mischa92 Skrevet 3. juli 2022 #1 Skrevet 3. juli 2022 Hvor gammel mener dere et barn bør være før hen kan være hjemme alene om natten? Jeg er alenemor, og må av og til jobbe frem til 02:30. Gutten er 13 år, å ønsker å være hjemme alene. Han legger seg selv kl 22:30, men er usikker på om det egentlig er innafor. Få høre deres meninger.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #2 Skrevet 3. juli 2022 Det kommer an på barnet (modenhet etc). Er du tilgjengelig på telefon om noe skulle skje? Er det evt noen i nærheten som kan ta en tur hvis det er behov for det? Jeg tenker at det ikke skader å prøve. Det er en del av å modnes. Anonymkode: e0ef5...85f 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #3 Skrevet 3. juli 2022 Kommer fullstendig an på barnet, og litt på omgivelsene (tilgang på naboer, type bolig etc). Min trettenåring kunne fint vært hjemme over natten om hun ikke ble husredd. Min tiåring vil helt garantert ikke være i stand til det om tre år. Anonymkode: aade8...4dc 1
mischa92 Skrevet 3. juli 2022 Forfatter #4 Skrevet 3. juli 2022 (endret) Jeg jobber 5 minutter unna, og er tilgjengelig på telefon. Søstra mi bor 100meter unna. Han er veldig selvstendig, så det er ikke noe problem. Ikke spesielt husredd heller. Vi bor i rekkehus. Endret 3. juli 2022 av mischa92
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #5 Skrevet 3. juli 2022 mischa92 skrev (25 minutter siden): Jeg jobber 5 minutter unna, og er tilgjengelig på telefon. Søstra mi bor 100meter unna. Han er veldig selvstendig, så det er ikke noe problem. Ikke spesielt husredd heller. Vi bor i rekkehus. Da hadde jeg ikke hatt noen problemer med å la han få kvelden alene. Anonymkode: e0ef5...85f 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #6 Skrevet 3. juli 2022 mischa92 skrev (4 timer siden): Hvor gammel mener dere et barn bør være før hen kan være hjemme alene om natten? Jeg er alenemor, og må av og til jobbe frem til 02:30. Gutten er 13 år, å ønsker å være hjemme alene. Han legger seg selv kl 22:30, men er usikker på om det egentlig er innafor. Få høre deres meninger. mine var 12,16 og 19 første gang, men da passet jo storebror på 19 på. Hvis gutten din er alene så er 13 kanskje litt for tidlig, kunne fint latt 16 og 19 åringen være hjemme helt alene,men aldri 12åring. men siden vi skulle i brylup så var de alene hjemme en langhelg i slutten av mai Anonymkode: b1848...10b 1
Tomas77 Skrevet 3. juli 2022 #7 Skrevet 3. juli 2022 Null stress når du jobber så nær. Hvis han synes det er ok kommer han til å kose seg glugg i hjel. 1
boblevann Skrevet 3. juli 2022 #8 Skrevet 3. juli 2022 mischa92 skrev (6 timer siden): Jeg jobber 5 minutter unna, og er tilgjengelig på telefon. Søstra mi bor 100meter unna. Han er veldig selvstendig, så det er ikke noe problem. Ikke spesielt husredd heller. Vi bor i rekkehus. Hvis jeg visste at søsteren var hjemme og evt kunne bistå, eller hvis jeg potensielt kunne dratt fra jobb i nødstilfeller - hadde jeg nok latt ungen prøve seg nå 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #9 Skrevet 3. juli 2022 mischa92 skrev (9 timer siden): Hvor gammel mener dere et barn bør være før hen kan være hjemme alene om natten? Jeg er alenemor, og må av og til jobbe frem til 02:30. Gutten er 13 år, å ønsker å være hjemme alene. Han legger seg selv kl 22:30, men er usikker på om det egentlig er innafor. Få høre deres meninger. Jeg hadde aldri gjort det men leser her inne at en del gjør det.. Og da med mye mindre søsken de skal ha ansvar for og! Anonymkode: 9da49...ff5 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #10 Skrevet 3. juli 2022 Vil si 13 er mer enn gammelt nok ut fra avstand til jobb og at du kun kommer hjem litt seint på natten. Selv sov jeg i telt langt til fjells fra jeg var 10 år, men man må jo bare prøve seg frem. Anonymkode: a0e74...09e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå