AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #1 Skrevet 3. juli 2022 Typen min vil jeg skal skaffe psykolog pga sjalusiproblemene mine. Jeg har vært sammen med typen et år nå. Han har jentevenner, noe som ikke er et problem i seg selv. Jeg har ingenting imot at han snakkar med jenter på jobb eller er med jenter fra vennegjengen. Det er bare hyggelig selvfølgelig. I februar i år inviterte han en veninne( la oss kalle henne Kari) hjem for å se film alene. De har vært roomies i et halvt år for lenge siden. Jeg sa jeg ikke var komfortabel med det, og de avlyste. Og senere har han tatt en kaffe alene med henne. Noe som gjorde at jeg gråt hele kvelden. Når jeg først foreslo at jeg og Kari kunne møtes, sa han at jeg reagerte så voldsomt og derfor ikke skulle opprettholde kontakten. Pga dette stoler jeg ikke på han og begynner å lure på om han liker reaksjonene han får fra meg… han sender bilder av jenter som ser inn i kamera på fest, og kjefter og sier han tok bilde av bordet ect og at jeg overdramatiserer. Han har begynt å ha streaks med en jente han har kjent lenge, og jeg har bare begynt å bli stille fordi han sykeliggjør meg. Har dere noen tips? Jeg føler jeg er god til å kommunisere men i dette tilfellet ved jeg ikke lengre hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 34d15...7a7 1
Nymerïa Skrevet 3. juli 2022 #2 Skrevet 3. juli 2022 Det er ikke godt å si hva som skjer her, men det høres ikke ut som et forhold noen bør være i. Hvis det stemmer at han gjør ting for å såre deg så skjønner vel du også at denne mannen skal du holde deg unna. Hvis du er paranoid og innbiller deg at han gjør ting for å såre deg, så bør du vel uansett ikke være i et forhold. Samme resultat. 2 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #3 Skrevet 3. juli 2022 Hvis du ikke vet hva det er, les om gaslighting. Se om du kjenner deg igjen. Dette er ikke et sunt forhold å være i. ❤ Anonymkode: 28840...d97 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #4 Skrevet 3. juli 2022 Han gjør det ikke akkurat noe bedre for deg, når han fyrer på med bilder slikt. Han liker kanskje at du blir sjalu?! Kanskje du også skulle ha gått ut med kompiser/kollegaer på kaffe eller ha film kveld. Hør om han syns det er greit? Anonymkode: c8ec3...779 2
Pissmaur Skrevet 3. juli 2022 #5 Skrevet 3. juli 2022 Æsj, for en ekkel fyr. Gå videre, og slipp bekymringen. Manglende tillit lar seg sjeldent reparere. 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #6 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Typen min vil jeg skal skaffe psykolog pga sjalusiproblemene mine. Jeg har vært sammen med typen et år nå. Han har jentevenner, noe som ikke er et problem i seg selv. Jeg har ingenting imot at han snakkar med jenter på jobb eller er med jenter fra vennegjengen. Det er bare hyggelig selvfølgelig. I februar i år inviterte han en veninne( la oss kalle henne Kari) hjem for å se film alene. De har vært roomies i et halvt år for lenge siden. Jeg sa jeg ikke var komfortabel med det, og de avlyste. Og senere har han tatt en kaffe alene med henne. Noe som gjorde at jeg gråt hele kvelden. Når jeg først foreslo at jeg og Kari kunne møtes, sa han at jeg reagerte så voldsomt og derfor ikke skulle opprettholde kontakten. Pga dette stoler jeg ikke på han og begynner å lure på om han liker reaksjonene han får fra meg… han sender bilder av jenter som ser inn i kamera på fest, og kjefter og sier han tok bilde av bordet ect og at jeg overdramatiserer. Han har begynt å ha streaks med en jente han har kjent lenge, og jeg har bare begynt å bli stille fordi han sykeliggjør meg. Har dere noen tips? Jeg føler jeg er god til å kommunisere men i dette tilfellet ved jeg ikke lengre hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 34d15...7a7 Jeg er mann, så dette er fra mitt perspektiv. Det høres ikke ut som at du er sykelig sjalu, for meg hadde det vært veldig rart hvis kona mi skulle dra alene på besøk til en gift mann og se på film, også at de skal gå på kafe alene. Det virker også som at han provoserer fram reaksjoner hos deg med de festbildene du nevner. men nå er de slik at han har lov til å gjøre det han vil, å gå på kafe med hvem han vil, og du kan si at du ikke liker det. kanskje dere heller burde gått til en parterapaut ett par timer? Anonymkode: 85f82...eb3 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #7 Skrevet 3. juli 2022 Vanskelig å si om han er dodgy eller du veldig sjalu, men høres ikke ut som en match. Anonymkode: 14eec...81f 1
Snickersogtwist Skrevet 3. juli 2022 #8 Skrevet 3. juli 2022 Alt i alt så høres dette bare ut som en dårlig match. Å gråte hele natten pga av en kaffidate er en overreaksjon, så kan godt forstå at han reagere den, men behovet for å «se film alene» med en vennine kan han sikkert legge fra seg . Endten så må du respektere at han har kvinnelige vennskap og dermed kommer til å tilbringe tid med den i grupper eller alene, eller så må han respektere at du har litt trust issues og tilrettelegge rundt det. Uten et kompromi kommer dette aldri til å vare. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #9 Skrevet 3. juli 2022 Fikk du ikke nok svar i forrige tråd om akkurat det samme? Anonymkode: 86a22...d02
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #10 Skrevet 3. juli 2022 Okei, så ja, du er sykelig sjalu om han ikke får henge med vennene sine. Men, han er også helt klart ikke til å stole på om han ikke lar deg møte vennene hans og snapper masse med andre jenter ut av det blå. Gå til psykolog og dump kisen. Anonymkode: ef428...011
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #11 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har dere noen tips? Gjøre det slutt. Anonymkode: 8ebe7...65d 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #12 Skrevet 3. juli 2022 Folk har ulike grenser for hva som er greit. Jeg ville ikke likt om typen og ei venninne hadde vært alene på en filmkveld. Han hadde uansett synes det hadde vært naturlig å inkludere meg på noe slikt. Å ta en kaffe med en venn av motsatt kjønn synes jeg er greit. Både hjemme på kjøkkenet og ute på kafé. Det er ute i public og mindre intimt. Vi har også avklart med hverandre at vi begge synes det er greit. Vi kjenner hverandres venner. Og skulle det være noen vi ikke har truffet enda, så prøver vi så godt vi kan å få det til, og synes det er bare hyggelig å bli kjent. Anonymkode: ae491...e60 2
Gjest Athena Catalina Skrevet 3. juli 2022 #13 Skrevet 3. juli 2022 Han respekter deg ikke, og nei dette høres ikke ut som sykelig sjalusi. Helt normalt å reagere på dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå