Nataljia Skrevet 3. juli 2022 #1 Skrevet 3. juli 2022 Vi hadde samleie den 17 mai. Jeg fikk blødning 4 juni, lignet på ordinær menstruasjon. Hadde samleie på nytt den 18 juni, fikk vite i går at jeg er gravid på clearblue uke indikator som viste 2-3 uker. Jeg ser det som sannsynlig at jeg ble gravid i juni, men så tenker jeg; kan jeg ha gått gravid siden i mai? Har jo hørt om såkalt festeblødning, så kan jo selvsagt ha vært en 4 juni men skulle det da ikke stått 3+ på ukeindikator? Jeg føler meg ikke gravid. Magen er flat, og er i god form. Merket tak i ryggen i går og nederst i magen, men ellers kunne jeg aldri ha gjettet. Føler meg bare så utrolig teit og amatør på dette. Kan ingenting om dette og aner ikke når man bør bestille time til lege/helsestasjon. Er et ønsket barn, men synes det hele er litt skummelt og overveldende. Sliter dessverre med angst, og har vurdert å spørre om det går an å få støttesamtaler, men er redd jeg vil fremstå som en evt dårlig mamma. Men ser jeg ikke er den eneste som sliter som er en trøst.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #2 Skrevet 3. juli 2022 Du kan ringe til helsestasjonen der du bor og hør om det er mulig å få komme til samtale. Det varierer veldig hvor god kapasitet de har, noen steder har de knapt tid til de påkrevde kontrollene. Men her jeg bor er det god kapasitet og man får komme inn tidlig. Jordmødre er vant med stressa og nervøse gravide Anonymkode: c4754...f7a
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #3 Skrevet 3. juli 2022 Det harmonerer mest at du ble gravid 18. juni Graviditet regnes ut fra siste mens. Google terminkalkulator og legg i første dag for siste mens. Ang første time hos lege og sånt så får du heller ringe legekontoret og høre hvilken praksis de har for første svangerskapskontroll. Jordmor får du via helsestasjonen og det må du ordne via de. Anonymkode: e2199...4f3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #5 Skrevet 3. juli 2022 Da jeg oppdaget graviditeten min fikk jeg 3+ på clearblue med en gang, og jeg visste ikke når jeg hadde eggløsning osv pga veldig uregelmessig mens. Bestilte time hos fastlegen etter et par dager, fikk komme inn til samtale og ble henvist til ultralyd samme uke for å finne ut hvor langt jeg var på vei Var bare 6 uker på vei da, men kunne like gjerne vært 16 eller 26. Jeg var redd for å bli dømt av helsevesenet fordi jeg ikke visste noen ting om mens, har vært mye hos lege og psykolog pga psykisk helse, i tillegg er jeg veldig ung. Men alle har vært veldig imøtekommende og jeg føler meg ivaretatt - så det er ingenting å være redd for! 😃 Var også på legevakten i første trimester en gang fordi jeg trodde noe var galt, men de var også veldig forståelsesfulle. Anonymkode: 1931f...91d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå