og hadde masse gulrotstaver ved siden av som jeg dyppet i yoghurtdressingen).

Tror det"lureste" jeg har gjort er å lage dressing av gresk yoghurt. Passer til de fleste salater og har en brøkdel av kalorier i forhold til olje og majonesdressinger.

Snacks: vannmelon, jordbær, gulrot med dip etc.

Og med dette kostholdet er det også mulig å presse inn en bolle eller is eller noe annet om det skulle friste. Det har forhindret meg fra å gå på en "smell". 

Også elsker jeg Pepsi Max da. Så det unner jeg meg. 

Anonymkode: f1438...1fd

AnonymBruker
Skrevet

Spis litt mindre mat

Anonymkode: f2d70...773

Skrevet

Ett måltid om dagen hvor du spiser så mye du vil av hva du vil.

Resten av døgnet går du sulten.

Vondt, enkelt, effektivt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...