AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #1 Skrevet 3. juli 2022 Som foreldre har vi vert saman om å oppdra våre 5 barna i vårt selvbygde hjem, og barna er blitt sett på som det mest verdifulle. Barna har forlengst flyttet utav barnerommet, og kom inn i voksenalderen, og etablert seg forskjellige steder i landet, men "ringen er ikkje avsluttet der" Som foreldre flest ønsker ein å gji barna ein trygg oppvekst, og vere der for dem, og kunne gji dem eit "godt fundament" som de kan bygge framtida sin på inn i voksenalderen. Det å følge barna igjennom oppveksten har gjitt oss mange utfordringer i barneoppdraglesen, og ein prøvelse, og en "kamp for tilverelsen" men samtidig også vert ein stor gjivnad. Utenfor familiere årsaker som Mobbing har påført barn psykiske problem, og som igjenn påfører foreldre til barna ektstremt store belastninger. Forleden dag besøkte vi eit av de single barna som nyleg har flyttet inn i en liten leilighet, og hadde der behov for noe hjelp med utearbeide som hun ikkje taklet alene. Da vi jobbet der utenfor leiligheten kom den eldre omsorgsfulle gifte nabodama på vel 80 bort til meg, og sa følgende: " Jammen er det kjekt å sjå at noen har ein far som stiller opp for barna" Poenget: Den tilsynelatene postive 82 år gamle dama som framleis m.a kjører bil, og som har vert gift i over 60 år. Paret har lagd bak seg eit livslangt ekteskap , og hun er nå en omsorgsperson overfor sin nå kreftsyke ektefelle, og paret har 3 voksne barn,og barnebarn. Anonymkode: 03bb9...048 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #2 Skrevet 3. juli 2022 Så flott at du blei så glad av komplimentet, TS! Anonymkode: e211d...172 6 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #3 Skrevet 3. juli 2022 Jeg forstår overhodet ikke hva som er poenget ditt. Hva har livshistorien din med at ditt barns nabo sa noe hyggelig til deg? Anonymkode: ed67f...706 18 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #4 Skrevet 3. juli 2022 Skjønner ikke hva du mener. Anonymkode: 377ea...395 4
Gjest Purple rain Skrevet 3. juli 2022 #5 Skrevet 3. juli 2022 Var det feil det hun sa? Jeg forstår ikke.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #6 Skrevet 3. juli 2022 Var komplementet " Jammen er det kjekt å sjå at noen har ein far som stiller opp for barna" ??? Anonymkode: 58239...07c 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #7 Skrevet 3. juli 2022 Jeg forstår heller ikke. Ble du glad eller ikke? Anonymkode: f9da6...092 4
MyMichelle Skrevet 3. juli 2022 #8 Skrevet 3. juli 2022 Skjønner heller ikke hva du vil fram til? Om du likte det hun sa? Om du tenker at damen ikke er vant til at menn stiller opp? 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #11 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg forstår overhodet ikke hva som er poenget ditt. Hva har livshistorien din med at ditt barns nabo sa noe hyggelig til deg? Anonymkode: ed67f...706 Vel, nå kunne eg selvsagt unnlatt å nevne eit "pip" om vår livshistorie som foreldre sidan det tydelgvis ikkje fanger noen intrs i denne samanheng. Poenget : Vi som foreldre har noen felles empati opplevelser med dem gamle dama på 82. Anonymkode: 03bb9...048 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #12 Skrevet 3. juli 2022 Just now, AnonymBruker said: Vel, nå kunne eg selvsagt unnlatt å nevne eit "pip" om vår livshistorie som foreldre sidan det tydelgvis ikkje fanger noen intrs i denne samanheng. Poenget : Vi som foreldre har noen felles empati opplevelser med dem gamle dama på 82. Anonymkode: 03bb9...048 Forstår fortsatt ikke poenget 😅 Anonymkode: f9da6...092 7 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #13 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vel, nå kunne eg selvsagt unnlatt å nevne eit "pip" om vår livshistorie som foreldre sidan det tydelgvis ikkje fanger noen intrs i denne samanheng. Poenget : Vi som foreldre har noen felles empati opplevelser med dem gamle dama på 82. Anonymkode: 03bb9...048 Ja... Folk på 82 er vanligvis også folk. Men det er jo fint om du opplevde noe positivt her. Anonymkode: ed67f...706 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #14 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vel, nå kunne eg selvsagt unnlatt å nevne eit "pip" om vår livshistorie som foreldre sidan det tydelgvis ikkje fanger noen intrs i denne samanheng. Poenget : Vi som foreldre har noen felles empati opplevelser med dem gamle dama på 82. Anonymkode: 03bb9...048 Koselig historie ❤️ Anonymkode: 96b81...9c5 1
bullehurk Skrevet 3. juli 2022 #15 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vel, nå kunne eg selvsagt unnlatt å nevne eit "pip" om vår livshistorie som foreldre sidan det tydelgvis ikkje fanger noen intrs i denne samanheng. Poenget : Vi som foreldre har noen felles empati opplevelser med dem gamle dama på 82. Anonymkode: 03bb9...048 Riktig ! Må være bra tungnemme de som ikke skjønner dette
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #16 Skrevet 3. juli 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: (...) Da vi jobbet der utenfor leiligheten kom den eldre omsorgsfulle gifte nabodama på vel 80 bort til meg, og sa følgende: " Jammen er det kjekt å sjå at noen har ein far som stiller opp for barna" Poenget: Den tilsynelatene postive 82 år gamle dama som framleis m.a kjører bil, og som har vert gift i over 60 år. Paret har lagd bak seg eit livslangt ekteskap , og hun er nå en omsorgsperson overfor sin nå kreftsyke ektefelle, og paret har 3 voksne barn,og barnebarn. Anonymkode: 03bb9...048 Jau, pent sagt av den gamle dama. Men det hadde vel vært like pent om det ble sagt av noen andre? Anonymkode: 4c5ca...213 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #17 Skrevet 3. juli 2022 Jeg skjønner fremdeles ikke poenget. Er det de færreste som har fedre som stiller opp? Hva er poenget her? Anonymkode: 51e15...036 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #18 Skrevet 3. juli 2022 Etter en nøyere tekstanalyse kom jeg til at gamlas mann har vært en slask som ikke har stilt opp, og nå må gamlemor ta seg av ham. Og så ga hun en kompliment til TS om at han ikke er en like stor slask som mannen hennes. Men jeg forstår fortsatt ikke delen om den "tilsynelatende positive" dama. Anonymkode: f9da6...092 8
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #19 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja... Folk på 82 er vanligvis også folk. Men det er jo fint om du opplevde noe positivt her. Anonymkode: ed67f...706 Ja, Folk på 82 er også selvsagt vanleg folk som har mye erfaring . Dama har lagd bak seg eit livslangt ekteskap saman med sin ektefelle ,og de har en livshistorie i samlivet som foreldre . Det at den gamle dama på 82 nå viser omsorg for sin kreftsyke ektefelle bør det stå respekt av. De fleste foreldre som har syke familiemedl.vet hva det handler. Hva som låg til grunn for komplementet til den gamle dama får vera opptil den enkelte å tenke over ! Anonymkode: 03bb9...048
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #20 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Etter en nøyere tekstanalyse kom jeg til at gamlas mann har vært en slask som ikke har stilt opp, og nå må gamlemor ta seg av ham. Og så ga hun en kompliment til TS om at han ikke er en like stor slask som mannen hennes. Men jeg forstår fortsatt ikke delen om den "tilsynelatende positive" dama. Anonymkode: f9da6...092 Her bør du redgjøre / begrunne hva som ligger til grunn for din konklusjon i forhold til teksanalysen. ? Hvilke analyse legger du til grunn når du omtaler ektefellen til den gamle dama som ein "slask" ? Anonymkode: 03bb9...048
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå