AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #1 Skrevet 2. juli 2022 Jeg blir bestandig stresset når jeg avtalter noe med eu venninne. F eks: i dag inviterte hun meg hjem til seg på ost og vin. Hun ville hente meg så jeg slapp buss. Jeg hadde sagt at jeg jobbet til kl 15 og jeg skulle gi beskjed når hun skulle komme etter at jeg hadde kommet hjem. Kl 1530 sender hun melding der hun skriver at hun var klar så jeg måtte bare gi beskjed når hun skulle komme. Det tar kun 10 minutter å kjøre hit. Jeg svarte at jeg hadde nettopp kommet hjem og at det var noen ting jeg måtte ordne før jeg dro Kl 16 skriver hun at hun skulle på en butikk i nærheten av meg, så hun kunne komme å hente meg samtidig Er det bare jeg som blir stresset av sånt? Anonymkode: b7614...deb
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #2 Skrevet 2. juli 2022 Nei, det der er grusomt. Har en kompis som er samme ulla. Skjønner ikke at de ikke kan finne roen i ditt eget selskap så lenge. Anonymkode: 4d6ab...6a2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #3 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det der er grusomt. Har en kompis som er samme ulla. Skjønner ikke at de ikke kan finne roen i ditt eget selskap så lenge. Anonymkode: 4d6ab...6a2 Det er sånn hver gang. Jeg takler stress dårlig 🤣 Anonymkode: b7614...deb
Maestro Skrevet 2. juli 2022 #4 Skrevet 2. juli 2022 Hun kunne jo ventet med butikken til du var klar da? Blir stressa av slik selv
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #5 Skrevet 2. juli 2022 Bare si til henne at du er litt treig og trenger mer tid 🤷♀️ Anonymkode: 37f04...798
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #6 Skrevet 2. juli 2022 Jeg har ei gammel venninne, og når vi avtaler å møtes, så sender ho melding ofte en halvtime før vi har avtalt å møtes, at ho sitter og venter på meg. Ja og da blir jeg stresset og må forte meg. Kan ho ikke holde seg i ro til vi møtes for søren. Anonymkode: 0e338...3d7 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #7 Skrevet 3. juli 2022 En av grunnene til at jeg har lite avtaler👍Desse endringene i siste liten er ekstremt stressende og irriterende. Av og til savner jeg”gamle dager” med fasttlf🙈Det var ikke gjort med et tastetrykk å endre avtaler da. (selv om jeg ikke ønsker mobiltlf død🤭). Anonymkode: ae7d9...cd8
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #8 Skrevet 3. juli 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Kl 16 skriver hun at hun skulle på en butikk i nærheten av meg, så hun kunne komme å hente meg samtidig Anonymkode: b7614...deb Mente hun at hun skulle dit med en gang, eller var det kanskje bare for å få litt lenger varsel enn 10 minutter, sånn at hun kunne handle før hun hentet deg? Jeg kunne gjort det samme, for å unngå at du måtte vente. Liker ikke å la folk vente. 😛 Men nå skal jeg prøve å huske på at noen kan bli stresset av dette og kanskje foretrekker å måtte vente litt. 👍 Anonymkode: e2c05...235 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #9 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg blir bestandig stresset når jeg avtalter noe med eu venninne. F eks: i dag inviterte hun meg hjem til seg på ost og vin. Hun ville hente meg så jeg slapp buss. Jeg hadde sagt at jeg jobbet til kl 15 og jeg skulle gi beskjed når hun skulle komme etter at jeg hadde kommet hjem. Kl 1530 sender hun melding der hun skriver at hun var klar så jeg måtte bare gi beskjed når hun skulle komme. Det tar kun 10 minutter å kjøre hit. Jeg svarte at jeg hadde nettopp kommet hjem og at det var noen ting jeg måtte ordne før jeg dro Kl 16 skriver hun at hun skulle på en butikk i nærheten av meg, så hun kunne komme å hente meg samtidig Er det bare jeg som blir stresset av sånt? Anonymkode: b7614...deb Jeg synes faktisk at det er du som er urimelig. Det virker som du tenkte at du når som helst skulle kunne sende en mld til din venninne. Med «nå er jeg klar!» og så skulle hun hoppe inn i bilen. Hvor vanskelig hadde det vært for deg å skrive feks «Jeg er ferdig på jobb klokka 15 og trenger litt tid etter dette. Supert om du kan hente meg klokka 16:45». Da blir det mye enklere for venninnen din å planlegge sine greier. Anonymkode: 13a56...86a 22 1 8
