Gå til innhold

Hvor kan jeg gå for å få en god ADHD utredning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!:) Er det noen her som kan hjelpe meg?

Jeg leter etter noen jeg kan gå til utredning hos som er god på ADHD hos kvinner i Oslo og omegn. Er egentlig åpen for alle forslag, så det kan være andre steder også. 

For flere år siden dro jeg til fastlegen min med en mistanke om at jeg har ADHD og ble henvist videre til en psykriater for utredning. Kort fortalt så konkluderte psykriater med at jeg ikke kunne få diagnosen fordi jeg ikke kunne vise til nok sterke symptomer før 12 års alderen (Han sa at jeg ellers hadde nok av symptomer i voksen alder). Jeg er i dag 99% sikker på at jeg har ADHD og ønsker å få en utredning som tar høyde for at jeg er dame. På ADHD Norge sin nettside står det at kvinner ofte opplever symptomer først i pubertetsalderen (som jeg kjenner meg igjen i) og i andre artiker på nettet så blir det sagt at mye av forskningen har vært fokusert på unge gutter. Nå når det er litt mer åpenbart at ADHD opptrer forskjellig hos kvinner og menn, så er jeg er sikker på at vurderingen jeg fikk var mangelfull og ønsker meg veldig gjerne en utredning jeg kan stole på.

Noen som vet hvem jeg kan gå til? Jeg har prøvd å google meg til svaret, men jeg finner ikke mye informasjon. All hjelp settes stor pris på <3

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...