Gå til innhold

Er det sant at kvalme = jente? Stemte det hos dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker ikke at jeg er gravid, bortsett fra murringer og ømme bryst. Stemmer det at om det er jente ville man vært kvalm nå? Jeg er bare 5+0, så i begynnelse av 5 uke. 

Har vært gravid engang før for 10 år siden, da var jeg 16 år og tok abort. Jeg var kvalm før positiv test og tenkte derfor jeg ville bli det nå også. Ikke trøtt eller noe heller 

Anonymkode: 1041a...db0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var knapt kvalm i det hele tatt, fikk jente.

Anonymkode: 27125...51a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var veldig kvalm de første månedene. Fikk gutt. 

Anonymkode: 112d8...7f8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var litt kvalm i første svangerskap og ikke i det hele tatt i dette. Begge er jenter. 

du er bare 5 uker, mange får ikke symptomer før i uke 7. 

Anonymkode: 0a7b8...d43

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var så kvalm at kev ble lagt inn. Det ble jente. Mamma har vært ekstremt kvalm hver graviditet. Alle var jenter. 

Anonymkode: 70f6b...76f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ikke kvalm med jenta

Var ekstremt kvalm med gutten

Anonymkode: 4ca70...d27

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvalm med gutt og kvalmefri med jente.

Anonymkode: f6103...238

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar 🥰 Det er helt rart for jeg føler egentlig på kroppen at det er en jente, vi har allerede funnet navn og ikke sett på guttenavn engang. Er det vanlig at en slik «følelse» er riktig? Høres sikkert helt teit ut. Vi blir glad uansett da

AnonymBruker
Skrevet

Ikke kvalm i det hele tatt, fikk jente.

Anonymkode: 5df36...e17

AnonymBruker
Skrevet

Og: det høres sikkert teit ut siden jeg er så kort på vei, men vi har prøvd leeenge. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar 🥰 Det er helt rart for jeg føler egentlig på kroppen at det er en jente, vi har allerede funnet navn og ikke sett på guttenavn engang. Er det vanlig at en slik «følelse» er riktig? Høres sikkert helt teit ut. Vi blir glad uansett da

Nope. Nok av dem som føler sterkt på seg at det er det ene kjønnet, og så blir de sååå skuffa når det viser seg å være det andre. Så best å holde et åpent sinn. Ikke gå bananas med alt mulig rosa og prinsesser helt ennå ;)

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var veldig kvalm og spydde 10-15 ganger pr dag fra uke 7 til uke 20 med første. Jente. Var såvidt kvalm med nr 2. Jente det og. 

En venninne var ikke kvalm i noen av svangerskapene sine. Hun har også to jenter. 

En annen venninne var veldig kvalm og spydde hele tiden. Hun ble lagt inn flere ganger. Hun fikk gutt. 

Kusinen min har fire barn. Jenta er eldst. Hun var litt kvalm med jenta, men ble innlagt pga. hyperemesis de tre siste svangerskapene - altså guttene. 

Anonymkode: a8075...d1c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du ønsker deg sikkert jente, som så mange andre vordende mødre, og så leter du desperat etter tegn på at det blir jente...

Jeg var også sikker på at det var jente vi skulle ha, og hadde funnet navn, men så viste det seg at det var gutt...

Anonymkode: 112d8...7f8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nope. Nok av dem som føler sterkt på seg at det er det ene kjønnet, og så blir de sååå skuffa når det viser seg å være det andre. Så best å holde et åpent sinn. Ikke gå bananas med alt mulig rosa og prinsesser helt ennå ;)

Ja det er nok helt sant 😅 Vi kjøper ikke inn ting før vi vet kjønn uansett men er veldig rart med denne følelsen, men kanskje det ligger litt ett ønske i der også selv om vi blir glad uansett 

Skrevet (endret)

Jeg har to venninner som spydde og spydde og spydde alle graviditetene. Ble lagt inn flere ganger. Hun ene har tre gutter og hun andre har to gutter. Selv så merket jeg knapt at jeg var gravid utenom at mensen forsvant, og fikk gutt. Min teori er at folk reagerer forskjellig på graviditeten og vil ha forskjellige symptomer. 

Endret av Blått
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var kvalm hele tiden og fikk gutt

Anonymkode: 06169...815

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var veldig kvalm med jenta, det var jeg ikke da jeg ventet gutt 

Anonymkode: 6ee84...ddd

AnonymBruker
Skrevet

Ei i barselgruppa var dårlig i 7 mnd, hun fikk gutt. I to påfølgende svangerskap var hun ikke dårlig i det hele tatt, da fikk hun jenter. 

Anonymkode: a8075...d1c

AnonymBruker
Skrevet

Ikke kvalm med jenta (jeg var sikker på at det var gutt) men med guttene var jeg veldig kvalm.

Anonymkode: 6a6b0...fd8

AnonymBruker
Skrevet

Stemte ikke på noen. Tror folk virkelig på dette enda? 

Anonymkode: 46c3a...11b

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...