Dolce Skrevet 3. juli 2022 #21 Del Skrevet 3. juli 2022 Tannhelsen har mye å for den totale helsen. Dårlige tenner/tannsykdommer kan føre til alvorlige lidelser i andre deler av kroppen. Derfor forstår jeg absolutt ingenting av at tennene ikke "hører med" til kroppen vår når det gjelder offenlig helsetjeneste. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #22 Del Skrevet 3. juli 2022 jeg er ufør og har hjemme psykriatrisk sykepleier, og jeg har heldigvis fått dekket tannlege behandling i flere år. Fikk for en mnd siden satt inn bro på oppe på siden, så nå kan jeg smile pent. Trist mange ikke har råd til tannlege. Anonymkode: e3dbd...d8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #23 Del Skrevet 3. juli 2022 Du skal bare huske at du betaler ikke for tiden du bruker hos tannlegen, du betaler for kompetansen hun/han har tilegnet seg gjennom årevis med skole og praksis. Hadde det vært lett å fikse problemene dine, kunne legevakten skrevet ut paralgin forte, og du kunne ventet til i morgen. Dessverre trenger tannlegen å jobbe helg for å fikse problemene dine (som jo høyst sannsynlig er selvforskyldt), da koster det ekstra. De aller fleste tannleger arbeider privat, og må da ta ekstra for å dekke inn overtid. Anonymkode: ac441...2e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #24 Del Skrevet 3. juli 2022 Jeg har en tann som har knekt av bit etter bit det siste året. Måtte ha krone som kostet 13000.. Går på aap og klarer ikke spare det på ett år, spesielt ikke med strømprisene. Det er helt ufattelig tragisk. Anonymkode: b4aa9...aef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #25 Del Skrevet 3. juli 2022 Her jeg bor er det helt sinnsvakt dyrt med tannlegetime, men så har tannlegen nada konkurranse også. Er ikke tannlegevakt her engang, da må en pent sette seg i bilen å kjøre 3(!) timer til den nærmeste. Anonymkode: db3cb...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #26 Del Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har en tann som har knekt av bit etter bit det siste året. Måtte ha krone som kostet 13000.. Går på aap og klarer ikke spare det på ett år, spesielt ikke med strømprisene. Det er helt ufattelig tragisk. Anonymkode: b4aa9...aef Jeg tror du kan søke ekstra sosialstøtte (eller noe sånt) av NAV i sånne tilfeller. Jeg ville ha snakka med dem. Anonymkode: 3dab4...412 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #27 Del Skrevet 3. juli 2022 Helt enig i at tannlege burde betales på samme måte som lege. Egenandel opp til en viss sum. Veldig glad for at jeg har gått årlig til tannlege hele livet, så jeg slipper så mye problemer. Sikkert rar sammenligning, men vet jo at mange bruker masse tusen på f.eks frisør i året. Frisør er jo merkelig dyrt! Og noen skal ha kunstige negler, vipper osv i tillegg. Har du en sånn datter eller venninne, så råd henne til å bruke litt av disse pengene på årlig tannlegebesøk for å ta godt vare på tennene Anonymkode: 2a669...22b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #28 Del Skrevet 3. juli 2022 Helt enig. Har utsatt besøket de tre siste årene nå. Uføre og pensjonister skulle hatt en gratis sjekk hvert år, så kunne behandling vært begrenset til en egenandel. Anonymkode: 6dde1...4e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 3. juli 2022 #29 Del Skrevet 3. juli 2022 (endret) Ja, det er dyrt, men flere tusen for tannlegevakt høres spinnvilt ut. Jeg har heldigvis aldri trengt det. Det er jo noe man tyr til når det er helt akutt og utenfor åpningstider. Jeg har fått akutt time hos min vanlige tannlege en formiddag, en gang det satte seg verk i en visdomstann. Det var noe av det vondeste jeg noen gang har kjent. Så jeg hadde nok punget ut med hva som helst for å få hjelp, men var heldig med tid og sted. Endret 3. juli 2022 av Adobyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #30 Del Skrevet 3. juli 2022 TS her! Jeg har nå i dag vært hos annen tannlege (som har åpent 24/7) enn tannlegevakten. Betalte bare 800 kr. Dvs det ble kun en veldig kort undersøkelse og en resept. Så sånn sett var det jo en dyr resept, men mye rimelige enn det ville kostet hos tannlegevakten i henhold til prislisten deres. Der var det minste pris på 1800 (30 min) og 3600 (1 time). Var så hoven at visdomstannen ikke kunne undersøkes skikkelig. Skal trekkes om noen dager hos min vanlige tannlege. Nå venter jeg bare på at smerten skal roe seg. Men selv om det ordnet seg for meg i dag, så synes jeg prisene svinger veldig rundt om. Og veldig trist for dem som rett og slett ikke har råd. Leser her om en del som kan få dekket noe via nav. Kjenner ikke til kriteriene for å få tannlege dekket eller evt delvis dekket, men godt det finnes muligheter. 👍 Anonymkode: 82655...5eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #31 Del Skrevet 3. juli 2022 Adobyen skrev (9 minutter siden): Ja, det er dyrt, men flere tusen for tannlegevakt høres spinnvilt ut. Jeg har heldigvis aldri trengt det. Det er jo noe man tyr til når det er helt akutt og utenfor åpningstider. Jeg har fått akutt time hos min vanlige tannlege en formiddag, en gang det satte seg verk i en visdomstann. Det var noe av det vondeste jeg noen gang har kjent. Så jeg hadde nok punget ut med hva som helst for å få hjelp, men var heldig med tid og sted. Det er en visdomstann som er betent. Skikkelig vondt! Nå har jeg i det minste fått antibiotika og smertestillende hos en tannlege i dag som heldigvis ikke var så veldig dyr. Men jeg hadde vært villig til å betale hva som helst i dag. For det er så vondt. Vil jo koste meg mye mer når den skal trekkes om noen dager, men men. Tannen må ut. Anonymkode: 82655...5eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #32 Del Skrevet 3. juli 2022 ti10 skrev (5 timer siden): Det gjelder selvsagt ikke tannlegevakten, men til vanlige timer kan man jo sjekke nettsidene til de ulike tannlegene for å finne priser og så velge en rimelig en. Tannlegevakten har de vanlige prisene + 75% Anonymkode: 4d193...6ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #33 Del Skrevet 3. juli 2022 HVIS staten skulle begynt å sett på tannlegebehandling, så har de nok måtte justert ned prisene. For AS Norge hadde ikke gått rundt lenge. Sjekk overskuddet en tannlege sitter igjen med etter ett år, så skjønner dere hva jeg mener... Anonymkode: a8ee4...743 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #34 Del Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Når jeg ser hva min nabo som er tannlege bruker hvert år på ferier, ny bil, på restauranter og barna som får alt de peker på og kun merkeklær, så tenker jeg at lønnen er skyhøy Anonymkode: fbaf3...52e Reiser til Budapest, og får det gjort for en 3- del av norsk pris. Like god kvalitet som hjemme. Anonymkode: 51b52...60b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bullehurk Skrevet 3. juli 2022 #35 Del Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjenner ikke til kriteriene for å få tannlege dekket eller evt delvis dekket, men godt det finnes muligheter. 👍 Det sitter langt inne å få dekket noe av NAV, om du ikke nærmest er sosialhjelpsmottaker fra før. Unntaket er hvis du har helt spesielle tannsykdommer, men da er det HELFO som dekker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 3. juli 2022 #36 Del Skrevet 3. juli 2022 bullehurk skrev (54 minutter siden): Det sitter langt inne å få dekket noe av NAV, om du ikke nærmest er sosialhjelpsmottaker fra før. Unntaket er hvis du har helt spesielle tannsykdommer, men da er det HELFO som dekker det. Ja, jeg måtte ut med ca 20.000 nettopp, men det var etter at HELFO hadde dekket 40% fordi jeg visstnok var munntørr pga noe medisinbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nebbete fugl Skrevet 4. juli 2022 #37 Del Skrevet 4. juli 2022 12 hours ago, AnonymBruker said: Jeg betalte 8595,- for to hull og rens av tannstein forrige uke.😯 Anonymkode: 8ac9e...3cb Hvor lang tid tok den behandlingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #38 Del Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Når jeg ser hva min nabo som er tannlege bruker hvert år på ferier, ny bil, på restauranter og barna som får alt de peker på og kun merkeklær, så tenker jeg at lønnen er skyhøy Anonymkode: fbaf3...52e Da jobber han privat. Anonymkode: 096a2...69a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #39 Del Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): TS her! Jeg har nå i dag vært hos annen tannlege (som har åpent 24/7) enn tannlegevakten. Betalte bare 800 kr. Dvs det ble kun en veldig kort undersøkelse og en resept. Så sånn sett var det jo en dyr resept, men mye rimelige enn det ville kostet hos tannlegevakten i henhold til prislisten deres. Der var det minste pris på 1800 (30 min) og 3600 (1 time). Var så hoven at visdomstannen ikke kunne undersøkes skikkelig. Skal trekkes om noen dager hos min vanlige tannlege. Nå venter jeg bare på at smerten skal roe seg. Men selv om det ordnet seg for meg i dag, så synes jeg prisene svinger veldig rundt om. Og veldig trist for dem som rett og slett ikke har råd. Leser her om en del som kan få dekket noe via nav. Kjenner ikke til kriteriene for å få tannlege dekket eller evt delvis dekket, men godt det finnes muligheter. 👍 Anonymkode: 82655...5eb 800???? Hvor i alle dager er dette? Anonymkode: 096a2...69a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #40 Del Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): 800???? Hvor i alle dager er dette? Anonymkode: 096a2...69a Bergen tannklinikk Anonymkode: 82655...5eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå