Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker concelear først, så foundation, noen ganger et pudder til slutt. Så mascara og eyeliner. Men jeg synes huden føles så seig å ta på etterpå. Og hvis jeg klær litt i ansiktet så gnir jeg av foundation med en gang.

Hvordan få den til å sitte på, og ikke smitte av? Syns heller ikke den dekker ordentlig. Jeg bruker maybelline all day flawless, som skal være dekkende. Men syns ikke jeg får det helt til. 

Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Første bud er sminke av bedre kvalitet. Jeg bruker dior sin forever foundation. Bruker også som regel primer under foundation og settingpudder over. Sminken holder hele dagen og går ikke av bare jeg klør.

Anonymkode: 4ce41...3e1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker bare litt solpudder, børster øyenbrynene og tar på litt mascara. 

Anonymkode: 34124...652

• Liker 1
Skrevet

Da bør du kjøpe en bedre foundation. Gjør gjerne research på det først, sjekk reviews om folk er fornøyde eller ikke. Og pass på så du kjøper en foundation som passer til din hudtype.

• Liker 2
Skrevet
Blod skrev (1 minutt siden):

Da bør du kjøpe en bedre foundation. Gjør gjerne research på det først, sjekk reviews om folk er fornøyde eller ikke. Og pass på så du kjøper en foundation som passer til din hudtype.

Har undersøkt før jeg valgte den, leste anmeldelser og erfaringer. Syns det er vanskelig å vite hvilken som passer min hudtype

AnonymBruker
Skrevet

Jeg renser alltid ansiktet først og har på fuktighetskrem over fuktig hud (altså tørker jeg ikke ansiktet etter rens, det er som om kremen låser inne mer fuktighet på denne måten). CeraVe rens og krem forresten.

Jeg venter fem minutter mens den trekker inn i huden, og så begynner jeg med primer hvis jeg skal ha full face look. Til det daglige bruker jeg bare CC-krem fra Lumene eller tinted hydrator fra Wet n Wild i stedet for foundation, føles mye lettere samtidig som de dekker godt. Så bruker jeg en kremblush som jeg bruker litt under øyene og på kinnene i en linje oppover mot kinnben. Under øyene er for å nøytralisere blå/lilla, jeg bruker alltid peach blush farger. Elsker den fra Mac. 

så tar jeg BITTELITT concealer blandet med BITTELITT av samme CC-krem eller tinted hydrator og bruker dette under øyene kun der det er innsunket for å lysne, og litt på selve øyelokket. 

så sprayer jeg alltid med Mac fix+ setting spray. Den sørger for at det ikke smitter av og at det holder seg hele dagen gjennom. Bruker FITME pressed powder for å dempe skinn i panne og på haka, men veldig lite og veldig forsiktig. 

Anonymkode: e329d...6d5

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Pen nok som jeg er. Ligner litt mer på klovn med sminke. Selv av profesjonelle. Evnt litt øyenskygge og maskara og lebestift i den grad at det knapt er synlig, fungerer på meg 

Anonymkode: 4ddb4...1fd

Skrevet
Anonym-bruker skrev (1 minutt siden):

Har undersøkt før jeg valgte den, leste anmeldelser og erfaringer. Syns det er vanskelig å vite hvilken som passer min hudtype

Selv om mange er fornøyd, er det ikke sikkert den passer for deg likevel. Det vet man dessverre ikke før man har prøvd. 

Hos kicks kan man få prøvd produkter på huden før man kjøper, men de kan være veldig pågående der da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En god hudkrem, litt mascara og ready to go. 

Kan slå til om det er en fest, men ser best ut med lite sminke. 

Anonymkode: d355d...3b7

Skrevet

På sommeren bruker jeg lite hudsminke.

Bronzer,brow pomade,eyeliner og mascara.

Ellers liker jeg bedre å blande litt foundation inn i fuktighetskremen istedenfor å bruke ren foundation. Syns det blender seg lettere inn og ser mer naturlig ut.

Bruker også litt øyeskygge i jordfarger som brunt eller grått med litt skimmer.

Elsker skimmer/glitter😁

Har hud som fort kan bli fet/glinsete utover dagen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet med foundation. Folk flest har fin nok hud til å kunne ditche det steget.

Jeg fyller inn bryn, bruker litt bronzer eller pudder, fikser øynene og leppene. 

Da er det lettere å påføre ny solkrem ila dagen også :)

Anonymkode: bb19e...f13

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Anonym-bruker skrev (2 timer siden):

Hvilken hudtype har du, og hva vil du ha av resultat?

I utgangspunktet skal man ikke kunne gnukke i fjeset uten å få noe av fargemessig. 

Skrevet

Tar på litt mascara og det er det

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Først fuktighetskrem, evt med solfaktor. Til hverdags sminker jeg kun brynene med pudder + penn for mine er helt lys og tilnærmet usynlig, så ser helt tullete ut uten 😆 50/50 om jeg har mascara til vanlig også.

Skal jeg være litt ekstra så bruker jeg primer som hjelper not linjer, porer osv. Så flytende mineral foundation med lett til medium dekkevne(gammel og for tykk, må ha en ny straks den er tom). Har så ujevn hudtone:/ Litt rouge på toppen og setting powder (burde vel heller ha en spray). Skal jeg være ekstra fin har jeg litt contour og highlighter. 

Øyenskygge og leppestift er supersjeldent jeg bruker, og øyenskygge er jeg så dårlig til😅

Anonymkode: 6b2d7...0cf

AnonymBruker
Skrevet

Bruker solkrem. Hvis jeg skal noe så hender det jeg dabber på litt bb cream på steder jeg har ujevn hud tone, men får fin farge på sommeren som jeg syntes forsvinner litt hvis jeg har sminke på. Så fyller jeg inn øynebrynene og bruker vippetang på vippene. Av og til tar jeg på mascara, men ikke ofte på sommeren..

Anonymkode: bbb57...ce9

Skrevet

I sommertider bruker jeg uhyre skjelden foundation/ pudder i ansiktet.. Da er det på mange måter bare en dagkrem eller solkrem som gjelder og så bruker jeg lilla øyenskygge  (en fra Isadora og fra NYX ) mascara, og jeg fyller inn øyenbrynene..IMG_20220703_195950.thumb.jpg.91452aed312c43d8ef9c3d483aed097f.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Foundation, så concealer og pudder. Jeg syns concealer generelt er mer bevegelig, og vil ikke ha den underst.

Anonymkode: abd43...bdf

Skrevet

Solkrem, pudder fordi huden har en tendens til å bli blank. Lyst pudder på øyelokkene for de er rødlige og blir blanke. Mascara. På leppene bruker jeg Burt’s Bees med farge, Cliniderm sun gloss faktor 25, eller diskret leppestift.

Jeg orker ikke bruke foundation, for da føler jeg meg malt og unaturlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Concealer, mascara, blush og lip gloss

Anonymkode: 1e7b7...bee

Skrevet

Hudkrem, øyekrem og mascara. Og så børster jeg håret. Da er jeg klar for å møte dagen. 

Til fest så bruker jeg i tillegg primer, foundation og pudder fra kicks sitt merke, concealer, øyenskygge, fikser litt på bryn, og setting spray. Syns sprayen er det som har hjulet meg mest med sminken, for unngår at huden blir så tørr og flassete. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...