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #10 Skrevet 3. juli 2022 Jeg hadde blitt stressa hvis jeg var henne, skal hun gå på strå og vente til du føler deg klar? Du hadde gitt deg selv og henne mindre stress ved å avtale henting 17😬 Anonymkode: 218aa...a78 9 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #11 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes faktisk at det er du som er urimelig. Det virker som du tenkte at du når som helst skulle kunne sende en mld til din venninne. Med «nå er jeg klar!» og så skulle hun hoppe inn i bilen. Hvor vanskelig hadde det vært for deg å skrive feks «Jeg er ferdig på jobb klokka 15 og trenger litt tid etter dette. Supert om du kan hente meg klokka 16:45». Da blir det mye enklere for venninnen din å planlegge sine greier. Anonymkode: 13a56...86a Dette er jeg enig med; konkretiser tidspunkt så sparer man mye stress. Anonymkode: ae7d9...cd8 2 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #12 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er sånn hver gang. Jeg takler stress dårlig 🤣 Anonymkode: b7614...deb Det du ikke takler er visst å inngå konkrete avtaler med konkrete klokkeslett. Jeg hadde blitt stresset om jeg var din venninne. Anonymkode: 13a56...86a 11
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #13 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg blir bestandig stresset når jeg avtalter noe med eu venninne. F eks: i dag inviterte hun meg hjem til seg på ost og vin. Hun ville hente meg så jeg slapp buss. Jeg hadde sagt at jeg jobbet til kl 15 og jeg skulle gi beskjed når hun skulle komme etter at jeg hadde kommet hjem. Kl 1530 sender hun melding der hun skriver at hun var klar så jeg måtte bare gi beskjed når hun skulle komme. Det tar kun 10 minutter å kjøre hit. Jeg svarte at jeg hadde nettopp kommet hjem og at det var noen ting jeg måtte ordne før jeg dro Kl 16 skriver hun at hun skulle på en butikk i nærheten av meg, så hun kunne komme å hente meg samtidig Er det bare jeg som blir stresset av sånt? Anonymkode: b7614...deb Har hatt en sånn venninne jeg også. Skal kontrollere absolutt alt. Når vi skal møtes, at jeg kan overnatte hos henne hvis jeg er der en lørdag (er vi 14 år?), at jeg skal drikke på fest når jeg vil være edru, at jeg skal gå tur med henne fast hver onsdag for det passer hennes timeplan osv osv. Neste gang sier du at du tar bussen til henne så styrer du selv når du skal reise ut. Anonymkode: 3634d...b47
tangent Skrevet 3. juli 2022 #14 Skrevet 3. juli 2022 Jeg synes begge to gjør feil ting. Du som sier du er ferdig på jobb kl tre og gjør at hun går og tripper fra da og venter på deg. Hvis du visste at du trengte å gjøre deg klar og ha litt tid hjemme, så kunne du likegodt si at du er klar fra klokka seks eller noe. Hun bør selvfølgelig ikke mase. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #15 Skrevet 3. juli 2022 Hvorfor er dere så lite konkrete i avtalen? Og hvorfor kunne ikke du si "jeg er klar kl 17, du kan hente meg da"? Anonymkode: d7bfe...fdd 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #16 Skrevet 3. juli 2022 Tenk så stress for hun da. Eneste tidspunktet hun har å forholde seg til er kl 15, og kl 16 hadde det fortsatt ikke"skjedd" noe dersom du hadde fortsatt med greia di... Å gå hjemme og trippe og vente sånn er helt forferdelig.. og ikke kan man sette igang store prosjekter heller, aner jo ikke når man plutselig må dra. Anonymkode: 88097...94d 7 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #17 Skrevet 3. juli 2022 tangent skrev (1 time siden): Jeg synes begge to gjør feil ting. Du som sier du er ferdig på jobb kl tre og gjør at hun går og tripper fra da og venter på deg. Hvis du visste at du trengte å gjøre deg klar og ha litt tid hjemme, så kunne du likegodt si at du er klar fra klokka seks eller noe. Hun bør selvfølgelig ikke mase. Det hjelper ikke. Hadde jeg sagt kl 18, så hadde hun sendt mld kl 17 og sagt at hun var klar nå og jeg måtte gi beskjed hvis jeg også var klar før. Hun kan også sende melding å si kl 14 st nå er alt klart her til du kommer. Det var hun som sa at jeg skulle gi beskjed når jeg hadde kommet hjem og var klar. Anonymkode: b7614...deb
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #18 Skrevet 3. juli 2022 Du kan jo bare si at du tar bussen? Om hun skal hente deg så forstår jeg at hun gjerne vil slå to fluer i en smekk: butikken og hente deg. Anonymkode: d7eb5...b8d 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #19 Skrevet 3. juli 2022 Du blir invitert til en venninne som disker opp. Attpåtil kommer hun med bil og henter deg. Du er heldig. Ikke oppfør deg som rn prinsesse. Gjør klarere avtale om henting/ evt når du heller tar bussen. Det blir like mye stress for henne å ikke vite når du er klar som det blir for deg å få meldinger. Anonymkode: 232e9...1bf 3 2
Daria Skrevet 3. juli 2022 #20 Skrevet 3. juli 2022 Jeg oppfatter henne som på tilbudssiden mer enn masete og skjønner egentlig ikke helt hvorfor du stresser sånn - det er jo hun som går og venter på deg. Ta bussen neste gang eller avtal et konkret tidspunkt. 4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå