Gå til innhold

Er jeg mindre verdt enn kjæresten min som er mann?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker dere menn helt ærlig at vi kvinner er mindre verdt enn dere? Ja, jeg vet vi har kommet et langt stykke på vei når det kommer likestilling, men fortsatt. Føler likevel jeg er mindre verdt enn kjæresten min som er mann.

Anonymkode: 2156f...e5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det som gjør deg mindre verdt enn kjæresten din? Hva er det i så fall som gir et menneske verdi i dine øyne?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror helt oppriktig at en del menn har en slik tanke, ja. Mer eller mindre ubevisst. 

Kvinnekroppen, i alle fall. Dens eneste verdi er hvordan den ser ut og hva den kan produsere av barn.

Anonymkode: fceb8...cb8

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Tror du det er fordi HAN tenker sånn om dere TS? 

Jeg veit ikke om jeg ville følt det sånn i et forhold. Jeg er uansett singel, så nej, selvfølgelig tenker jeg ikke sånn! (er kvinne da) 

Anonymkode: 57234...016

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Tenker dere menn helt ærlig at vi kvinner er mindre verdt enn dere? Ja, jeg vet vi har kommet et langt stykke på vei når det kommer likestilling, men fortsatt. Føler likevel jeg er mindre verdt enn kjæresten min som er mann.

Anonymkode: 2156f...e5a

Nei.

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg tror helt oppriktig at en del menn har en slik tanke, ja. Mer eller mindre ubevisst. 

Kvinnekroppen, i alle fall. Dens eneste verdi er hvordan den ser ut og hva den kan produsere av barn.

Dette var rart. Om noe vil jeg tro de aller fleste menn verdsetter kvinnekroppen høyere enn "mannekroppen". 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I all verden, hva er det for slags miljø du vanker i? Dette har jeg aldri tenkt, har heller aldri møtt noen menn som har tenkt sånn.

Anonymkode: 65928...c16

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler kanskje det.

Men hjernen vet likevel at kvinner er mer verdt. Om det kun var 10 mennesker igjen på jorden hadde det vært bedre med 9 kvinner og 1 mann, enn 9 menn og 1 kvinne. 

Anonymkode: a2b4b...968

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo mye oftere motsatt, at kvinner mener de er mer verdt enn menn og at menns behov må vike for kvinners. Men det er og vanlig at kvinner får seg partnere som har mye høyere sosioøkonomisk status enn den. Det er vel derfor du føler deg underlegen. Ikke fordi du er kvinne, men fordi du gjennom å være kvinne har fått det en mann som har mye større sosioøkonomisk status enn deg

Anonymkode: 4e68d...1bc

Skrevet

Ryddet for nedsettende ytringer.

Rhodiola, adm.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan i helvete kan du ha sånne tanker i hue ditt???

Alle er like mye verdt!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: 127ed...02a

AnonymBruker
Skrevet

Sånn med tanke på antall voldtekter så har du jo et poeng.

Anonymkode: e2fc6...fd7

AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (På 3.7.2022 den 9.43):

Nei.

Dette var rart. Om noe vil jeg tro de aller fleste menn verdsetter kvinnekroppen høyere enn "mannekroppen". 

Som objekt ja. Til å se på, pule på, til å produsere barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.7.2022 den 9.18):

Dette går nok begge veier. Særlig her på KG er det nok mange som ser på menn som mindre verdt. Mye mindre fokus på bla menns seksualitet og hatet mot hvite menn er stort. 

Menn får for eksempel ikke tilbud om HPV vaksine selv om det i USA er flere som får kreft i hals pga hpv smitte ved oral sex enn kreft i hals av røking. 

"5 døde. Deriblant 5 kvinner og barn" 

Se bare på i Ukraina. All menn må bli igjen i landet. 

Anonymkode: 39958...f3e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så mye drit og oppgulp KG gjengen har på menn generelt, så går det begge veier

Anonymkode: 39958...f3e

• Liker 1
Skrevet
herzeleid skrev (På 3.7.2022 den 9.43):

Nei.

bare om den ser fin ut

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (3 minutter siden):

bare om den ser fin ut

Da må man kanskje spørre seg om hvorfor det er så viktig å føle seg verdsatt av menn? Hvis en mann ikke verdsetter deg, og snakker ned kroppen din, så er han vel ikke verdt å bruke tiden sin på?

Anonymkode: 88af8...e00

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Som objekt ja. Til å se på, pule på, til å produsere barn.

Trist du føler det slik.

Maleficenta skrev (6 minutter siden):

bare om den ser fin ut

Nei, men om du hadde hatt rett ville det i teorien redusert ‘verdien’ til nivå med en tilfeldig mann. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Føler heller på mange måter at det er motsatt. Seksualiteten vår er så ekkel, vi er griser og er alltid underlegne på datingmarkedet. Kroppene våre er ekle og ikke så smidige og fine som kvinners. Vi er så skumle og farlige. Kvinner ønsker seg ikke guttebarn. Ikke så veldig farlig om en mann dør i krig, men en kvinne derimot..

Samtidig er det en del huleboere som har gammeldagse forestillinger om at kvinner skal være underdanige og slikt, det er sant.

Heldigvis er de fleste av begge kjønn mer fornuftige enn som så, og å drive med kjønnskamp fører ikke til noe positivt.

Anonymkode: edb2d...c4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...