AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #1 Skrevet 3. juli 2022 Hei! Etter flere spontanaborter tidlig, så har jeg nå etter nylig fryseforsøk i styrt syklus begynt å tenke på om jeg burde øke dosen med progesteron selv. Jeg spurte på klinikken, men fikk ikke noe særlig tilbakemelding på det. Jeg går på 3x lutinus. Jeg har en venninne som gikk på det samme, men som fikk målt progesteronet sitt fordi hun tilhørte en klinikk i Danmark ifbm. eggdonasjon. Hun fikk påvist veldig lave tall og tok derfor ekstra (cyclogest rektalt). Hun mener at man ikke kan få for mye progesteron fordi kroppen kun tar opp det den trenger. Jeg har prøvd å google dette, men blir ikke helt klok. Noen som har vet noe eller har egen erfaring? Tenk om jeg mister fordi jeg har for lavt nivå.. Men hvis kroppen kan ta opp for mye ønsker jeg selvsagt ikke å gjøre det. Anonymkode: f3c2b...bd5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #2 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun mener at man ikke kan få for mye progesteron fordi kroppen kun tar opp det den trenger. Anonymkode: f3c2b...bd5 Det tror jeg hun har rett i. Vi hadde tre IVF-forsøk uten hell. På det fjerde og siste forsøket fikk jeg både ekstra mye progesteron og gjorde også et par andre endringer, og resultatet ble friske og fine tvillinger. Jeg aner jo ikke om det var progesteronet som gjorde susen, men det skader ikke å prøve. Anonymkode: 93e12...688
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #3 Skrevet 3. juli 2022 Jeg ville vært forsiktig med å dosere selv. Men da jeg hadde ivf-forsøk i Danmark (ikke eggdonasjon) så var standard dosen deres av Lutinus 4 om dagen og ikke 3 som står i pakningsvedlegget. Og de tok blodprøve på tilbakesettingsdagen og vurderte hvorvidt jeg i tillegg skulle ta crinone i tilfelle kroppen ikke absorberte det godt nok. Det ble ikke aktuelt for min del. På den norske klinikken så tok jeg den doseringa som sto i pakningsvedlegget. Anonymkode: 63627...22c
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #4 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville vært forsiktig med å dosere selv. Men da jeg hadde ivf-forsøk i Danmark (ikke eggdonasjon) så var standard dosen deres av Lutinus 4 om dagen og ikke 3 som står i pakningsvedlegget. Og de tok blodprøve på tilbakesettingsdagen og vurderte hvorvidt jeg i tillegg skulle ta crinone i tilfelle kroppen ikke absorberte det godt nok. Det ble ikke aktuelt for min del. På den norske klinikken så tok jeg den doseringa som sto i pakningsvedlegget. Anonymkode: 63627...22c Altså om jeg skulle ta crinone i tillegg til Lutinus. Anonymkode: 63627...22c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå