Gå til innhold

overdriver jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har to barn under 6 år. den minste tok en kule i maten til den eldste. Fikk beskjed fra far om å gi seg og ta bort den kulen. Ingen hørte så far tok kulen, og la den på bordet og slo alt han kunne, så kulen smadret over alt. Et saftglass veltet over hele meg og bordet, og minste ble lei seg mens eldste ble bare sjokkert. 

Jeg synes dette er uaktuelt. han viser barna at slik oppførsel er greit. 

overdriver jeg??

Anonymkode: 7ac19...87e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker helt ærlig at av og til må man vise at nok er nok. Dumt at glasset veltet, men ellers tenker jeg det av og til må være lov å vise at sånn går det når dere ikke hører etter. Ingen ble skadet, barna ha skjønt at han bestemmer til en annen gang. Slutt med bomullsoppdragelsen. 

Anonymkode: d27da...a4c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

At nok er nok er en ting. Men jeg mener en kunne tatt kulen unna istedenfor å knuse den. Det har ingenting med bomullsoppdragelse. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg, uakseptabel oppførsel av far. Hvordan viser han at nok er nok? Med å få meltdown? Målet er å lære barna å regulere følelsene sine. Far er et særdeles dårlig forbilde for det.

Anonymkode: f4466...233

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi har to barn under 6 år. den minste tok en kule i maten til den eldste. Fikk beskjed fra far om å gi seg og ta bort den kulen. Ingen hørte så far tok kulen, og la den på bordet og slo alt han kunne, så kulen smadret over alt. Et saftglass veltet over hele meg og bordet, og minste ble lei seg mens eldste ble bare sjokkert. 

Jeg synes dette er uaktuelt. han viser barna at slik oppførsel er greit. 

overdriver jeg??

skjønner at han reagerer,men dette var for kraftig. Og ikke greit

Anonymkode: 788a9...b42

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han reagerte kraftig fordi han kanskje har opplevd at noen nære har blitt kvalt av gjenstand i halsen? Er jo det som fort kunne ha skjedd der, er livsfarlig… 

Bra at kulen ble oppdaget. Og tror ikke barna gjør sånt igjen. 

Er dette engangstilfelle, er det nok bare å se mellom fingrene på utbruddet hans. 

Anonymkode: d263a...382

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...