superduper123 Skrevet 2. juli 2022 #1 Skrevet 2. juli 2022 (endret) . Endret 2. august 2022 av superduper123
superduper123 Skrevet 3. juli 2022 Forfatter #3 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun har rett. Anonymkode: ad4ad...3cd Hvorfor mener du det? Tenker at det er litt sært å skulle betale for «ingenting»… 4 1
Gjest Anonym 77 Skrevet 3. juli 2022 #4 Skrevet 3. juli 2022 Selvsagt skal du ikke betale. I såfall hadde jeg forventet å få noe av drikken.
Silva Pluvialis Skrevet 3. juli 2022 #5 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hun har rett. Anonymkode: ad4ad...3cd Nei. Hvis de skal dele på summen, bør drikken også fordeles rettferdig. Hun kan ikke sitte igjen med alt, mens de andre ingenting, og samtidig kreve at de som ikke får noe skal betale. 10 3
superduper123 Skrevet 3. juli 2022 Forfatter #6 Skrevet 3. juli 2022 Anonym 77 skrev (2 minutter siden): Selvsagt skal du ikke betale. I såfall hadde jeg forventet å få noe av drikken. Hvordan skal jeg isåfall legge fram at jeg mener det? Føler meg som en gjerrigknark🥲
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #7 Skrevet 3. juli 2022 superduper123 skrev (1 minutt siden): Hvordan skal jeg isåfall legge fram at jeg mener det? Føler meg som en gjerrigknark🥲 Spør om vennen fortsatt har tenkt at dere skal dele drikken? Det er jo rart å be om penger fra dere, hvis ikke. Anonymkode: ccff7...698 3
Hotwife Skrevet 3. juli 2022 #8 Skrevet 3. juli 2022 superduper123 skrev (2 minutter siden): Hvordan skal jeg isåfall legge fram at jeg mener det? Føler meg som en gjerrigknark🥲 Du svarer at selvsagt skal dere dele på utgiftene ,og drikkevarene. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #9 Skrevet 3. juli 2022 1 minutt siden, Tvillingsjel said: Nei. Hvis de skal dele på summen, bør drikken også fordeles rettferdig. Hun kan ikke sitte igjen med alt, mens de andre ingenting, og samtidig kreve at de som ikke får noe skal betale. Er uenig i dette. Hvis de avtale at hun skulle kjøpe det og at de skulle spleise, så bør de gjøre det. Det er ikke bare hennes feil at den ikke ble drukket. Hvis en vennegjeng bestiller en hytte, men ingen møter opp utenom personen som betalte. Hytta kan ikke avbestilles. Er det riktig at hun skal bli sittende igjen med hele summen for hotellrommet bare fordi hun var den eneste som fikk brukt det? Ville hun ha kjøpt drikken dersom dere ikke hadde avtalt å spleise på den? Hvis det virkelig er så stort problem for dere å spleise på noe som bare hun får drukket, så får dere heller tilby å kjøpe drikken fra henne for 300kr. Anonymkode: 73791...141 8
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #10 Skrevet 3. juli 2022 Just now, AnonymBruker said: Er uenig i dette. Hvis de avtale at hun skulle kjøpe det og at de skulle spleise, så bør de gjøre det. Det er ikke bare hennes feil at den ikke ble drukket. Hvis en vennegjeng bestiller en hytte, men ingen møter opp utenom personen som betalte. Hytta kan ikke avbestilles. Er det riktig at hun skal bli sittende igjen med hele summen for hotellrommet bare fordi hun var den eneste som fikk brukt det? Ville hun ha kjøpt drikken dersom dere ikke hadde avtalt å spleise på den? Hvis det virkelig er så stort problem for dere å spleise på noe som bare hun får drukket, så får dere heller tilby å kjøpe drikken fra henne for 300kr. Anonymkode: 73791...141 *hytta, ikke hotellrom Anonymkode: 73791...141
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #11 Skrevet 3. juli 2022 superduper123 skrev (13 minutter siden): Hvorfor mener du det? Tenker at det er litt sært å skulle betale for «ingenting»… Hun har tapt 300 kr som alle skulle spleise på. Hun er 300 kr fattigere ergo folk må betale det de skylder. Anonymkode: ad4ad...3cd 3
Hotwife Skrevet 3. juli 2022 #12 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er uenig i dette. Hvis de avtale at hun skulle kjøpe det og at de skulle spleise, så bør de gjøre det. Det er ikke bare hennes feil at den ikke ble drukket. Hvis en vennegjeng bestiller en hytte, men ingen møter opp utenom personen som betalte. Hytta kan ikke avbestilles. Er det riktig at hun skal bli sittende igjen med hele summen for hotellrommet bare fordi hun var den eneste som fikk brukt det? Ville hun ha kjøpt drikken dersom dere ikke hadde avtalt å spleise på den? Hvis det virkelig er så stort problem for dere å spleise på noe som bare hun får drukket, så får dere heller tilby å kjøpe drikken fra henne for 300kr. Anonymkode: 73791...141 Helt enig, men da må hun å tilby å dele på drikken og. Ikke bare kreve betaling. 7 1
altflyter Skrevet 3. juli 2022 #13 Skrevet 3. juli 2022 Du må betale men vennen din må selvsagt gi deg din andel av drikken også 😊 2
Silva Pluvialis Skrevet 3. juli 2022 #14 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er uenig i dette. Hvis de avtale at hun skulle kjøpe det og at de skulle spleise, så bør de gjøre det. Det er ikke bare hennes feil at den ikke ble drukket. Hvis en vennegjeng bestiller en hytte, men ingen møter opp utenom personen som betalte. Hytta kan ikke avbestilles. Er det riktig at hun skal bli sittende igjen med hele summen for hotellrommet bare fordi hun var den eneste som fikk brukt det? Ville hun ha kjøpt drikken dersom dere ikke hadde avtalt å spleise på den? Hvis det virkelig er så stort problem for dere å spleise på noe som bare hun får drukket, så får dere heller tilby å kjøpe drikken fra henne for 300kr. Anonymkode: 73791...141 Men hvis TS skal betale for drikken så bør de jo fordele den dem i mellom? Det blir jo urettferdig at en person skal sitte igjen med drikken og pengene. 2 1
Magnifique Skrevet 3. juli 2022 #15 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Er uenig i dette. Hvis de avtale at hun skulle kjøpe det og at de skulle spleise, så bør de gjøre det. Det er ikke bare hennes feil at den ikke ble drukket. Hvis en vennegjeng bestiller en hytte, men ingen møter opp utenom personen som betalte. Hytta kan ikke avbestilles. Er det riktig at hun skal bli sittende igjen med hele summen for hotellrommet bare fordi hun var den eneste som fikk brukt det? Ville hun ha kjøpt drikken dersom dere ikke hadde avtalt å spleise på den? Hvis det virkelig er så stort problem for dere å spleise på noe som bare hun får drukket, så får dere heller tilby å kjøpe drikken fra henne for 300kr. Anonymkode: 73791...141 Jeg forstår hva du mener, men synes det er et litt «søkt» eksempel. En hytte kan man på en måte ikke «ta igjen» etterpå slik at alle får fordelen av å være der og nyte turen, mens drikken derimot kan nytes sammen ved en seinere anledning Så jeg er enig i at de avtalte å spleise på drikke, men da synes jeg det er helt rimelig at de alle sammen får en del av den hver. Det er rettferdig i mine øyne. 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #16 Skrevet 3. juli 2022 Det er allerede avtalt at det skal spleises på felles drikke. Da spleises det. Avtalen står jo fortsatt, at det er felles drikke. Og drikka må jo stå et sted. Så om ingen annen beskjed er gitt, så er det fortsatt felles drikke som skal spleises på. For ingen har sagt at personen tenker ta alt selv? Så det er ikke vits å antyde det heller, når avtalen er laget på forhånd Anonymkode: e7f2e...399 5
Kenelz Skrevet 3. juli 2022 #17 Skrevet 3. juli 2022 Så klart skal du betale din andel så lenge flasken blir delt. Avtale er en avtale.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #18 Skrevet 3. juli 2022 Dere må betale siden det var avtalt. Det er dumt om vedkommende som kjøpte drikken egentlig ikke har råd hvis det ikke var for spleisen. Drikken kan stå til dere kan dele den ved en senere anledning. Anonymkode: 91732...274 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #19 Skrevet 3. juli 2022 Da betaler du, også sier du, «flott nå har vi drikke til neste gang vi sees.» Eller, «gleder meg til vi skal kose oss med denne til helgen..» Anonymkode: 8b7c8...c06 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #20 Skrevet 3. juli 2022 Veldig kjipt for den personen som har lagt ut mye penger for drikke for dere alle da. Som personen ikke ellers ville kjøpe, regner jeg med. Avtalen var spleis, så da betaler du din del. Men dere tar jo selvfølgelig den drikken på neste treff, foreslå et nytt tidspunkt? Anonymkode: 23f36...95d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå