AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #1 Skrevet 3. juli 2022 Hva tenker dere om foreldre som foreksempel tar piercinger som er inn for ungdommer eller følger andre litt fjortis trender? Jeg tenker de virker desperate etter å prøve å holde seg unge eller ikke innser egen alder. Anonymkode: c61d2...f21
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #2 Skrevet 3. juli 2022 Jeg mener at man er jo den man er selv om man er forelder. Det er såpass altoppslukende å ha barn, så hvis man ikke skal få ta seg en tattis eller piercing heller, om man vil det, så blir det for strengt. Jeg er 46 år, har masse tattiser og er en veldig ungdommelig mor, noe døtrene mine sier de synes er bra. Jeg er 100% meg selv. Ikke vær så dømmende, du kan fort ta feil. Dessuten, om noen føler seg gammel og sliten og tar en piercing for å føle seg litt yngre... må man henge dem ut for det? Ha litt empati folk, da blir verden et bedre sted. Det finnes sikkert endel med deg man kunne sette spørsmålstegn ved og, og tillegge deg egenskaper du ikke har... og jeg vedder på at du ikke syns det hadde vært morsomt. Anonymkode: 21841...2b9 12
GammelKaktus Skrevet 3. juli 2022 #3 Skrevet 3. juli 2022 De jeg kjenner som fortsatt tar seg nye piercinger og tatoveringer er jo de samme som gjorde det når de var unge, er ikke noe nytt liksom. Hva er andre fjortis trender? Jeg gamer fortsatt, er det og en typisk ungdomting? 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #4 Skrevet 3. juli 2022 Når skal man gjøre det da? Har en følelse av at om en pensjonist tok sin første tatovering og/eller piercing hadde det vært SÅ stilig og bra, men er man i førtiåra skal man helst sitte stille på en stol med foldede hender og være minst mulig synlig og i veien. Jeg tenker at ungdommen må slutte å tro at alt foreldre gjør handler om dem selv og slutte å være så selvsentrerte og dømmende. Anonymkode: 6cc82...1bb 4 3 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #5 Skrevet 3. juli 2022 Er piercing og tatoveringer for ungdommer? Er det kommet rundskriv i postkassene om dette? Hvilke andre «fjortis trender» sto det i det rundskrivet? Anonymkode: 366e5...5bb 7 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #6 Skrevet 3. juli 2022 Fint om det blir en voksentrend heller Anonymkode: 1ce89...733 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #7 Skrevet 3. juli 2022 Man må jo kunne leve livet som man ønsker. Hvorfor skal man passe inn i en mal og måtte kle seg på den og den måten bare fordi man blir eldre? Det blir alt for dømmende synes jeg. Alt man visstnok ikke kan gjøre etter en viss alder, tenk så kjedelig livet blir da. Livet stopper ikke opp selv om en passerer en viss alder. Enig med bruket over her angående empati. Det er viktig. Anonymkode: 6990e...b49 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #8 Skrevet 3. juli 2022 Jeg tok piercing og tatoveringer for 20 år siden, og har det fortsatt. For meg er det ikke en trend-greie, men en del av min identitet. Anonymkode: b7a17...7c5 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #9 Skrevet 3. juli 2022 Piercinger og tatoveringer er en trend som er mye, mye eldre enn dagens fjortiser. Mange som er voksne i dag våget kanskje ikke da de selv var unge, nå er de såpass gamle at de gir mer blaffen og vil gjøre ting de alltid har hatt lyst til. Man kan derfor like gjerne spørre fjortisene hvorfor de ikke kan finne på sine egne ting i stedet for å tro at de eier de voksnes trender. Anonymkode: b759c...165 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #10 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fint om det blir en voksentrend heller Anonymkode: 1ce89...733 Ja! Jeg er 35 og skal ta min første tatovering om noen mnd. Har brukt kanskje 10 år på å bestemme designet, og den blir ekstremt personlig, symbolsk og meningsfull for meg. Heller voksne som tar gjennomtenkte valg enn 18-åringer som tatoverer "Slut" på rumpa. Kjenner mange som har tatoveringer, og de fleste angrer på de første de tok, som regel i tenåra/tidlig 20-åra. Senere tatoveringer er de veldig fornøyde med. Anonymkode: fcb36...8d0 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #11 Skrevet 3. juli 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tok piercing og tatoveringer for 20 år siden, og har det fortsatt. For meg er det ikke en trend-greie, men en del av min identitet. Anonymkode: b7a17...7c5 Godt poeng. Jeg har piercinger som er over 35 år gamle. Anonymkode: b759c...165 2
skreppamedleppa Skrevet 3. juli 2022 #12 Skrevet 3. juli 2022 Når en er voksen er en også voksen nok til å bestemme selv hva en ønsker i livet og bestemme over sin egen kropp. En slipper å måtte be andre godkjenne alt av klær, piercinger, tatoveringer, hårfarge mm. En finner ut at verken ab f21 eller andre har noe hellig fasitsvar på livet, og en gjør som en ønsker vedrørende livsvalg på den ene og andre fronten. Å stadig dømme andre mennesker, tilstadighet tro at en selv sitter med fasiten her i livet, leve uten empati for andres valg og alltid tro at en selv lever helt korrekt og alle andre tar feil, er desperate, patetiske og what not derimot, det er jo ganske usjamerende egenskaper uavhengig av alder.... 6
Neteas Skrevet 3. juli 2022 #13 Skrevet 3. juli 2022 Datra mi bestilte time for tungepiercing til meg for to år siden. Jeg var 38, hun 16. Så neppe noe de synes er kleint! Var med å holdt meg i hånda og😁 2
Nappetass1 Skrevet 3. juli 2022 #14 Skrevet 3. juli 2022 Jeg tror voksne tar mer gjennomtenkte tatoveringer enn fjortiser😉 Jeg er et godt eksempel! Tok en som 16, en da jeg var 30 og den siste i år som 33. Du kan jo gjette hvilken av dem jeg angrer på! 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #15 Skrevet 3. juli 2022 Nappetass1 skrev (1 minutt siden): Jeg tror voksne tar mer gjennomtenkte tatoveringer enn fjortiser😉 Jeg er et godt eksempel! Tok en som 16, en da jeg var 30 og den siste i år som 33. Du kan jo gjette hvilken av dem jeg angrer på! Jeg har aldri angret på en tatovering. Ville aldri valgt samme tatovering idag som de jeg tok da jeg var ung og impulsiv, men de er en del av min historie på godt og vondt ❤️ Anonymkode: b7a17...7c5 2
Nappetass1 Skrevet 3. juli 2022 #16 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri angret på en tatovering. Ville aldri valgt samme tatovering idag som de jeg tok da jeg var ung og impulsiv, men de er en del av min historie på godt og vondt ❤️ Anonymkode: b7a17...7c5 Nei altså - angrer og angrer. Jeg ville ikke tatt den idag. Bryr meg ikke nevneverdig. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #17 Skrevet 3. juli 2022 Nappetass1 skrev (4 minutter siden): Nei altså - angrer og angrer. Jeg ville ikke tatt den idag. Bryr meg ikke nevneverdig. Det er bra. Jeg kom på at jeg kjente en som tok tatovering i utlandet i fylla for mange år siden. Han våknet opp til et stort amerikansk flagg på ryggen. Akkurat den skjønner jeg at det må være kjipt å leve med 😅 Anonymkode: b7a17...7c5 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #18 Skrevet 3. juli 2022 Veldig generelt liker jeg ukonvensjonelle mennesker ofte bedre enn de svært konvensjonsbundne. Utover det mener jeg veldig lite om personer ut fra om de tar piercinger. Anonymkode: 12592...421 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #19 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva tenker dere om foreldre som foreksempel tar piercinger som er inn for ungdommer eller følger andre litt fjortis trender? Jeg tenker de virker desperate etter å prøve å holde seg unge eller ikke innser egen alder. Anonymkode: c61d2...f21 Jeg er 39, tok nylig traguspiercinger og bruker crop tops. Jeg er fullstendig klar over hvilket årstall jeg er født i. Men jeg stusser på at det skulle bety noe om jeg har barn eller ei. Det har jeg altså, og med den lille infoen så snudde TS hele sin mening om meg. Uff. Jeg som tok piercinger for å bli bedt om leg når jeg kjøper vin. Fillern. Anonymkode: fb487...64a 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #20 Skrevet 3. juli 2022 Jeg hadde 2 piercinger i ansiktet da jeg var i tenårene. Tok de ut for noen år siden og er 42 nå. Vil ikke ha det mer er for gammel til det. Anonymkode: 7c08f...048
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå