AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #1 Skrevet 3. juli 2022 Av de jeg har snakket med og møtt er det kun overvektige og ekstremt overvektige som har klaget på høyre matvarepriser. De har virkelig ikke innsikt i at de jo nettopp bør spise mindre, og det vil være bra for kroppen deres. Hvordan kan man forklare det på en «pen» måte? Antar de blir krenket hvis jeg sier det som det er. Anonymkode: f92a1...db1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #3 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Av de jeg har snakket med og møtt er det kun overvektige og ekstremt overvektige som har klaget på høyre matvarepriser. De har virkelig ikke innsikt i at de jo nettopp bør spise mindre, og det vil være bra for kroppen deres. Hvordan kan man forklare det på en «pen» måte? Antar de blir krenket hvis jeg sier det som det er. Anonymkode: f92a1...db1 Ha ha, tanken slo meg da det kom frem at PepsiMax ble over 30 prosent dyrere! At jeg like godt kan droppe alt som heter brus. Anonymkode: c798d...5b1 2 1
Gjest Celina holmkold Skrevet 3. juli 2022 #4 Skrevet 3. juli 2022 Det er faktisk ikke bare overvektige, det er ganske mange studenter også. Jeg er student, og har budsjett på 8600kr, 5000 av de skal leien, og har 1600kr å spise på. Jeg måtte kutte treningasbo, og få ekstra støtte av familien min. Så nei, det er absolutt ikke bare overvektige som klager. Sunn mat er kjent for å være dyrere enn usunn mat, så jeg skjønner ikke hva påstanden din kommer av. Hvis den er basert på forskning må du gjerne legge igjen en link☺️
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #5 Skrevet 3. juli 2022 Dette kan bli en lang sommer 🥱 Skal bli godt når disse ungene her begynner på skolen igjen Anonymkode: b4225...cb3 12 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #6 Skrevet 3. juli 2022 Jeg syntes denne prisøkningen er et godt "skjult" tiltak mot fedme!. Jublet når jeg så prisene på kjøtt, smågodt og brus. Jeg spiser kun vegansk å grønnsakene hadde ikke steget noe, så kanskje flere blir ops på og spise mer grønt fremover 😊 Anonymkode: 6c700...d76 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #7 Skrevet 3. juli 2022 Jeg er ikke overvektig, men etter å ha vært på butikken i helga så har jeg tenkt å planlegge måltider bedre, lage eget brød og bare ukeshandle. Jeg vil tro at dette får oss til å spise sunnere, kaste mindre mat og bli mer bevisst på hva vi spiser når alt er dyrere. Anonymkode: 41473...45c 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #8 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Av de jeg har snakket med og møtt er det kun overvektige og ekstremt overvektige som har klaget på høyre matvarepriser. De har virkelig ikke innsikt i at de jo nettopp bør spise mindre, og det vil være bra for kroppen deres. Hvordan kan man forklare det på en «pen» måte? Antar de blir krenket hvis jeg sier det som det er. Anonymkode: f92a1...db1 Jeg er mellom normal og under, jeg har skyhøy forbrenning og sliter nå veldig med prisene. Anonymkode: a9023...b19 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #10 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg syntes denne prisøkningen er et godt "skjult" tiltak mot fedme!. Jublet når jeg så prisene på kjøtt, smågodt og brus. Jeg spiser kun vegansk å grønnsakene hadde ikke steget noe, så kanskje flere blir ops på og spise mer grønt fremover 😊 Anonymkode: 6c700...d76 Grønnsaker har ikke steget noe? Det har de jo! Anonymkode: efe13...e0a 8 1
BobbySocks Skrevet 3. juli 2022 #11 Skrevet 3. juli 2022 Og jeg som trodde det var de med dårlig råd som klagde. 11 2
