AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #1 Skrevet 3. juli 2022 Jeg er gravid i uke 25 og har fram til nå bare brukt stringtruse. Men så begynte jeg å tenke på hvor vanlig det er å bruke det under graviditet. Hvor lenge kunne dere gå med string før dere gikk over til truse. Personlig er jeg avhengig av string men kanskje det endrer seg etterhvert. Om dere måtte slutte, når var dere klare for å begynne igjen? Anonymkode: 7b77f...599
Pikeliten Skrevet 3. juli 2022 #2 Skrevet 3. juli 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er gravid i uke 25 og har fram til nå bare brukt stringtruse. Men så begynte jeg å tenke på hvor vanlig det er å bruke det under graviditet. Hvor lenge kunne dere gå med string før dere gikk over til truse. Personlig er jeg avhengig av string men kanskje det endrer seg etterhvert. Om dere måtte slutte, når var dere klare for å begynne igjen? Anonymkode: 7b77f...599 Brukte hele graviditeten. Begynte vel igjen da renselsen var ferdig og jeg ville ha på truse som ikke syntes gjennom alle klær.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #3 Skrevet 3. juli 2022 Jeg klarte ikke etterhvert. Husker ikke når, men underlivet ble hovent etterhvert. Og nå 4 år etter fødsel bruker jeg det sjeldrn Anonymkode: ea24d...1be 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #4 Skrevet 3. juli 2022 Brukte det gjennom hele graviditeten. Etter renselsen var ferdig etter fødselen, begynte jeg å bruke det igjen. Anonymkode: 6fc8e...e1b
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #5 Skrevet 3. juli 2022 Brukte det fram til ca uke 25-26. da var underlivet så hovent at de ble for små😂🆘 Anonymkode: e5671...1af
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #6 Skrevet 3. juli 2022 Uke 32 her og bruker det fremdeles, ser ingen grunn til å slutte med det. Jeg er så ukomfortabel i vanlig truse at her blir det nok string frem til fødsel 😊 Anonymkode: 3fd9d...7fc
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #7 Skrevet 3. juli 2022 Bruker enda. Uke 26. Men merker jeg foretrekker de med litt lavere liv, eller sklir/ruller de ned fra magen. Anonymkode: e512e...26d
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #8 Skrevet 3. juli 2022 Ingen grunn til å slutte om det føles komfortabelt? Virker litt stress (for ikke å snakke om sykt ubehagelig) etter fødsel da, med renselse osv - men opp til hver og en 😅 Anonymkode: f6b84...447
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #9 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Brukte det gjennom hele graviditeten. Etter renselsen var ferdig etter fødselen, begynte jeg å bruke det igjen. Anonymkode: 6fc8e...e1b Samme her, kjøpte bare større str så det ble mer behagelig etterhvert. Anonymkode: 5e4c7...79f
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #10 Skrevet 3. juli 2022 Brukte det hele graviditeten. Etter at den verste renselsen gav seg etter 2-3 uker begynte jeg med tampong og deretter stringtruseinnlegg. Anonymkode: 6cce4...6ae
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #11 Skrevet 3. juli 2022 Hadde på med string inn på fødestua. Og startet igjen etter renselsen var så liten at det holdt med et lite truseinnlegg Anonymkode: d4555...58b
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #12 Skrevet 3. juli 2022 14 minutter siden, AnonymBruker said: Brukte det hele graviditeten. Etter at den verste renselsen gav seg etter 2-3 uker begynte jeg med tampong og deretter stringtruseinnlegg. Anonymkode: 6cce4...6ae Man skal ikke bruke tampong, menskopp eller andre innvendige produkter under renselsen pga infeksjonsfare! Dette trodde jeg alle ble opplyst om på barsel. Bra det gikk bra med deg. Anonymkode: b8a35...09b 2 4
Mamajune11 Skrevet 3. juli 2022 #13 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man skal ikke bruke tampong, menskopp eller andre innvendige produkter under renselsen pga infeksjonsfare! Dette trodde jeg alle ble opplyst om på barsel. Bra det gikk bra med deg. Anonymkode: b8a35...09b Jeg har fått beskjed om at tampong er trygt så snart man ikke blør lenger alle 3 gangene.
Bruspulver Skrevet 3. juli 2022 #14 Skrevet 3. juli 2022 Bruker fortsatt stringtruse og er 41+4 uker på vei. Regner med det blir et lite opphold under renselsen, men ingen planer om å slutte å bruke stringtruse.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #15 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er gravid i uke 25 og har fram til nå bare brukt stringtruse. Men så begynte jeg å tenke på hvor vanlig det er å bruke det under graviditet. Hvor lenge kunne dere gå med string før dere gikk over til truse. Personlig er jeg avhengig av string men kanskje det endrer seg etterhvert. Om dere måtte slutte, når var dere klare for å begynne igjen? Anonymkode: 7b77f...599 Brukte det hele svangerskapet. Lot være under renselsen og gikk med det igjen når den var ferdig. Anonymkode: 5447e...7bc
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #16 Skrevet 3. juli 2022 Mamajune11 skrev (35 minutter siden): Jeg har fått beskjed om at tampong er trygt så snart man ikke blør lenger alle 3 gangene. Hvor bruke tampong om man ikke blør? Anonymkode: 5447e...7bc 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #17 Skrevet 3. juli 2022 Brukte string hele svangerskapet, og var tilbake på string da renselsen var over. Anonymkode: 67565...f87
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #18 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Man skal ikke bruke tampong, menskopp eller andre innvendige produkter under renselsen pga infeksjonsfare! Dette trodde jeg alle ble opplyst om på barsel. Bra det gikk bra med deg. Anonymkode: b8a35...09b Ingen fare så lenge man bytter ofte og har GOD hygiene både nedentil og på hendene når man bytter. Jeg fordrar ikke bind og jeg fordrar ikke vanlige bestemortruser. Er selv utdannet sykepleier med videreutdanning innen akuttsykepleie og i samråd med jordmor kom vi fram til at dette var forsvarlig for MEG, i MIN situasjon. Hva andre gjør er ikke egentlig min sak, men at tamponger og menskopp nærmest automatisk skal gi infeksjonsfare når blødningen er over er en gammel myte. Så lenge man er nøye med hygienen (noe som forøvrig er like viktig under mensen!!!) så går det som oftest bra. Skitne fingre som tørker kjapt med dopapir og går med det samme bindet hele dagen «fordi det ikke er fullt» er en vel så stor risiko for infeksjon både etter fødsel og under mensen. Anonymkode: 6cce4...6ae
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #19 Skrevet 3. juli 2022 3 hours ago, Mamajune11 said: Jeg har fått beskjed om at tampong er trygt så snart man ikke blør lenger alle 3 gangene. Tampong skal kun brukes når man blør av menstruasjon. Så at det er trygt når man er ferdig med å blø gir ingen mening Anonymkode: 958b4...da5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #20 Skrevet 3. juli 2022 Brukte string helt til fødestua😂 fikk kommentar fra jordmora om eg skulle ha den liltla trusa på meg når pressriene kom🤣 etter fødsel er det fram med bestemortrusene🫢 Anonymkode: 0f499...6de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå