Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i en voksende bedrift og de har begynt snakke om å fordele personalansvaret (foreløpig er det bare en leder). Dette er min første jobb. Hvordan fordeles personalansvar hos dere og hvor mange har de ansvaret for hver?

Anonymkode: 0111a...845

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du egentlig med personalansvar? Ansettelser? HMS? Lønn? Det vanlige er jo at det fordeles etter ansvarsområder, ikke antall personer. Så kommer det jo an på hva slags bransje det er i.

Hvis det er rom for det, vil jeg vel heller ha ansatt  en person som tar seg av det administrative (regnskap, lønn, HMS, ansettelser, osv.) enn at det fordeles rundt tilfeldig. En slags administrasjonsassistent, om du vil.

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss har de begynt å dele fagansvar og personalansvar, noe jeg personlig synes jeg er dumt. For da sitter vi plutselig i medarbeidersamtaler med noen som ikke kjenner oss noe særlig eller vet hva vi jobber med. Men det er nok mest personavhengig likevel, for vi har også hatt dyktige fagledere som aldri burde hatt personalansvar. 

Anonymkode: 8b182...1ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...