AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #1 Del Skrevet 3. juli 2022 Et allmenn kjent tema er høye tannlegepriser. Må si jeg fikk sjokk da jeg så prislisten nå til tannlegevakten i Bergen! Dette gjelder vel og merke helger og kveld, men fyttigrisen!!! Kjenner jeg blir skikkelig provosert! Ligger her med hevelse i ansiktet og verker. Jeg har fått meg time et annet sted nå senere i dag som jeg tror er rimeligere, men jeg kan bare ikke fatte og begripe at bare en konsultasjon skal koste flere tusen kroner! Jeg skal klare å betale, men det er det nok ikke alle som kan og som går rundt med smerter og har det vondt fordi dem ikke har råd! Trengte bare å få ut litt frustrasjon! Anonymkode: 82655...5eb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 3. juli 2022 #2 Del Skrevet 3. juli 2022 Det er klart at det virker dyrt når du og jeg skal innom bare en halvtime eller noe, men det skal jo dekke lønn for flere personer, husleie, strøm, innkjøp av små og store ting, alt fra tannlegestol til lamper, alle greiene de pirker og borer med osv, osv. osv. Det koster sikkert flerfoldige hundre tusen, hvis ikke mer, bare å kjøpe inn det grunnleggende utstyret en tannlege trenger. Og så må de ha kontorutstyr, utstyr til tannpleiere og gud vet hva. Det gjelder selvsagt ikke tannlegevakten, men til vanlige timer kan man jo sjekke nettsidene til de ulike tannlegene for å finne priser og så velge en rimelig en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 3. juli 2022 #3 Del Skrevet 3. juli 2022 (endret) Jeg mener at tannlege skulle kostet like mye som lege. Men slik er det ikke desverre. 😔 Årsaken er vel at staten er redd for at mange vil bli sløve med å pusse tenner osv dersom nesten alt blir uansett dekket av staten. Men du sier noe: Jeg har betalt kjempemye penger hos tannlegen selv. Har vært oppgitt pga mye av feriepengene mine forsvant i tannlegebehandling osv. Du har min fulle forståelse og medfølelse om at dette er kjempedyrt og kjedelig. ❤ De som har dårlig med penger kan søke om å få dekket av nav. Endret 3. juli 2022 av Eloise12345 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 3. juli 2022 #4 Del Skrevet 3. juli 2022 Synes ikke det er så dyrt jeg... Husker jeg måtte på tannlegevakten en av juledagene og jeg tror jeg betaler 1300 kroner for at de tok hullet og da meg en midlertidig fylling, vel verdt pengene. Er rundt 5 år siden så koste kanskje mer i dag men har man vondt så har man vondt. Er for øvrig enig i at man skulle hatt et slags frikort når det kom til vanlig tannlege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #5 Del Skrevet 3. juli 2022 Jepp. Absurd at tannbehandling ikke dekkes av det offentlige på linje med så godt som all annen helsevehandling. Stem på venstrepartier om du er enig. Anonymkode: e6c70...86e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 3. juli 2022 #6 Del Skrevet 3. juli 2022 (endret) Flere tusen for konsultasjon, altså selve undersøkelsen? Selv hos en litt dyrere tannlege her koster vanlig konsultasjon 950, så tror du må ha møtt på en tannlege du ikke bør bruke. Endret 3. juli 2022 av nordlending Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #7 Del Skrevet 3. juli 2022 ti10 skrev (13 minutter siden): Det er klart at det virker dyrt når du og jeg skal innom bare en halvtime eller noe, men det skal jo dekke lønn for flere personer, husleie, strøm, innkjøp av små og store ting, alt fra tannlegestol til lamper, alle greiene de pirker og borer med osv, osv. osv. Det koster sikkert flerfoldige hundre tusen, hvis ikke mer, bare å kjøpe inn det grunnleggende utstyret en tannlege trenger. Og så må de ha kontorutstyr, utstyr til tannpleiere og gud vet hva. Det gjelder selvsagt ikke tannlegevakten, men til vanlige timer kan man jo sjekke nettsidene til de ulike tannlegene for å finne priser og så velge en rimelig en. Du mener altså at det er ok at rike Norge ikke har bedre ordninger på tannlege? Jeg forstår jo at tannlegene har store utgifter, men burde ikke staten ha dekket noe av dette? Jeg kjenner personer som har svært dårlig økonomi pga uføre o.l som knapt har råd til tannlege. Timesprisene på tannlegevakt er 3600 kr. Det er ekstremt mener jeg. Burde vært en egenandel slik som hos legen. Men kanskje en høyere egenandel. Bedre det enn slik det er nå. Anonymkode: 82655...5eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #8 Del Skrevet 3. juli 2022 nordlending skrev (2 minutter siden): Flere tusen for konsultasjon, altså selve undersøkelsen? Selv hos en litt dyrere tannlege her koster vanlig konsultasjon 950, så tror du må ha møtt på en tannlege du ikke bør bruke. Dette gjelder tannlegevakten! Anonymkode: 82655...5eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #9 Del Skrevet 3. juli 2022 Jeg betalte 8595,- for to hull og rens av tannstein forrige uke.