Gå til innhold

Tidskonto

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde tenkt å bruke tiskontoordningen fra nyttår av, slik at vi fikk en gradvis overgang til barnehageliv og arbeidsliv for vår lille familie. Ser nå hvorfor så få bruker ordninga! Manglende barnehageplasser! Jeg har ikke lyst å ha min lille datter hos en dagmamma som jeg ikke kjenner. Ønsker å ha henne i barnehage. Derfor kan det tenkes at vi tar ut full permisjon og håper vi får barnehageplass da. Eller - skal vi kanskje suge på labben noen måneder og ta oss permisjon uten lønn til vi får barnehageplass forhåpentligvis til sommeren.

Hva gjør dere?

Mener alle at dagmamma er best for små barn - da det er bråkete i barnehagen?

Jeg kjenner ikke nå at jeg har lyst å bruke min datter som et forsøksprosjekt i jakten på en god dagmamma. Vet det er mange gode, men vet at det er mange dårlige også.

:tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kun positiv erfaring med tidskonto. Jeg startet i 50% stilling da min datter var 9mnd. Vi var så heldig å ha en dagmamma vi kjente fra før.. Hvis vi ikke hadde hatt henne, tror jeg nok at vi hadde forsøkt å få barnehageplass.. Jeg hadde nok ikke levert barnet mitt hos noen jeg ikke var 110% sikker på! Jeg tror ikke barnehagen er noe bråkete sted på en småbarnsavdeling.

Jeg forstår ditt dilemma fullt ut!

Barnehageplasser midt i skoleåret er ikke lett å få tak i.. spesielt ikke i de store byene.

Vet du ikke om noen dagmamma da? Noen som dine venner har brukt?

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...