Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi var en liten gjeng som tok en blås og uheldig som vi var, stod politi like ved. De veivet oss inn og sa de hadde luktet hasj. De tok navn og personnummer og sa de skulle følge opp senere. Deretter lot de oss gå.

Blir det noen konsekvenser av dette?

Vi ikke ikke noe forelegg og ikke no annen info enn av de skulle sjekke det opp senere på kvelden.

Litt nerver nå....

Anonymkode: c2832...b18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en debatt om hva som skal gjøres med brukerdoser. Søk på "narkotwitter", da det er en del der som har greie på hva politiet kan og ikke kan gjøre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hva sa dere når de sa det luktet? Innrømmet dere det eller benektet dere?

Om dere innrømmet det så får dere en bot i posten, dette skjedde meg men er 10 år siden, da var boten på 2000 kr. 5 år senere dro jeg til USA og det var ikke noe problem. Skulle en gang senere jobbe på apotek, og klarte søke feil attest (jeg søkte om å få drive apotek), men fikk godkjent med bemerkning at jeg hadde blitt tatt innenfor narkotikaloven. Så det ligger enda i systemet 🙈

Om dere benektet eller ikke ville svare ja eller nei, så er politiet pliktig til å kjøre dere til legevakta for test. Gjør de ikke dette, så kan de ikke ta dere på noe. De kan si at de skal følge opp, men det kan bare bety at de kommer til å ringe på tlf og spørre igjen om dere røyket eller ei. Unngår dere å svare, så er det lite politiet får gjort med det. Da er det litt for sent å be om test. For da har dere nok lovlige verdier med stoffet i kroppen. Politiet gir aldri bot til noen som røyka for noen dager siden, de kan bare ta noen om de catcher dem der og da

Anonymkode: 19368...016

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Vi var en liten gjeng som tok en blås og uheldig som vi var, stod politi like ved. De veivet oss inn og sa de hadde luktet hasj. De tok navn og personnummer og sa de skulle følge opp senere. Deretter lot de oss gå.

Blir det noen konsekvenser av dette?

Vi ikke ikke noe forelegg og ikke no annen info enn av de skulle sjekke det opp senere på kvelden.

Litt nerver nå....

Hvor gamle er dere? Det er nok også relevant... er du 15 er det selvfølgelig en annen sak enn om du er 35.

Høres ikke ut som de kommer til å gjøre noe egentlig. Politiet kom på døra en gang jeg og noen andre hadde tatt MDMA og vi var åpenbart påvirket. De tok navnet til hun som bodde der og vi fikk beskjed om å dempe musikken, hørte ikke noe mer. Dette var i Oslo hvor de i alle fall da så litt mellom fingrene med slikt. Jeg har også vært på "undergrunnsfester" der politiet har vært og de gjorde ikke noe annet enn å observere, så hvis dere er voksne ville jeg ikke fått for mye noia.

Anonymkode: ffbd4...6ea

• Liker 2
Skrevet

En tidligere kompis var stoner. Røyka hjemme hver dag. Har vært razzia der, men ingen fengsel ihvertfall. Helt til han kjørte og krasja bilen til faren sin, uten lappen og skyhøy. Da anmeldte faren det og da ble det 3 uker i fengsel. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hvis du faktisk er så dum i hodet at du innrømmer sånne ting, så kan det hende at politiet finner på å sende en bot i posten eller noe. 

men dersom alle sammen nekter blankt, så tenker vel politiet at dem er "alt for mye arbeid" å etterforske saken videre. 

Anonymkode: 75152...18f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er i 40- og 50-årene faktisk og komisk nok eldre enn politimannen som stoppet oss.

Han spurte ingenting og vi måtte ikke svare på noe. Han sa ikke "har dere røyka", men han sa "Jeg vet hvordan hasj lukter og dere stod like ved oss".

Han noterte oss ned og sa han skulle sjekke det opp.

Jeg er litt nervøs men ser ut som det ikke er noe å bekymre seg over. Jeg vil ikke akkurat ha dette på navnet mitt i tilfelle jeg skal ut og reise og sånn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi er i 40- og 50-årene faktisk og komisk nok eldre enn politimannen som stoppet oss.

Han spurte ingenting og vi måtte ikke svare på noe. Han sa ikke "har dere røyka", men han sa "Jeg vet hvordan hasj lukter og dere stod like ved oss".

Jeg er litt nervøs men ser ut som det ikke er noe å bekymre seg over. Jeg vil ikke akkurat ha dette på navnet mitt i tilfelle jeg skal ut og reise og sånn.

Så du bryter loven, mener du er uheldig fordi dette blir oppdaget av politiet og har først i etterkant av lovbruddet innsett at det kan få konsekvenser? Er man 15 år kan det kanskje ikke forventes så mye konsekvenstenkning, men hvis du er over 40 er det jo veldig rart hvis du ikke tenker over at lovbrudd kan føre til at du får rulleblad?

Anonymkode: 119ee...b66

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så taperaktig, er ikke alkohol nok??

Anonymkode: 41ca7...63b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Håper det får følger. Det er dere som er dumme, ikke politiet. Har ingen respekt for folk som driver med narkotika. 

Anonymkode: ceb25...7d0

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så taperaktig, er ikke alkohol nok??

Anonymkode: 41ca7...63b

Nok for hva? Og komme i klammeri med politiet? Jo, absolutt, noen klarer det helg etter helg . 

Anonymkode: 527d2...005

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Handler vel ikke om å være flink men å oppføre seg . Det skader aldri å holde seg på den riktige sida av loven. Hvis vi er patetiske fordi vi vil være lovlydig så står jeg godt i det. 

Anonymkode: ceb25...7d0

1: Det skader aldri å holde seg på den riktige siden av loven
Jo, det gjør det. Historisk sett svært ofte. Det har eksistert svært drøye lover oppigjennom, og mange lover er slike du respekterer kanskje uten å ha satt deg inn i hvem de beskytter eller eksisterer for, og hvem som får sine liv ødelagte av dem.
Homofili var ulovlig for ikke altfor lenge siden. Ville du sagt det samme til en homofil mann som ble tatt for å ha en mannlig kjæreste da, om det fremdeles var ulovlig? Nei? Hvorfor ikke? Man kan jo bare velge å ikke ha en homofil kjæreste selv om man føler at man er homofil?

2: Oppføre seg
Hva er "oppføre seg"? Oppfører man seg om man røyker en sigarett og politiet lukter det? Hvem har bestemt at det er å ikke oppføre seg å røyke cannabis? Og hvorfor?

3: Patetisk fordi man ønsker å være lovlydig
Nei, ikke patetisk. Men kanskje litt korttenkt? Tenker du på hvorfor loven er slik den er, eller bare følger du dem blindt?
Det står i Norges lover at man ikke skal drepe andre mennesker. Det er ikke derfor jeg ikke er en morder. Jeg lar være å myrde folk fordi jeg FAKTISK har tenkt over saken og føler at mord er umoralsk, galt, forferdelig og så videre. Jeg holder fartsgrensa, ikke på grunn av loven, sånn egentlig - men fordi jeg har tenkt over saken, og det virker logisk at den er slik den er, akkurat der. Ofte ligger jeg langt under fartsgrensa fordi jeg ikke er enig i at høyere fartsgrense er trygt. Jeg tenker over ting. Det burde du også. 

Anonymkode: ea977...7b1

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Så det er dette politiet bruker ressursene sine på, mens de henlegger forbrytelser inkludert innbrudd, voldtekt, trusler og kroppsskade over en lav sko? Ikke rart de aldri har tid til å oppklare faktisk kriminalitet.

Anonymkode: 0ca6b...761

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Så det er dette politiet bruker ressursene sine på, mens de henlegger forbrytelser inkludert innbrudd, voldtekt, trusler og kroppsskade over en lav sko? Ikke rart de aldri har tid til å oppklare faktisk kriminalitet.

Anonymkode: 0ca6b...761

Det er jo to forskjellige avdelinger. Så du vil at politiet BARE skal sitte på kontor og ikke være synlig i gatene?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo to forskjellige avdelinger. Så du vil at politiet BARE skal sitte på kontor og ikke væsynlig i gatene?

Kanskje ta faktisk bakmenn og selgere ikke noen med lita joint? 

Anonymkode: 60764...c6f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er jo to forskjellige avdelinger. Så du vil at politiet BARE skal sitte på kontor og ikke være synlig i gatene?

Problemet med narkotika er at det erlett jus, lett å straffe, og gjør seg godt i oppklaringsrate-statistikker. Om narkotika-oppklaringsraten forsvinner fra statistikken ser politiet mye dårligere ut.

Dessuten har narkotika, til nå, ved en feiltolkning av loven, fungert som blankofullmakt for politiet til å foreta invasive og ubegrunnede ransakninger. 

Ikke rart politiet vil beholde loven som den er, og at NNPF har bred støtte i politiet. 

Anonymkode: 3d5d7...dc0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Problemet med narkotika er at det erlett jus, lett å straffe, og gjør seg godt i oppklaringsrate-statistikker. Om narkotika-oppklaringsraten forsvinner fra statistikken ser politiet mye dårligere ut.

Dessuten har narkotika, til nå, ved en feiltolkning av loven, fungert som blankofullmakt for politiet til å foreta invasive og ubegrunnede ransakninger. 

Ikke rart politiet vil beholde loven som den er, og at NNPF har bred støtte i politiet. 

Anonymkode: 3d5d7...dc0

NNPF ja kunne prate mye om de…. Men skal ikke starte blir vare så sinna ,,,

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Kanskje ta faktisk bakmenn og selgere ikke noen med lita joint? 

Kanskje politiet kommer i kontakt med bakmennene gjennom de med ei lit joint? :klaske:

AnonymBruker
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 3.7.2022 den 16.24):

Og man kan komme i psykisk ubalanse om man begynner med dette før hjernen er ferdig utviklet. De fleste begynner med hasj/alkohol rundt 15 år. Det er fortsatt mange år igjen med utvikling. Og lærdom om sitt eget følelsesliv. Om man begynner ruse seg så tidlig, så kan man bli avhengig av å lene seg på rusen i vanskelige perioder, bedøve følelsene istedenfor å stå i det selv

Endret av Matas
Innlegget er ryddet for sitering av slettet innhold. - Matas, mod.
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre de SÅ at alle dere sto med en joint i hånda og puffet på den, kan de jo ikke anklage hver og en av dere for å faktisk ha røyket, selv om dere sto der og de kjente en lukt. Du kan jo bare si at det var en av de andre som røyket, og ikke du. Det kan du si til du blir blå i trynet, for uten å ha tatt blodprøve av deg og faktisk observert deg med en i hånden eller at du sto der og tok et trekk, så kan de ikke bevis at du faktisk røyket hasj.

Anonymkode: 9df46...9b3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...