Gå til innhold

Har man rett på å få dekket tid til egen planlegging og pakking ifm. reisejobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig at jeg kommer til å pendle litt mellom ulike byer på jobb fremover, og blir borte i en uke av gangen. Jeg disponerer da jobben sin bil til selve kjøringen, så reisen og opphold på hotell er dekket. Det er også et utenbystillegg som dekker bl.a. mat.

Men det går jo også litt tid med det å planlegge og pakke ting jeg skal ha med meg. Vil jo trenge å ta med klesskift til både jobbklær og privatklær samt litt toalettsaker, og kanskje PC eller annet til underholdning. Da blir det jo gjerne å bruke søndagskvelden før reisen til å pakke. Kan man kreve å få det dekket?

Anonymkode: 1aef0...993

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh.. Nei..

Det ville jo blitt som å kreve betalt for å dusje og kle på seg om morgenen før jobb.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Pakking og slikt er jo ekstra tid som kommer i tillegg til de vanlige rutinene. Dusje og kle på seg må man uansett.

Anonymkode: 1aef0...993

AnonymBruker
Skrevet

Nei,selvsagt ikke. Alle må jo planlegge uka i fht til klær, barn osv.Får jo være måte på hva arbeidsgiver skal dekke.

For alt i verden,ikke finn på å spørre om det en gang

Anonymkode: b4e23...9dd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg ikke hørt om. Alle må planlegge klær, niste etc til neste dag. Eneste forskjellen for deg er at du må gjøre det komprimert på søndagen.

Anonymkode: 4efab...7ae

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...