Gå til innhold

Barne far dro for å kjøpe sigaretter "kom aldri tilbake"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en 14 mnd gammel sønn med en mann som dro fra meg for 2 uker siden.

Vi har hatt ganske mange opp turer og nedturer i forholdet vårt, vi har gått fra hverandre flere ganger helt frem til vi bestemte oss for at vi skulle ha barn sammen.

Det hele begynte dagen før barne far dro, vi hadde en krangel om hvem som skulle ta oppvasken, jeg mente at siden jeg må passe på barnet (jeg er hjemmeværende mor) så er det bare fair at han gjør det etter jobben, han mente at jeg må gjøre det siden jeg ikke jobber og er bare hjemme uansett.

Krangelen strakk seg videre utover kvelden og jeg endte opp med å ta oppvasken.

Dagen etter begynte vi med en ny diskusjon om hvem som skulle dra på butikken å handle mat, jeg nektet siden det var faktisk meg som tok oppvasken dagen før. Mannen min sa greit jeg må kjøpe cigg uansett men han kom aldri tilbake.

Jeg har vært i kontakt med foreldrene hans men de sier de har hatt minimalt med kontakt med han de siste ukene, det virker som han ikke har noe lyst å snakke med meg lenger. Hva kan jeg gjøre i denne situasjonen, nå har jeg et barn, en leilighet som er alt for dyr for meg, jeg er ufør så økonomien strekker ikke til.

Hvem kan jeg kontakte?.

Anonymkode: 95938...cc2

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Familievernkontoret, få mekling så du kan bli registrert som aleneforelder hos Nav 

Anonymkode: b433b...55d

• Liker 17
Skrevet

Meld han savnet ihvertfall?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du er hjemmeværende med en sønn på 14 måneder. Hvor stort hus/leilighet har dere siden det er for mye arbeid for deg å ta oppvasken og støvsuge i løpet av de 9 timene far er på jobb? 

Anonymkode: e9a08...cb0

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er hjemmeværende med en sønn på 14 måneder. Hvor stort hus/leilighet har dere siden det er for mye arbeid for deg å ta oppvasken og støvsuge i løpet av de 9 timene far er på jobb? 

Det kommer an på barnet, ikke størrelsen på boligen. 

Anonymkode: d0383...b71

• Liker 29
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

Si opp boligen ihvertfall, og selg en del ting for å greie lånet / leia . Eier du kan du jo leie ut et rom?

Endret av lillevill
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg har en 14 mnd gammel sønn med en mann som dro fra meg for 2 uker siden.

Vi har hatt ganske mange opp turer og nedturer i forholdet vårt, vi har gått fra hverandre flere ganger helt frem til vi bestemte oss for at vi skulle ha barn sammen.

Det hele begynte dagen før barne far dro, vi hadde en krangel om hvem som skulle ta oppvasken, jeg mente at siden jeg må passe på barnet (jeg er hjemmeværende mor) så er det bare fair at han gjør det etter jobben, han mente at jeg må gjøre det siden jeg ikke jobber og er bare hjemme uansett.

Krangelen strakk seg videre utover kvelden og jeg endte opp med å ta oppvasken.

Dagen etter begynte vi med en ny diskusjon om hvem som skulle dra på butikken å handle mat, jeg nektet siden det var faktisk meg som tok oppvasken dagen før. Mannen min sa greit jeg må kjøpe cigg uansett men han kom aldri tilbake.

Jeg har vært i kontakt med foreldrene hans men de sier de har hatt minimalt med kontakt med han de siste ukene, det virker som han ikke har noe lyst å snakke med meg lenger. Hva kan jeg gjøre i denne situasjonen, nå har jeg et barn, en leilighet som er alt for dyr for meg, jeg er ufør så økonomien strekker ikke til.

Hvem kan jeg kontakte?.

Anonymkode: 95938...cc2

Er det leie eller eie, den boligen dere har? Hvem er det evt leiligheten står på, hvem har navnet sitt på leiekontrakten?

Anonymkode: b17c1...7c7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nav! Du må søke stønader som alenemor. Utvidet barnetrygd, overgangstønad. 

Kontakt husbanken for å søke bostøtte. 

Anonymkode: 27f10...510

• Liker 5
Skrevet

Dette ligner veldig på forhistorien til Nelson i Simpsons, faren hans skulle ut å kjøpe sigaretter og kom aldri tilbake…

Skjer det der i virkeligheten!?😳

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette må være troll. Flere ting som skurrer her:

• Planlegger å få barn etter å ha gått fra hverandre flere ganger,
  • Krangler om hvem som skal ta oppvasken.
  • Krangler om hvem som skal dra på butikken og handle mat.
  • Mann forduftet i 2 uker.
  • Ikke vært i kontakt med arbeidsgiver.

Nei, enten så er dette troll, eller så er det her snakk om svært umodne personer som i utgangspunktet ikke burde sette barn til verden.

Anonymkode: b3d47...e3c

• Liker 33
  • Nyttig 1
Skrevet

Er dette seriøst?

Dere burde ikke fått barn sammen når dere krangler så mye og ikke kan bli enige om hvem som tar oppvasken. 

Ikke minst med dårlig økonomi siden du er ufør og dere lever på hans inntekt.

Eier eller leier du? Hvis eier - selg og kjøp mindre eller lengre unna. Hvis leie - finn ny bolig og si opp leiekontrakten.

Du må ta ansvar for ditt liv og for barnets liv og kan ikke stole på barnefar. 

Stakkars barn.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Kontakt Dagbladet, så blir kanskje dette førstesiden:

Mann dro ut for å kjøpe sigaretter. Etter to uker står han fortsatt i butikken og vet ikke hvilket merke han skal velge.

Endret av - Brian
  • Liker 21
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette skjer i virkeligheten ja.

Min eks dro når barnet var 3 uker gammel. Han orket ikke skrikingen på natten, i tillegg plaget det han at jeg er mer glad i barnet enn han.

Han dro ut for å møte kompiser for lunch. Kom aldri hjem, svarte ikke telefonen. Viste seg han hadde dratt hjem til moren.

Han fikk aldri en ny sjanse 

Anonymkode: 3b7f3...2d7

• Liker 11
  • Hjerte 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Men da slipper dere å krangle hele tiden..

Dere har aldri passet sammen. Så ikke gå inn i forhold med han igjen.

Anonymkode: c7b4c...48e

• Liker 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det rettferdiggjør ikke det å stikke ut og kjøpe røyk og bli borte for alltid, da. Når man attpåtil har en unge sammen.

Usikker på om dette er sant da det var en veldig klisje, men om det er det, holder jeg 100% med TS. Det kan være jobb nok i seg selv å ta vare på babyen om det har vært sutring og styr hele dagen, og man skal gå i tillegg og støvsuge og vaske opp med barneskrik i bakgrunnen. 

Det beste hadde jo vært å legge babyen i armene på pappaen når han kommer hjem og ta den halvtimen husarbeid gjør (det gjør det her iallfall, med 100kvm å støvsuge, oppvaskmaskin - heldigvis, og vi rydder det strøkent hver kveld så vi slipper skippertakrydding).

Det er de eneste rådene jeg har, men skjønner godt husarbeid kan gå en på nervene og at det ikke alltid er lett å få til om man er sliten eller i underskudd på søvn. Men man stikker iallfall ikke av fra familien bare fordi huset henger litt på halv åtte.

Endret av mingus
  • Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette skjer i virkeligheten ja.

Min eks dro når barnet var 3 uker gammel. Han orket ikke skrikingen på natten, i tillegg plaget det han at jeg er mer glad i barnet enn han.

Han dro ut for å møte kompiser for lunch. Kom aldri hjem, svarte ikke telefonen. Viste seg han hadde dratt hjem til moren.

Han fikk aldri en ny sjanse 

Anonymkode: 3b7f3...2d7

Virker som å lage barn er digg, men ansvaret som kommer etter fødsel er aldri gjennomtenkt. Verken fra mor eller far. Å besteforeldre har med å sitte fast barnevakt så det blir frihet til å slappe av uten ansvar.

Håper han sterilisert seg! Så det ikke gjentar seg.

Anonymkode: c7b4c...48e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Dere har en forhistorie med masse krangling og brudd, men syntes likevel det var en god idé å få barn sammen? 

Når uenighet om hvem som skal ta oppvasken fører til at bf forsvinner ut av familien, attpåtil uten å gi lyd fra seg... Ærlig talt. Er dere 14 år, eller er dette tøys? Jeg håper på det siste. 

Anonymkode: 5531c...7c8

Tror TS spurte etter konstruktive råd, ikke meningsløse betraktninger. Om man ikke har noe nyttig å komme med kan man jo svare i en tråd hvor man har noe konstruktivt å bidra med. Kommer aldri til å forstå de som logger in på KG bare for å sutre og kritisere.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
mingus skrev (14 minutter siden):

Det rettferdiggjør ikke det å stikke ut og kjøpe røyk og bli borte for alltid, da. Når man attpåtil har en unge sammen.

Usikker på om dette er sant da det var en veldig klisje, men om det er det, holder jeg 100% med TS. Det kan være jobb nok i seg selv å ta vare på babyen om det har vært sutring og styr hele dagen, og man skal gå i tillegg og støvsuge og vaske opp med barneskrik i bakgrunnen. 

Det beste hadde jo vært å legge babyen i armene på pappaen når han kommer hjem og ta den halvtimen husarbeid gjør (det gjør det her iallfall, med 100kvm å støvsuge, oppvaskmaskin - heldigvis, og vi rydder det strøkent hver kveld så vi slipper skippertakrydding).

Det er de eneste rådene jeg har, men skjønner godt husarbeid kan gå en på nervene og at det ikke alltid er lett å få til om man er sliten eller i underskudd på søvn. Men man stikker iallfall ikke av fra familien bare fordi huset henger litt på halv åtte.

Det er jo dritlett å være hjemme med baby. Jeg har pappaperm og gjør sef alt husarbeid mens mor er på jobb. Det tar meg max en halvtime. Imens leker babyen på gulvet. 

Men å stikke av er jo sef uakseptabelt.

Anonymkode: 982a6...788

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (7 minutter siden):

Tror TS spurte etter konstruktive råd, ikke meningsløse betraktninger. Om man ikke har noe nyttig å komme med kan man jo svare i en tråd hvor man har noe konstruktivt å bidra med. Kommer aldri til å forstå de som logger in på KG bare for å sutre og kritisere.

Dette er jo en meningsløs betraktning. 

Anonymkode: 982a6...788

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...