Titania Skrevet 3. juli 2022 #12 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Av de jeg har snakket med og møtt er det kun overvektige og ekstremt overvektige som har klaget på høyre matvarepriser. De har virkelig ikke innsikt i at de jo nettopp bør spise mindre, og det vil være bra for kroppen deres. Hvordan kan man forklare det på en «pen» måte? Antar de blir krenket hvis jeg sier det som det er. Anonymkode: f92a1...db1 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg syntes denne prisøkningen er et godt "skjult" tiltak mot fedme!. Jublet når jeg så prisene på kjøtt, smågodt og brus. Jeg spiser kun vegansk å grønnsakene hadde ikke steget noe, så kanskje flere blir ops på og spise mer grønt fremover 😊 Anonymkode: 6c700...d76 Skal ikke bare nekte overvektige tilgang til å kjøpe noe som helse mat frem til de nærmer seg normalvektige da? 🤦🏼♀️ 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #13 Skrevet 3. juli 2022 Da har du ikke møtt og snakket med mange som ikke er overvektige. Eventuelt har dere snakket om noe annet enn matvareprisene. Er det du eller de overvektige som har kommet inn på matvareprisene når dere har møttes/snakket? Er det sånn å forstå at de du har snakket med som ikke er overvektige har nevnt at de ikke bryr seg om økningene i matvareprisene, eller har de ikke nevnt økningen i det hele tatt? Har du snakket med andre "grupperinger"? Tenåringsforeldre? Minstepensjonister? Studenter? Lavtlønte? Storfamilier? Nei,dette er bare nok en idiotisk "teori" tenkt ut av en under gjennomsnittet reflektert og gjennomtenkt person... Anonymkode: a8522...336 9 2
NenehGoji Skrevet 3. juli 2022 #14 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg syntes denne prisøkningen er et godt "skjult" tiltak mot fedme!. Jublet når jeg så prisene på kjøtt, smågodt og brus. Jeg spiser kun vegansk å grønnsakene hadde ikke steget noe, så kanskje flere blir ops på og spise mer grønt fremover 😊 Anonymkode: 6c700...d76 Endel grønnsaker og frukt er jo ganske dyrt ifh. til "normalen", tomatene har vært oppi 50,- for kiloen, agurk har også vært dyrt, gulrøtter går opp i pris nå og det meste av frukt ligger godt over 30,- for kiloen. 7
Nevrosererroser Skrevet 3. juli 2022 #15 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg syntes denne prisøkningen er et godt "skjult" tiltak mot fedme!. Jublet når jeg så prisene på kjøtt, smågodt og brus. Jeg spiser kun vegansk å grønnsakene hadde ikke steget noe, så kanskje flere blir ops på og spise mer grønt fremover 😊 Anonymkode: 6c700...d76 Da vil jeg gjerne vite hvor du handler for i butikken min var prisene på blomkål, sellerirot, kaffe, olivenolje, fryseprodukter som bær, avokado, erter og diverse gått opp. Det samme hadde mye annet så kassalappen min var fri for animalske produkter men hadde rimelig mye høyere sluttsum i går enn den ville hatt i forrige uke. Unntaket var jordbær på tilbud. 7
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #16 Skrevet 3. juli 2022 Nå får du gi deg. Det er jo den sunneste maten som er dyrest. For en sunn barnefamilie vil det være grunn til å klage på matvareprisene. Som singel hadde jeg ikke trengt stort. Kunne glatt spist en bit rå fisk uten tilbehør og kallt det middag. Anonymkode: 26f9a...905 8
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #17 Skrevet 3. juli 2022 Kjenner både undervektige, normalvektige og overvektige som klager over prisene. Har i dag sett på hva som er på tilbud i matbutikkene, og det er brus og sjokolade. Ting jeg ikke kjøper. Jeg er overvektig, men liker ikke brus, junk, sjokolade osv. Og jeg spiser betraktelig mindre enn min undervektige venninne. Anonymkode: 19372...511 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #18 Skrevet 3. juli 2022 Haha xD Snart er dei feite slanke liksom? Anonymkode: 5e270...4a3 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #19 Skrevet 3. juli 2022 Prisøkningen går veldig utover mange småbarnsfamilier. Anonymkode: 04a13...462 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #20 Skrevet 3. juli 2022 Nevrosererroser skrev (12 minutter siden): Da vil jeg gjerne vite hvor du handler for i butikken min var prisene på blomkål, sellerirot, kaffe, olivenolje, fryseprodukter som bær, avokado, erter og diverse gått opp. Det samme hadde mye annet så kassalappen min var fri for animalske produkter men hadde rimelig mye høyere sluttsum i går enn den ville hatt i forrige uke. Unntaket var jordbær på tilbud. Jeg handler på innvandrerbutikken i byen min 😊 Anonymkode: 6c700...d76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå