Gå til innhold

Har du søkt medisinstudiet i år? (2022)

AnonymN6

Anbefalte innlegg

Hei!

Har du søkt medisinstudiet i år? Dere får jo svar på hovedopptaket snart, 20.juli! Det blir spennende å se hva poenggrensen blir! Hvilket snitt har du som har søkt medisin i år? Og, har dere studiet på 1.plass eller? Hvilken universiteter har dere søkt til?

Tror dere snittet kommer til å øke?? Liksom det kan jo ikke bli sånn at man må ha 6 i absolutt ALLE fag for å komme inn, altså 6,4 i snitt!? Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

6,4 i snitt blir det ikke, men 64 poeng kan man jo risikere at det blir. 

Anonymkode: 60c68...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

6,4 i snitt blir det ikke, men 64 poeng kan man jo risikere at det blir. 

Anonymkode: 60c68...eae

Det er det samme. Når du legger til realfags-og språk poeng kan man høyest få 6,4 i snitt = 64 poeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymN6 skrev (3 minutter siden):

Det er det samme. Når du legger til realfags-og språk poeng kan man høyest få 6,4 i snitt = 64 poeng!

Nei, det er ikke det samme. 

Snitt er alle summen av alle karakterer / antall karakterer

Poeng er snitt x 10 + tilleggspoeng

6.4 i snitt er umulig. 64 studiepoeng er mulig.

Anonymkode: 74ade...e73

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymN6 skrev (5 minutter siden):

Tipper personen mener i ordinær kvote. Og der er vel grensa over 64 for lengst. Selv har jeg 64,7 poeng, og jeg kan bare glemme å søke medisinstudiet i Oslo, dersom det var det jeg ville. 

Anonymkode: 5e354...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har 68.5 poeng og har søkt både UiB og UiT. Veldig spent på hvor mye snittet vil øke i år, og om jeg kommer inn.

Anonymkode: 3b53e...3c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymN6 skrev (På 3.7.2022 den 15.34):

Nei, det går ikke an å få 6,4 i snitt, siden det ikke finnes en karakter 7. 

Anonymkode: 27399...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det går ikke an å få 6,4 i snitt, siden det ikke finnes en karakter 7. 

Ikke meg du siterer, men hvorfor skal dette pirkes på hver eneste gang? Dere skjønner vel hva de mener?? :)

Anonymkode: ec7ed...caa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke meg du siterer, men hvorfor skal dette pirkes på hver eneste gang? Dere skjønner vel hva de mener?? :)

Anonymkode: ec7ed...caa

Klart vi skjønner hva de mener, men vi skjønner også at de ikke har skjønt hva et gjennomsnitt er. Noe som kan være kjent å kunne hvis man har tenkt å bli for eksempel lege…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har 67,9 poeng her og har søkt overalt i landet, men håper å komme inn i UiB! Fikk høre at snittet kommer til å synke litt i år fordi korona delvis er over, at det er færre søkere (vet dette ikke betyr noe for snittet egt.), samt at flere reiser utenlands. 

Anonymkode: dff8b...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har 67,9 poeng her og har søkt overalt i landet, men håper å komme inn i UiB! Fikk høre at snittet kommer til å synke litt i år fordi korona delvis er over, at det er færre søkere (vet dette ikke betyr noe for snittet egt.), samt at flere reiser utenlands. 

Du søker da i ordinærkvote, ikke sant ? Tok du opp fag eller? Hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har 68.5 poeng og har søkt både UiB og UiT. Veldig spent på hvor mye snittet vil øke i år, og om jeg kommer inn.

Ordinær-kvote? Tok du opp fag eller? Og hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymN6 skrev (6 timer siden):

Ordinær-kvote? Tok du opp fag eller? Og hvor gammel er du?

Ordinær kvote ja. Har tatt opp noen fag, er 22 så har 6 alderspoeng. 
Hva med deg, og hvor søker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 hours ago, AnonymN6 said:

Du søker da i ordinærkvote, ikke sant ? Tok du opp fag eller? Hvor gammel er du?

Jepp, det stemmer. Gikk ut av VGS med førstegangsvit. på 53,2 og har tatt opp 10 fag siden 2019. Måtte jobbe en del etter VGS da jeg slet økonomisk og er nå 27 år (må si at jeg føler meg nokså gammel haha). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jepp, det stemmer. Gikk ut av VGS med førstegangsvit. på 53,2 og har tatt opp 10 fag siden 2019. Måtte jobbe en del etter VGS da jeg slet økonomisk og er nå 27 år (må si at jeg føler meg nokså gammel haha). 

Startet på medisin da jeg var ca lik alder som deg. Selvfølgelig mange som er yngre, men vil være nok av folk med rundt samme alder. Og også en del som er eldre. 

Anonymkode: c9779...c01

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...