Gå til innhold

Hjelp!! Midt i et angstanfall

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg føler at tunga hovner opp og at jeg ikke får puste ordentlig. Prøver å tenke at det ikke er sant, men det hjelper ikke. Har ingen å kontakte og er livredd, nesten så jeg ringer 113 men jeg vil ikke være den personen liksom. Men dette er vanskelig og jeg er sikker pp at jeg kommer til å dø

Anonymkode: 4c99b...d4e

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det nå TS ❤️ angstanfall er veldig skumle! Har du noen groundingteknikker du kan benytte? Pusteøvelser? Hjelper det å gå seg en tur? Ellers kan du kontakte mental helses hjelpetelefon. Klem

Anonymkode: d0408...6f0

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sikker på at du ikke kommer til å dø, og du er ikke alene om å ha angstanfall ❤️ Håper du klarer å slappe av etterhvert ❤️

Anonymkode: 359ed...cd6

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det nå ts? 

Varmer klemmer ❤

Anonymkode: 9c5d3...b6b

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakk høyt til deg selv. Du får ikke til å prate om du ikke får puste. Eneste som hjelper meg, det og å drikke noe. Så distrahere ved å ikke sitte å tenke på det. For jo mer du sitter å kjenner etter, jo verre blir det.

Anonymkode: b45d0...76f

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

❤️Det er så fælt, så føler med deg! Du kommer garantert ikke til å dø, selv om det kjennes sånn ut. Håper det har roet seg litt, eller helt gått over. Hvis ikke så gjør det det snart❤️

Anonymkode: 497b9...8ae

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg har prøvd drikke og snakke med meg selv, men det funker litt frem til jeg prøver å legge meg. Da kjennes det ut som noe tetter seg helt i halsen. Akkurat som ar jeg ikke klarer å svelge ordentlig. Føler det fortsatt og det er som ar det er helt tørt bakerst i ganen på en måte. Å at halsen er tett og tør og at det bare blir tettere. Jeg prøver å tenke at det bare er innbilning. Men hva hvis ikke? 

Jeg har ingen allergier eller noe. Så det er ikke noe som tilsier at halsen min skal hovne opp, men det føles så ekte at jeg blir redd. Det skjer så ofte når jeg skal legge meg og jeg er så utslitt... Jeg drakk kaffe litt sent i dag, ganske sent egentlig når jeg tenker meg om. Kan det være at koffeinen tuller med psyken min? Huff

Det er så vondt og jeg er så sliten. 

Anonymkode: 4c99b...d4e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sluttet helt med kaffe frem til du har det litt bedre. Det hjelper i alle fall ikke. 

Når jeg har det dårlig legger jeg meg og ser tiktok eller instagram reels til jeg sovner med skjermen i hånda. (Anbefaler ikke å gjøre det regelmessig, skjerm er jo ikke så bra for søvnen egentlig.)

Anonymkode: 6a2ed...746

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du hatt det sånn tidligere? Hatt angstanfall før?

Anonymkode: 4b79b...a71

AnonymBruker
Skrevet

Blir du generelt fort engstelig av fysiske fornemmelser? Neste gang kan du prøve å stå i kaldt vann i dusjen til du føler deg bedre 

Anonymkode: a0a51...d68

AnonymBruker
Skrevet

Å gjøre noe kan hjelpe. Brett sammen tøy, støvsug ol. Altså noe rutinpreget, så hendene gjør noe og hodet roer seg. 

Anonymkode: 41a8b...c1f

Skrevet

Å føle at halsen hovner opp eller at man har en klump i halsen er et ganske vanlig symptom på angst. Så selv om du blir redd for at det er noe faktisk farlig så husk at det er ikke det. Da hadde det ikke kommet og gått slik du opplever det. 

AnonymBruker
Skrevet

Ut på joggetur, hold deg i rask bevegelse.. etterhvert kjenner du ikke forskjell på rask puls = kroppslig bevegelse og rask puls=
adrenalin/angst

Anonymkode: 8c430...a03

AnonymBruker
Skrevet

Finn noe å fokusere på, feks finne røde ting i rommet. Da mister du litt av fokuset på anfallet, og verden blir mer normal igjen. Hyperventilerer du? Da er et tips å ta en hageslange og kutte av en del som er 30-50cm lang og puste gjennom denne.

Og til slutt, jeg vet det er fælt og skummelt med angstanfall, men du kommer ikke til å dø av det. Når du klarer å tro på det, så vil ikke anfallene lenger virke så skumle, og du kan komme fortere ut av dem.

Anonymkode: af5c3...5ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...