😯 Anonymkode: 8ac9e...3cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #10 Del Skrevet 3. juli 2022 FrøkenMånestråle skrev (14 minutter siden): Synes ikke det er så dyrt jeg... Husker jeg måtte på tannlegevakten en av juledagene og jeg tror jeg betaler 1300 kroner for at de tok hullet og da meg en midlertidig fylling, vel verdt pengene. Er rundt 5 år siden så koste kanskje mer i dag men har man vondt så har man vondt. Er for øvrig enig i at man skulle hatt et slags frikort når det kom til vanlig tannlege. Jeg gikk inn på tannlegevakten i Bergen (vestland fylkeskommune) der står det timesprisen er på 3660. Minste pris kr 1880 for 30 min. Men går vel fort over 30 min tenker jeg. Anonymkode: 82655...5eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #11 Del Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg betalte 8595,- for to hull og rens av tannstein forrige uke.😯 Anonymkode: 8ac9e...3cb Fy faen!! Anonymkode: 30a58...dc8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 3. juli 2022 #12 Del Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg gikk inn på tannlegevakten i Bergen (vestland fylkeskommune) der står det timesprisen er på 3660. Minste pris kr 1880 for 30 min. Men går vel fort over 30 min tenker jeg. Anonymkode: 82655...5eb Jeg mener å huske de var veldig effektive når jeg var, tror de brukte rundt 15 minutter, det ble veldig bra. Min vanlige tannlege var fornøyd med jobben. 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 3. juli 2022 #13 Del Skrevet 3. juli 2022 (endret) 17 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg betalte 8595,- for to hull og rens av tannstein forrige uke.😯 Anonymkode: 8ac9e...3cb Blir lett flere tusener av kroner når tannlegen finner noen hull. Ihvertfall hos min tannlege. Er skremmende dyrt. 😔. Men det spørs hva de finner. Noe er billigere, mens noe blir dyrere. Endret 3. juli 2022 av Eloise12345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #14 Del Skrevet 3. juli 2022 Når jeg ser hva min nabo som er tannlege bruker hvert år på ferier, ny bil, på restauranter og barna som får alt de peker på og kun merkeklær, så tenker jeg at lønnen er skyhøy Anonymkode: fbaf3...52e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 3. juli 2022 #15 Del Skrevet 3. juli 2022 Eloise12345 skrev (1 time siden): Jeg mener at tannlege skulle kostet like mye som lege. Men slik er det ikke desverre. 😔 Årsaken er vel at staten er redd for at mange vil bli sløve med å pusse tenner osv dersom nesten alt blir uansett dekket av staten. Men du sier noe: Jeg har betalt kjempemye penger hos tannlegen selv. Har vært oppgitt pga mye av feriepengene mine forsvant i tannlegebehandling osv. Du har min fulle forståelse og medfølelse om at dette er kjempedyrt og kjedelig. ❤ De som har dårlig med penger kan søke om å få dekket av nav. Det tror jeg ikke. En lar ikke være å pusse tennene fordi tannlegen er for billig. "Alle" vil jo ta mest mulig vare på tennene sine, slik at de slipper tanntrekking og tap av tenner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 3. juli 2022 #16 Del Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg betalte 8595,- for to hull og rens av tannstein forrige uke.😯 Anonymkode: 8ac9e...3cb Da synes jeg du skal sjekke prisen hos flere tannleger neste gang. Det der høres unormalt dyrt ut. Du hadde vel ikke gått inn i hvilken som helst butikk og kjøpt hvilken som helst bil/vinterjakke/ sofa uten å sjekke prisen? https://www.tannlegernorge.no/priser/prissammenligning/ https://www.tannlegernorge.no/finn-tannlege/ Eller sjekke nettsider hos tannlegen eller bare ringe og spørre før du setter deg i stolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #17 Del Skrevet 3. juli 2022 De gjør en sykt viktig jobb, i motsetning til fastleger som ikke hjelper deg med en dritt, så fikser de faktisk problemene dine. Jeg skjønner at det koster, men det blir dumt at folk må velge det vekk fordi de ikke har råd. Anonymkode: 3dab4...412 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #18 Del Skrevet 3. juli 2022 Helt horribelt at tannlege ikke blir dekket av det offentlige til en viss grad. Men barn på 6 år skal få dekket briller til 20k.... Hvor f er logikken???? 🤧 Jævlig dårlig prioritering Anonymkode: 60bc0...e2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #19 Del Skrevet 3. juli 2022 nordlending skrev (3 timer siden): Flere tusen for konsultasjon, altså selve undersøkelsen? Selv hos en litt dyrere tannlege her koster vanlig konsultasjon 950, så tror du må ha møtt på en tannlege du ikke bør bruke. Det er søndag i dag, så jeg tror det er hovedgrunnen til ts sine opplysninger om prisnivået. Jeg hadde også tatt godt betalt om jeg måtte reise hjemmefra for akuttbehandle en pasient på en søndag, når jeg egentlig ville sitte ute i hagen og grille med ungene og kona/mannen min. Anonymkode: 018d4...9ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #20 Del Skrevet 3. juli 2022 Offentlige tannleger er som oftest de dyreste, En god venn av familien er tannlege og han viste oss en prisliste med "anbefalte priser" de fikk fra tannlegeforeningen tror jeg det var, der det ble oppfordret til å massivt overprise tjenester ifølge tannlegen. Selv tok han halvparten at det de anbefalte og satt igjen med en "god fortjenteste" Anonymkode: 8f8a2...e12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå