AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #1 Skrevet 3. juli 2022 Etter flere månder med flytting og alt som hører med i ett slikt brudd er jeg nå helt ute. Jeg har byttet adresse, flyttet mine ting, og er nå helt fri. Han er helt blokket og nullkontakt. Jeg er helt ferdig med det og fri. I starten av bruddet var det ekstremt mye frykt og angst i meg. Jeg skjalv, så dobbelt, prikking/nummen i kroppen, tårer/sinne, det var som å rømme som ett gissel ifra ett terror. Men nå er alt bra med meg, den eneste skaden jeg vet jeg har er låste muskler i nakke/skulder/bryst. Jeg har planer om å finne en behandling for det, men vet ikke hvilken behandling. Det er som om musklene er låst og det hjelper å trykke på de og da knekker det litt og løsner. Men det er mange og vanskelig å gjøre selv. Hvilken behandling hjelper å løse opp i alle de låste musklene? De må trykke og massere dem. Jeg lurer også på om det er noen tips om hva jeg skal fokusere på fremover nå. Det er vanskelig å se for meg framtiden og planlegge noe. Jeg klarer bare å tenke kortsiktig med å få jobb og fullføre utdannelsen min. Jeg klarer ikke se for meg noe større eller planer langt frem. Tidligere hadde jeg mange drømmer og ønsker for framtiden, nå er det blankt. Jeg kan ikke se så langt frem lenger. Er dette normalt? .. Jeg føler også på en frihet og lettelse, en følelse av at man har løpt ifra en sulten tiger og klarte å unnslippe den ved å klatre over det store gjerdet. Man puster lettet ut og bare kjenner "Huh, nå er jeg trygg og kan slappe av".. Litt sånn følelse. Kansje det er meningen at jeg kun skal se kortsiktig framover nå, så vil jeg etterhvert kjenne på hva jeg ønsker i framtiden? Det er jo logisk, men greit å få det bekreftet også. Jeg vet ikke hva jeg vil i framtiden, om jeg vil ha barn eller om jeg vil ha en ny mann en gang. Jeg kjenner bare at jeg vil være singel og leve her og nå. Jeg blir nå kvelt av tanken på barn og forhold til en mann. Anonymkode: c53cf...420 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #2 Skrevet 3. juli 2022 Så godt å høre at du fikk kommet deg bort ❤️ Jeg vil anbefale deg å oppsøke en psykolog selv om du føler deg fin, av personlig erfaring. Jeg var selv i et forhold i 6 år og ble mishandlet psykisk og fysisk, og følte meg også «fin» når det tok slutt. Men noen år senere kom smellen med angst og panikk. Ifølge psykologen min var det grunnet ubehandlede traumer fra det forholdet. Bruk tiden til å fokusere på deg selv og hva du vil gjøre videre, og bare ta en dag om gangen 🥰 Anonymkode: 5bbae...2fb 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #3 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så godt å høre at du fikk kommet deg bort ❤️ Jeg vil anbefale deg å oppsøke en psykolog selv om du føler deg fin, av personlig erfaring. Jeg var selv i et forhold i 6 år og ble mishandlet psykisk og fysisk, og følte meg også «fin» når det tok slutt. Men noen år senere kom smellen med angst og panikk. Ifølge psykologen min var det grunnet ubehandlede traumer fra det forholdet. Bruk tiden til å fokusere på deg selv og hva du vil gjøre videre, og bare ta en dag om gangen 🥰 Anonymkode: 5bbae...2fb Takk, godt å høre at du også har kommet deg bort😍 Jeg har allerede vært igjennom reaksjonene, frykt osv.. Godt å være ferdig med det. Jeg skaffet meg psykolog når jeg var i forholdet, og sammen med han fikk jeg bearbeidet alt sammen, det tok 1 år🙂 Ja, jeg får ta en dag om gangen og nyte friheten min, det haster ikke å planlegge fremtiden og finne en ny mann osv nå. Jeg skal kose meg med singel livet og friheten min😁 Men ønsker noen tips til behandling av låste muskler, jeg vil bruke penger på det som funker, ikke sløse på det som ikke funker. Tips? Anonymkode: c53cf...420 1
McMary Skrevet 3. juli 2022 #4 Skrevet 3. juli 2022 Så bra at du har klart å avslutte et dårlig forhold. Jeg var i et turbulent forhold et par år og synes i ettertid det er veldig godt å bare være alene - null drama og følelseskaos. Først var det ensomt og savn og sorg, men så ble det bedre og bedre for hver uke. Det viktigste er at livet er godt og stabilt. Vil si jeg er svært tilfreds i hverdagen med stadige lykke-stunder. ☺️ Tror det er lurt av deg å fokusere på deg selv og ta en dag av gangen. Gjør fine ting for deg selv, tren, dyrk hobbyer og vær sammen familie og venner. Kanskje blir du forelsket igjen en gang i fremtiden, men nå må du finne tilbake til hvem du er og hva du vil. For låste muskler ville jeg gått til en osteopat. Lykke til 🧡 1
Trolltunge Skrevet 3. juli 2022 #5 Skrevet 3. juli 2022 Det er mange år siden jeg gikk ut av tilsvarende forhold, men jeg endret meg nok mye permanent. Dette med å ikke lage planer langt frem forsvant ganske permanent hos meg, men etterhvert tenker jeg det er en sunn og bra ting, å være mer opptatt av nuet, og ikke tenke at livet kan planlegges langt fremover. Jeg har fått drømmer tilbake, men det er mer slik at "Det blir fint om det skjer, men sikkert bra om det ikke skjer også." Nå har jeg vært 20 år med samme mann, men jeg tar ikke forhold og fremtid for gitt. Jeg lærte at livet kan slå krøller på seg, og at hvor man er NÅ er det mest vesentlige å ivareta. Så jeg vil, nå mange år etter, kalle det en realisme som er bra. Uansett, veldig godt å høre at du har kommet ut av dette forholdet. Også veldig bra at du ikke straks begynner å lengte etter ny mann, for det indre kompasset angående hva som er greit å finne seg i og ikke er oftest ødelagt etter et slikt forhold, og man trenger tid på å få rette det opp igjen før nytt forhold, ellers overser man lett røde flagg, og havner i nytt nedbrytende forhold. (Derfor mange opplever det flere ganger.) Lykke til videre! Det verste er over nå. ❤
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå