Gå til innhold

På en skala fra 1 til 10, hvor opptatt er du egentlig av jobben?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For min egen del, sier 3 av 10.

Anonymkode: 651a2...959

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1 av 10.

Anonymkode: dfe90...e10

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

3/10. Får ikke godt nok betalt i kommunen til å gjøre mer enn det nødvendige. Sløv og uprofesjonell ledelse hjelper ikke på motivasjonen. Vi får ikk pauser, de sniker seg unna overtid med at vi må avspasere den, osv.

Søker nye jobber som bare det. 🤞🤞🤞

Anonymkode: ca9ec...476

AnonymBruker
Skrevet

7/10? Det er definitivt andre ting i livet som er viktigere, men jeg er engasjert i jobben min, og tenker også på elevene mine på fritida.

Anonymkode: 00649...4fa

AnonymBruker
Skrevet

8 av 10. Jobben betyr ikke absolutt alt, men enormt mye for meg. Kanskje fordi jeg har opplevd hvor ille det er å ha en grusom arbeidsplass, og kanskje også fordi jeg har opplevd å være utenfor arbeidslivet. 

Anonymkode: ce2c2...682

Skrevet

8 av 10 tenker jeg. Den betyr mye men ikke alt

AnonymBruker
Skrevet

6/10. Tenker for mye på jobben når jeg har fri. Men har det fint på jobb og får være med på mye som jeg synes er spennende. 

Anonymkode: 12d6a...23b

AnonymBruker
Skrevet

9/10, minst. Elsker jobben min og livet hadde blitt betydelig kjipere uten.

Anonymkode: db664...1b2

AnonymBruker
Skrevet

I disse dager er det 9/10. Det er en bransje som fordrer at man holder seg oppdatert, og det tar en del tid. Akkurat nå er det gøy, men jeg kommer nok ikke til å stå i bransjen resten av arbeidslivet, til det er arbeidsdagene for lange. 

Anonymkode: 478a4...5f6

AnonymBruker
Skrevet

1/10, hater jobben.

Anonymkode: 7dc02...f0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo hva man mener med "opptatt av". Det går jo med 40+ timer hver uke til jobben, så da er man jo opptatt av jobben en ganske stor del av en vanlig uke. På fritiden tenker jeg mindre på jobb nå enn tidligere, siden jeg har fått en bedre arbeidshverdag og ting er bedre organisert med hjemmekontor. Så det har blitt mindre bekymringer rundt jobb, pluss at arbeidsdagen er over med en gang den er over, istedenfor å kave seg hjem på bussen. 

Anonymkode: 261e4...2c3

AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke si jeg brenner for jobben, men jeg valge utdanning og jobb etter interesse og av realistiske jobber jeg kan få så ville jeg ikke valgt noe annet. 

Anonymkode: 39141...501

AnonymBruker
Skrevet

2/10.

Liker ikke jobben min, men likevel er jeg takknemlig over å ha en jobb. Gjør akkurat det jeg skal, intet mer. Har svært lite engasjement i fagfeltet, og trives ikke med helseansvaret. 

Ser etter nye jobber hver dag innenfor drømmeyrket 🙌

Anonymkode: a2649...561

AnonymBruker
Skrevet

9. Jobben er en betydelig del av min identitet og det som gir meg mening.

Anonymkode: 5f41c...6c2

Gjest Adobyen
Skrevet (endret)

Mye, tipper 8/10, men jeg må dessverre snakke i fortid siden jeg ble syk.  I ettertid vil jeg si at det var nærmere 9/10, for man ser det ikke før etterpå hvor mye jobben betydde.  Det er ikke selve jobben med produksjon av plastbåter jeg tenker på, men spenningen da vi laget nye modeller og gleden ved å fullføre større leveranser, den tilfredsstillelsen og med en hyggelig bonus på kontoen.  Alle gledet seg selvfølgelig til ferie, endelig etter et tøft år. I ferien gjorde vi andre ting og slappet av. Det var så godt.  Som ufør forstår jeg at fridager betyr mest når man skal tilbake til jobb når ferien er slutt.  Helgene betydde også mer før. Nå er de kjedelige, alle dager er like.

Man vet ikke hva man har før man mister det. Jeg jobbet mye og hadde ikke så veldig mye privatliv, for det var jeg for sliten til.  Som ufør må man liksom starte på nytt.  Vet ikke om det var forståelig.

Endret av Adobyen
Skrevet

5/10

Liker godt kollegaene mine, har en flott leder og tjener temmelig greit. Men jeg jobber for å leve og ikke motsatt. Jobber helt bevisst i offentlig administrasjon og ikke det private siden det fordrer en helt annen instilling til jobben. 

AnonymBruker
Skrevet

0/10. Det gjelder uansett yrke. Hater å måtte ha en jobb og måtte selge tiden min.

Anonymkode: 6d746...71a

AnonymBruker
Skrevet

1/10. Jeg jobber kun for å finansiere fritiden min. Jeg gjør en god jobb. Passer på å jobbe hele tiden, så dagen går så raskt som mulig. Allikevel er det umulig å skjule det bredeste gliset når jeg går ut av døren for dagen. 

Anonymkode: 6a353...a0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

10/10. Savner jobb i ferien. Sitter på laptopen på kveldstid og småjobber litt. 

Anonymkode: 1769d...08d

Skrevet

Jobben er min viktigste sosiale arena, hvor stusselig det enn høres ut.

Selve jobben er til tider slitsom. Totalt vil jeg si 5/10.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...