AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #1 Skrevet 3. juli 2022 Hei! Jeg har en gutt på snart 9 mnd, som biter med engang han får puppen. Det er utrolig frustrerende, da jeg hadde håpet å kunne amme en god stund til.. Han biter hver eneste gang vi prøver, og jeg vil bare gråte, for det gjør så vanvittig vondt. Med mitt første barn gikk det over ganske fort, men denne gangen virker det som at det ikke kommer til å gå over. Nå pumper jeg en gang om dagen, og jeg haaaaater å pumpe. Noen som har noen gode råd? Anonymkode: fb1f5...b51
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #2 Skrevet 3. juli 2022 Tror ei fortalte at hun bet ungen sin tilbake for å få den til å slutte, det hjalp etter en gang. Men på ingen måte noe jeg anbefaler altså. Jeg har ikke opplevd det selv, da mine ikke hadde tenner innen de selv avslutta amminga. 6 mnd og 9 mnd. Forsøkt å si nei med tydelig stemme og tvinge av grepet? For å forsøke på nytt og gjenta ved behov. Tenker at barnet ikke må få gjøre deg vondt, men selvsagt ikke forstår hva det gjør. Anonymkode: 58ca5...5a1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #3 Skrevet 3. juli 2022 Nei da var det slutt på ammingen for min del. Hjalp ingenting hva jeg gjorde. Få bitt av meg brystvorta frister så lite, at det ble frem med flaska Anonymkode: b5da4...605 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #4 Skrevet 3. juli 2022 Ville ikke gitt på flaske istedet, for da kommer melken mye fortere og lettere. Noen barn foretrekker da dette, og blir frustrert av puppen. Nå hudker jeg ikke helt men mener jeg «kjeftet» og pakket vekk, så han kanskje skjønte at det var en dum idé. Men han fikk ikke noe alternativ, så har ble jo sulten og måtte spise. Ellers er det sikkert tenner som gjør at det klør som gjør at ungen biter. Det var i hvert fall litt gør hvert tannfrembrudd her. Så du kan jo prøve dånn middel til gummene? Anonymkode: d9f7a...b99 1
mingus Skrevet 3. juli 2022 #5 Skrevet 3. juli 2022 Ikke bit tilbake iallfall! 😅 Førstemann ble avskrekket ufrivillig her, han bet så jeg stokk til og skreik, og da ble han redd selv og skalv i underleppa til han satte i en gråt. Etter det gjorde han det ikke igjen. Lillesøster har fått 2 tenner nå og jeg sitter bare og venter på å bli skremt når hun kaver og det ikke er ordentlig spising, skal prøve å ikke traumatisere henne, men det er jo en veldig plutselig smerte på en veldig følsom plass, så man kan ikke gjøre så mye med det. 1
lisske Skrevet 3. juli 2022 #6 Skrevet 3. juli 2022 Er det på starten eller slutten av ammingen? om det er på starten ville jeg avsluttet og funnet på noe annet en stund. Om det er på slutten ville jeg fulgt nøye med på teknikken og koblet av med én gang barnet ikke dier mer, tenkt at det er et tegn på at sulten er mettet. Når det skjer ville jeg sagt tydelig at dette er vondt for mamma og lagt en finger mellom gommene bak tennene og avsluttet. Laget en tydelig «konsekvens» av tull med biting. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå